Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kosten gastouder?

Omdat ik steeds vaker iemand nodig heb die mijn kind opvangt, zit ik te denken aan een gastouder : telkens door dezelfde opgevangen worden geeft tenslotte meer rust. Maar hoeveel kost zoiets nu eigenlijk ongeveer ? Ik denk zo'n 5 euro per uur (?), maar hoeveel komt daar dan nog maandelijks overheen aan andere kosten ? Wie heeft er een gastouder en kan me een "ongeveer-bedrag" geven ?

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama_Lynn

Mama_Lynn

29-09-2011 om 11:52

Hier

heb ik een gastouder gehad tot juni 2009. Kosten waren gelijk aan dat van een kinderdagverblijf (was toen 6 euro nog wat, maximale tarief). Ging gewoon via dezelfde organisatie (met dus afdeling kinderopvang en gastouderbureau). voordeel was dat je alleen de uren betaalde die je daadwerkelijk afnam, in plaats van een dagdeel. Wel had je in sommige gevallen nog bijkomende kosten van de maaltijden. Mijn gastouder was daar niet zo moeilijk mee, maar formeel waren daar wel richtlijnen voor (die ook door de organisatie genoemd werden, maar dat was uiteindelijk zelf af te spreken met de gastouder). Ik kreeg dus ook gewoon kinderopvangtoeslag.
Vond het erg fijn, het was een professionele organisatie en ik had een hele fijne gastouder, die heel goed gematcht was.

Tip is dus vooral: kijk eens op de site van een kinderopvangorganisatie/ gastouderbureau. Daar staat ongetwijfeld alles over de kosten.

Groetjes, Lynn

Ik word gastouder

het bedrag bepaald de gastouder zelf en meestal ligt dit dus indd rond de 5 euro (afhankelijk welke stad je woont)
Verder kunnen er kosten bijkomen voor het eten en drinken die er die dag genuttigd wordt, maar je kunt ook samen met de gastouder overleggen om dat anders te doen.
Het beste is om je aan te sluiten aan een gastouderbureau zodat je susidie krijgt en je dus nog weer geld terug kan ontvangen.
Het is zo dat je samen in overleg met de go en bureau het bedrag, tijden enz overlegt.

martine

martine

02-10-2011 om 18:38 Topicstarter

Bedankt, maar...

Bedankt voor de reacties. Omdat het voor BSO is, is eten en drinken niet echt van toepassing (of het moet een koekje bij de thee zijn . Maar komt er niet ook een maandelijks bedrag bij voor de bemiddeling van het gastouderbureau ??

Martine

Yep

lees de site van een gastouderbureau en je kunt alles tegen elkaar afwegen.

Vaak is hoe meer kinderen je hebt hoe goedkoper het is om een gastouder in te schakelen. Dan kan het zelfs aan huis voordeliger zijn dan bij de gastouder thuis.

Daarnaast ligt het aan de hoeveelheid uren die afgenomen worden. Beide factoren tegen elkaar afwegen en je hebt een antwoord.

Verschillend per gastouderburo

bij hetgastouderburo waar ik voor werk is het 4,75 per kind (dit geld krijg ik, dit bedrag kan ook nog verschillen per gastouder je spreekt dit samen af, bij gezinnen met een laag inkomen ga ik soms wat lager zitten)) en je betaald 55 euro begeleidingskosten per maand voor 1 kind
90 euro begeleidingskosten voor twee kinderen en 120 voor 3 kinderen (99 euro als je je in oktober inschrijft ze hebben een actie nu)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.