Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Laura

Laura

04-01-2010 om 14:01

Kinderopvang tijdens verlof

Even een vraagje over kinderopvang tijdens verlof. Heeft iemand ervaring met het wegbrengen van je eerste kleine als je met verlof bent van de tweede? Ons kindje gaat namelijk 2 dagen naar de oma's en 1 dag naar het kinderdagverblijf. Van de ene kant horen we dat je naar het ritme van je kindje moet kijken, aan de andere kant vind ik het sneu om de ene weg te brengen terwijl de tweede lekker thuis is en mama zelf ook.
Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon laten doorlopen

Mijn oudste was op een maand na 4 jaar toen de jongste werd geboren. Die maand is hij gewoon naar het kdv gegaan en een maand later gewoon vier dagen per week naar school.

Toen ik weer ging werken, ging de oudste 2 x naar de BSO en was de jongste inmiddels 6 maanden. (en ging 2 dagen naar het kdv)

Je oudste weet niet beter dan dat hij?zij? naar opa en oma en het kdv gaat. Er verandert al zoveel, laat hem/haar maar in het normale ritme.

Het is meer je eigen schuldgevoel, je oudste heeft nergens last van.

Mijn jongste is inmiddels 1,5 jaar. Vorige week zijn oudste en ik samen twee dagen vrij geweest en hebben we leuke dingen gedaan, waar jongste toch niks aan heeft. (bioscoop etc.) Even slikken bij het wegbrengen, (schuldgevoel heb en houd ik ook... maar jongste weet niet beter dan dat hij twee dagen per week daar naartoe gaat.

Succes,
Linda

Idem

Ik herken je twijfel, had dat zelf destijds ook. Maar wat de anderen ook al zeggen: voor je oudste verandert er al zo veel (baby in huis, mama moe, aandacht moeten delen etc etc) dat de opvang nu juist lekker vertrouwd is. Dus ja, ik raad je aan het gewone ritme aan te houden - misschien iets relaxter dan normaal. Bv (soms) later brengen of eerder ophalen, een snipperdag tussendoor.

MY2

MY2

07-01-2010 om 14:40

Hier ook

Dat ik verlof had voordat de 2e werd geboren, bracht ik de oudste ook naar het dagverblijf, hij was toen nog geen 2 jaar. Hij had het erg naar zijn zin.
Dat de 2e geboren was, bracht oma hem naar het dagverblijf of kwam hem halen als papa gebracht had, dat was echt een feest voor hem. Wij brachten tegen 9 uur en haalden hem rond 3 uur half 4 weer op.

Gisteren is de jongste voor t eerst naar een nieuw dagverblijf geweest, in zn eentje (in november 2 jaar geworden). Ik had een dag vrij, mocht het niet goed gaan, maar hij vond het helemaal leuk.
De oudste (dec 4 jaar geworden) mocht voor t eerst naar de BSO, dat ik hem rond 3 uur kwam halen wilde hij eigenlijk niet mee naar huis, zo leuk vond hij het. Samen de jongste opgehaald zodat de oudste ook daar ff kon kijken.

Als ik straks, in april, met verlof ben (3e zwangerschap) gaan ze ook beide naar de opvang. Af en toe een dagje niet of de ene wel en de andere niet, en ik breng later en haal eerder op.
Zolang het voor hen geen straf is, probeer ik er een lekkere dag voor mezelf van te maken.
Als de kleine geboren is, dan vind ik het ook prettig om af en toe alleen te zijn met de baby. Even geen rennen en vliegen naar en van school.

Als ik jouw situatie lees, lijkt het mij voor je kindje in iedergeval prettig om 1 dag naar het kdv te gaan, lekker spelen met andere kinderen en jij hebt even tijd voor jezelf en straks voor de kleine.

Je kunt tav de oma's ook besluiten om af en toe een half dagje te doen, of dat de oma's een paar uurtjes in jouw huis met je kindje optrekken.

succes

Hanne.

Hanne.

07-01-2010 om 15:23

Door laten lopen

Ik heb het zowel na de geboorte van de 2e als na de geboorte van de 3e gewoon door laten lopen.

En beide keren eigenlijk vrijwel zonder snipperdagen en later brengen of eerder halen. (hoewel ik nu om 16.30 haal ipv om 17.30). Niet alleen omdat het voor de kinderen een duidelijk ritme geeft, maar ook omdat ik zelf m'n rust duidelijk nodig heb, en dat gaat slecht met 2 andere kinderen om je heen.

Moet ook zeggen dat die keren dat ik ze eerder haalde ik of boze blikken krijg of eindeloos bezig ben een kind dat nog aan het spelen is daaruit los te krijgen.

Ook hier

heb ik het gewoon door laten lopen. Oudste was net 2 toen jongste geboren werd. Oudste vond het prima. Oudste werd toen wel door opa weggebracht i.p.v door mij. Ik bracht hem met de fiets, opa met de auto, oudste kon zijn geluk niet op.

Gr Pham

angel3

angel3

12-01-2010 om 09:38

Onze oudste

was echt blij dat ie lekker naar kdv mocht. Daar was hij zichzelf. Thuis had iedereen alleen maar aandacht voor de baby Hij was 2,5 jaar. Op een gegeven moment was hij ook echt boos. Iedereen zegt: wat heb jij een lief zusje...... voor zijn gevoel zagen anderen hem niet meer staan (was niet zo maar kan me voorstellen dat hij dat zo ervoer). Het kdv, zijn eigen groep was van hem. Hij vond het heerlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.