Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kinderopvangtoeslag 1 derde deel?

Zijn er hier meer mensen die slechts 1 derde deel van hun kinderopvangkosten terugkrijgen via de kinderopvangtoeslag?
Ik ben aan het stoeien met de belastingdienst en iedereen om me heen zegt dat het veel is dat ik van de totaal 950 per maand aan kosten, slechts 350 terugkrijg en zelf 600 moet betalen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-02-2010 om 16:38

Nee

Volgens mij krijg je standaard een derde vergoed als werkgeversbijdrage. De totale toeslag zou dus altijd hoger moeten zijn. Volgens mij zit er ook geen maximum aan het inkomen voor de toeslag voor het kind met de minste opvanguren (bij meer dan een kind), dus zelfs met een inkomen boven de 130.000 krijg je altijd meer dan een derde.

Geerke

Geerke

20-02-2010 om 17:53 Topicstarter

Nou zóveel

... verdienen we ook weer niet LOL
maar het wordt maandag maar weer eens de belastingdienst bellen dan *zucht*

Vic

Vic

20-02-2010 om 20:06

Heb je al

Een proefberekening gemaakt op toeslagen.nl? Dat komt aardig overeen met de werkelijkheid.

Geerke

Geerke

20-02-2010 om 23:05 Topicstarter

Ga ik doen vic

goede tip! wordt vervolgd....

Minet

Minet

21-02-2010 om 10:29

Geerke

Heb je er bij jouw eigen berekening op gelet dat de jongste (kdv) in dit geval kind 1 is, en de oudste met de minste uren opvang (bso) kind 2 is?

Janeway

Janeway

21-02-2010 om 13:40

Klopt iid niet

Net wat Minet zegt, en het tooltje op de site even invullen want dat klopt echt niet. Of je moet een wereld salaris hebben. Troost je als je in 2009 echt te veel hebt betaald krijg je dat wel terug als je een opgaaf moet doen voor de kinderopvangtoeslag 2009. Maar voor nu is het natuurlijk snel regelen dat je minder zelf hoeft te betalen..

Geerke

Proefberekening is een goed idee. Klopte bij ons bijna precies.

Ik krijg meer dan 2/3 terug. Werkgeversbijdrage en belastingdienst in 1 bedrag. Wij hebben een behoorlijk inkomen samen.

Succes ermee!!

Groetjes Nikaya

Toke

Toke

21-02-2010 om 20:53

Vakantieuren

Met het oog op het draadje dat je hierboven startte: zou het kunnen dat je alleen de gewone opvanguren hebt opgegeven, terwijl de bso wel de vakantieuren in rekening brengt? Die moet je dus ook opgeven! Daarmee kom je fors hoger uit (in jouw geval zeker). Als het goed is staan ze ook op de rekening en het jaaroverzicht dat je van de kinderopvang krijgt.
Anders betaal je wel heel veel geld voor iets wat je niet gebruikt.

liora

liora

21-02-2010 om 21:10

Uurpijst

Hoi Geerke,

Ook de uurprijs is van belang. Ligt die een stuk boven wat de belastingdienst maximaal vergoedt, dan ben je altijd dat extra bedrag geheel zelf kwijt. In mijn geval scheelt dat nog zo'n 50 euro per maand.

Liora

Geerke

Geerke

21-02-2010 om 21:52 Topicstarter

Proefberekening en wijzigingsformulier 2009

Heb een proefberekening gedaan en die komt hoger uit dat wat er uit het wijzigingsformulier 2009 komt?!! Dat snap ik dus weer niet.... ik krijg sowieso wat terug, dat moet wel, dus ik ga de belastingdienst bellen hoe het kan dat als ik een wijziging 2009 invoer, er iets totaal anders uitkomt dan als ik een proefberekening maak. Uren, kind 1 en 2, ik heb alles goed ingevoerd. Pffff zooooo vervelend hiermee bezig te zijn! MAar ja het gaat een boel geld schelen denk ik!! Da's het wel weer waard dan

liora

liora

22-02-2010 om 22:51

Geerke

Het zou kunnen dat bij de ene berekening de 1/3 werkgeversbijdrage er niet bij zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.