Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kot nieuwe stijl en ww

Ivm een reorganisatie moet ik mogelijk later dit jaar op zoek naar een nieuwe baan. Op dit moment maken we 3 dagen per week gebruik van de BSO.
Stel dat ik (naar ik hoop tijdelijk) in de WW terecht kom, heb ik in die periode dan nog wel recht op KOT onder de nieuwe regels (alleen KOT voor gewerkte uren)? Zonder toeslag is het niet te betalen, maar opzeggen is vanwege de wachtlijsten ook geen optie. Bij een nieuwe baan heb ik immers per direct weer opvang nodig...
Mocht het zover komen, dan ga ik uiteraard in overleg met de BSO of ik hun plaatsen tijdelijk op kan zeggen, maar geen idee of dat mogelijk is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

23-06-2011 om 07:15

Plannen

Emel, op dit moment is er nog niets zeker omtrent de KOT. Er zijn allerlei plannen, maar zekerheid krijgen we pas rond september/oktober. Voor het jaar 2011 heb jij gewoon volledig recht op KOT, of je nu WW hebt of nog werkt.
Het contract van de BSO deels opzeggen is geen probleem, maar je hebt geen rechten om zodra je weer meer opvang nodig hebt, die dagdelen weer terug te krijgen. Tijdelijk iets opzeggen zal dus niet gaan, omdat er vast en zeker een wachtlijst is, dus er wordt een nieuw kind geplaatst zodra jij opzegt.
Sterkte met het vinden van een nieuwe leuke baan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.