Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Ammel

Ammel

03-10-2011 om 16:10

Klachten van een moeder

Ik ben werkzaam als pedagogische medewerkster op een KDV.

Van middag werden we gebeld door een moeder met een klacht en dat ze er werk ervan zal maken bij het hoofd van de stichting.

Volgens haar kwam haar dochter van 3 jaar thuis met blauwe plekken op haar benen wat niet volgens komt door het spelen, en dat het haar van haar dochter in een staartje was gedaan ! Ook zal haar dochter verkeerde te kleine schoenen aan hebben gekregen ergens op de dag waardoor ze nu blaren heeft.

Wij denken dat mogelijk blauwe plekken juist wel van het spellen afkomt en het haar dat had een medewerkster gedaan na haar dochters slaapje. Het zat zo door elkaar dat ze maar in een staartje had gedaan. Normaal heeft ze haar haartjes los. De verkeerde schoenen kan altijd gebeuren en volgens is het gebeurt naar het naar huis gaan, en dat de blaar al zat, want zo snel kan een blaar toch niet ontwikkelen.

Wat denken jullie over de situatie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

03-10-2011 om 17:08

Ammel

Nodig deze moeder uit voor een gesprekje, en praat met haar over haar klacht. Vertel waarom je denkt dat de blauwe plekken bij het spelen zijn ontstaan, jullie weten waar/waarmee ze heeft gespeeld. Over de schoenen en de haren kun je ook even praten. Leg uit hoe dingen gaan bij jullie, daarmee kweek je vast meer begrip bij deze moeder.
Waarschijnlijk is het daarmee al opgelost. Zo niet, dan kun je haar wijzen op de klachtenregeling zoals die in jullie organisatie aanwezig is. Jouw leidinggevende zal de klacht dan oppakken.

Tango

Tango

09-10-2011 om 13:29

Tja

Dat van het staatje, dat snap ik niet zo dat een moeder zich daar zo druk om maakt. Het zal wel een opstapeling zijn van meerdere bezwaren. Blauwe plekken zijn altijd lastig. Vaak moeilijk te achterhalen waar ze vandaan komen. En die schoenen? Eerlijk gezegd vind ik het wel makkelijk om te zeggen dat kan altijd gebeuren. Dat vind ik dus niet. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Anderszijds kan moeder natuurlijk ook de naam in de schoenen zetten om dit te voorkomen.
Het lijkt mij in ieder geval dat deze moeder al enige tijd ontevreden is over wat er op het kdv gebeurt, dus zou ik haar zeker uitnodigen voor een gesprek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.