Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
jm

jm

21-02-2011 om 10:10

Kinderen vinden het saai op de nso

Ik heb vanmorgen mijn 2 jongens, 8 en 11 jaar naar de bso gebracht. Ze zijn vaak samen terwijl er ook nog andere jongens/meisjes uit hun eigen klas of school zijn.
Maar mijn kinderen vervelen zich en ze vinden het saai op de bso. Ze weten nooit wat ze moeten doen. Heeft iemand tips of mijn kinderen wel te laten spelen op de nso.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

21-02-2011 om 12:53

Activteiten?

worden er dan geen activiteiten georganiseerd op de bso?

Hier zijn er gedurende de gewone weken per leeftijdsgroep al 3 activiteiten waaruit gekozen kan worden, naast vrij spelen. En in de vakanties zijn dit er nog meer rondom een thema.

Ik zou er zeker met de bso leiding over spreken. Misschien kan er een ander aanbod komen.

Valkyre

Valkyre

21-02-2011 om 13:59

Bso aanspreken

Da's niet best. Ik zou ook de bso aanspreken, evt via de oc. Die zijn er om de belangen van kinderen en hun ouders te behartigen. En als dat niet helpt desnoods zelf boeken/spelletjes/etc meegeven. Of een andere bso zoeken - sportBSO misschien?

Eens

Ik vind ook dat het de taak van de opvang is om je kinderen op gang te helpen met spelen/activiteiten. Even bespreken dus.

Op onze BSO vermaken de kinderen zich altijd. Oudste (9) zit in een groep voor oudere kinderen en wat ze veel doen is buiten spelen. Omdat ze ouder zijn mogen ze zelfstandig het terrein verlaten en scharrelen dan in de buurt rond. Binnen maken ze vaak iets in de keuken, kijken een filmpje of spelen een spel.

Vic

Vic

21-02-2011 om 22:13

11 jaar

Dat je 11-jarige er weinig aan vindt, vind ik niet zo vreemd. Op onze bso worden heel leuke activiteiten georganiseerd, iedere vakantie met een ander thema, maar 11-jarigen zijn er gewoon een beetje op uitgekeken. Mijn 11-jarige wil het liefst uitslapen, iets gaan doen met een vriendin, en de rest van de dag op de pc. De bso komt gelukkig wel aan haar wensen tegemoet. Ze moet natuurlijk wel mee met de uitstapjes, maar als ze gaan knutselen of iets anders 'kinderachtigs' mag ze ook wel eens op de pc of doet ze een spelletje met een leidster.

amk

amk

22-02-2011 om 09:43

Maar

het aanbod is toch ook gesplitst in leeftijdsgroepen Vic?
Hier gaan de oudsten echt niet meer knutselen, die ontwikkelen hun eigen PC games bv of gaan foto's ontwikkelen.

Hier hebben we per leeftijds groep tenminste 3 activiteiten per dagdeel. leeftijden zijn 4-7, 8-10, 11-13, waarbij ze best meemogen doen met een groep hoger of lager als ze dat zelf willen.

Jesse_1

Jesse_1

22-02-2011 om 16:01

Hoeveel kinderen zitten er dan op de bso amk?

3 activiteiten per leeftijdsgroep zijn al 9 groepen. En dan reken ik niet meer dat er waarschijnlijk meer jongere dan oudere kinderen zijn.
Hier zijn de kinderen sinds een jaar verticaal opgedeeld tijdens het eten/drinken (komt door GGD eisen). Wat mijn kinderen er doen (3 jongens van 6, 8 en 10):
Bij enigszins lekker weer met een leidster naar buiten om te buskruiten/voetballen oid. Verder tafeltennis, tafelvoetbal of darten - tegenwoordig is ook een airhockeytafel. Na 17.00 gaan de pc's aan, dus als ik ze daarna kom halen zitten ze daar ook wel eens. Verder zijn het fanatieke DD-lezers (vooral de oudste) en soms staat er een film aan.
Of ze doen een spelletje, of laatst was de activiteit hapjes maken, daar deed Jongste aan mee. Of eh... Middelste speelt ook soms met de Knex.
Maar de BSO vinden ze toch saai hoor JM , liever zijn ze thuis!
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

22-02-2011 om 16:03

Nog even op jouw bericht in te gaan:

Ik vind wel de de BSO ook wat voor de grotere kinderen moet aanbieden. Tijdens de vakantie (maar dan gaan mijn kinderen normaal gesproken niet) hebben ze echt een dagvulling, gaan ze soms naar de stad of het bos.
Jesse

amk

amk

22-02-2011 om 19:56

Aantal kinderen

even grof geschat: ik dacht 15 per leeftijdsgroep per dag.

9 activiteiten bedenken valt toch wel mee? Als er niemand aan een activiteit wil mee doen gaat het niet door. En soms heb je dus het geluk dat je 1 op 1 aandacht hebt. De komende vakantieweek hebben ze het thema Eten. Het zal wel druk worden in de keuken (speciaal ingericht voor dit soort activiteiten)

Op woens- en donderdagen is het nog ingewikkelder voor de begeleiders want dan moeten er ook nog kinderen naar sport- en cultuur activiteiten buiten de deur gebracht worden.

Er lopen dan ook behoorlijk wat begeleiders rond en gedurende het hele jaar ook menig stagier.
Op de eigen locatie is een bewegingsruimte, een groot atelier, per leeftijdsgroep een eigen ruimte. Een oudercafe om even aan te schuiven en een kop koffie te drinken en dan natuurlijk nog de keuken met eetruimte.

Verder wordt er nog gebruik gemaakt van de gymzaal van school voor bewegingsactiviteiten als de judocursus of lokalen van de school voor de bandcoaching. (hiervoor worden mensen tijdelijk aangetrokken)

Ik ben erg blij met deze bso. Ben ook bij een andere wezen kijken, maar daar had ik een sterk ophok gevoel bij. Een grote groep kinderen in 1 lokaal waar het overzicht ontbrak en het heel druk was. Als ik bij mijn bso binnen kom heerst er een zekere rust.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.