Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kvd zomaar dag dicht? kan dat?

Dag allen,

Mijn zusje vertelde dat het KVD van haar dochtertje vrijdag 'zomaar' dicht was. Heel lastig, want ze moet die dag gewoon werken en haar man ook. Ook betaalt ze gewoon voor die dag.

Een KVD kan toch niet zomaar een dag dicht zijn? Ze moeten dan toch op zijn minst zorgen voor vervanging?

Groetjes,
LindaJ

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angelina ballerina

angelina ballerina

03-05-2010 om 14:59

3 dagen

onze kinderopvangorganisatie (landelijke organisatie met vele kdv's en bso's) heeft standaard 3 roostervrije dagen per jaar. 1 dag krijgen de leidsters een bhv cursus, 1 dag hebben ze teamdag en 1 dag is 'zomaar'. Dit is vaak bijv. 24 of 31 december. Het streven is geloof ik wel dat alledrie de dagen op een andere dag worden gepland. Ik heb er niet zoveel problemen mee en vind het ook wel logisch dat ze hiervoor dicht zijn. Liever dicht voor een curcus of teamdag als een heel kdv laten draaien op uitzendkrachten. En daarbij weet je het maanden van tevoren dus dat is wel te regelen.

Afgelopen vrijdag?

Uit je berichtje begrijp ik dat het afgelopen vrijdag was? Toen was het koninginnedag en dus een feestdag, hier is het KDV alleen met de officiele feestdagen dicht. Dus deze week 5 mei en volgende week donderdag Hemelvaart, op vrijdag zijn ze dan weer open.

Groetjes Marjolein

LindaJ

LindaJ

04-05-2010 om 17:26 Topicstarter

Okee

Angelina B; Ik weet niet waarom het KVD dicht is, en hoe dat is aangekondigd. Maar wat jij zegt klinkt heel redelijk. Het zou zo maar kunnen dat dit het geval is.

En nee Mary het is aankomende vrijdag, 7 mei. Gewone dag dus.

En het schijnt dat het KVD al eens eerder een dag dicht is gegooid. Hmmm, het verhaal zal wel twee kanten hebben. Zal nog eens navragen.

Bedankt iig, groet, Linda

Minet

Minet

04-05-2010 om 19:23

Lindaj

Wat is een KVD?
Dat je 1 keer een tikfoutje maakt kan natuurlijk, maar je bent er nogal consequent in.

Je mag er vanuit gaan dat de sluitingsdagen ruim op tijd bekend zijn gemaakt. Een org. moet nl. voor 1 jan. de sluitingsdagen van een kalenderjaar vaststellen zodat hun klanten ruim op tijd op de hoogte zijn en maatregelen kunnen nemen. En nee, een kinderopvangorg. is zeker niet verplicht om een alternatief te bieden.
De mogelijkheid van sluitingsdagen staat ook in de algemene voorwaarden vermeld, elke klant weet dus bij het afsluiten van een opvangcontract dat deze dagen bestaan en dat ze per jaar worden vastgesteld.

LindaJ

LindaJ

04-05-2010 om 21:58 Topicstarter

Oeps

Zit zelf al weer geruime tijd in de BSO fase, dan wil de klad bij de kvd-kdv-vkd's er wel eens insluipen...

Overigens meldde de muts van een zus mij dat ze zich had vergist en dat de KDV volgende week, na hemelvaart, dicht is. Wat weer vrij logisch is.

Voor niets aan de bel getrokken. Maar zo als het overkwam klonk het als of ze al weer voor de tweede keer 'in de kou' werd gezet.

Maar anyway, bedankt voor jullie reacties.

Groet, Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.