Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Kiki

Kiki

22-10-2010 om 08:21

Mijn oppas durft niet eerlijk te zijn tegen me te zijn.

Geen groot probleem hoor, ik weet ook eigenlijk niet of het hier wel hoort.

Over het algemeen hebben we onze ouders als oppas, maar het komt wel eens voor dat we een oppas hebben als een van beiden verhinderd is of als we extra moeten werken.

Dan breng ik de kinderen daarnaar toe en dat gaat allemaal prima. Ze hebben het erg naar hun zin, de oppas is lief en dol op de kinderen.
Af en toe komt mijn oudste met rare dingen thuis die hij niet van ons heeft. "Zo he, jij bent gek zeg" Dat heeft hij dan van een jongetje wat daar ook in de opvang is. Dat hoor ik het kind iig regelmatig zeggen
Geen probleem, kan de oppas niets aan doen en kind zal in zijn leven wel meer dingen van andere kinderen overnemen. Maar ze ontkent dat mijn kind dat van hem heeft. "Nee hoor, ik weet niet waar hij dat vandaan heeft"
Nou ja, het sop is de kool niet waard en werkelijk waar niet belangrijk.

Nou zingt mijn zoon al tijden een liedje van een TV-programma, iets van "Angiebangie komt er aan" (of zoiets, ik versta het niet goed), het duurde even dat we doorhadden dat het iets van TV was. Maar hij vertelde uiteindelijk dat hij dat bij de oppas had gezien.
Nou ja, prima, dus ik vraag aan de oppas wat dat dan was en welk net het was.
Misschien kon ik het terugkijken op uitzending gemist of op Youtube vinden.

Maar ze ontkent dus categorisch dat mijn zoon het bij haar gezien heeft. Maar dat moet wel, wij hebben geen TV, mijn ouders hebben er wel een, maar die staat op zolder, mijn schoonmoeder kijkt geen TV met ze.
Maar goed, dat is ook niet zo belangrijk. Hij vond het leuk en ik dacht als het op Youtube staat kan hij het misschien een keertje op de PC kijken.

En zo zijn er nog een aantal dingetjes, kleine dingetjes hoor allemaal niet belangrijk en het heeft ook eigenlijk niets met de kinderopvang an sich te maken

Maar kennelijk ben ik zo angstaanjagend dat ze dingen niet eerlijk tegen me durft te zeggen en dat vind ik naar. (en een beetje beledigend om eerlijk te zijn, want zo eng ben ik volgens mij niet)

De opvang duurt nu nog 8 weken, per 1 januari ga ik het anders oplossen en de twee week van december is ze gesloten , maar is het raadzaam om eens met haar over te hebben? Of intimideer ik haar dan helemaal en moet ik gewoon geen moeite doen die 8 weken.
Immers de opvang is goed, ze is hartstikke lief, de kinderen gaan er graag heen en waar hebben we het dan over?

Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

22-10-2010 om 09:08

Misschien

is het omdat je zelf in de kinderopvang werkt? Ik denk zelf ook wel eens dat mensen die mijn onderwijs achtergrond kennen, daar extra rekening mee houden.
En soms is dat ook wel prettig, want als ik iets echt niet vind kunnen, dan horen ze dat ook en weten ze meteen hoe ik in elkaar zit.

Als het nog 8 weken is zou ik er niet te moeilijk over doen, tenzij het "erge" dingen zijn.
Misschien denkt ze wel dat jij totaal anti tv bent en durft ze het niet toe te geven?

Maar als het nog langer was, had ik er wel een gesprekje aan gewaagd, puur omdat ik het fijn vind als mensen eerlijk zijn. Ik zou dan bang zijn dat andere dingen ook verzwegen zouden worden. (bijvoorbeeld als een kind hard valt ofzo)

En is inderdaad een leuk programma, is volgens mij op zappelin...

Elske

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-10-2010 om 11:33

Eng

Of je eng bent weet ik niet Maar in je postings lees ik wel dat je duidelijk een Mening hebt, en ook behoorlijk Kritsch kan zijn. Misschien dat dat een beetje afschrikt bij je oppas?

Ik zou het niet aankaarten voor die paar weken, dat ze lief is voor de kinderen is toch het belangrijkste.

Kiki

Kiki

22-10-2010 om 20:55

Roosje

dat zal best. Dat ik kritisch ben bedoel ik en een eigen mening hebt.
Maar mensen hoeven niet bang voor me te zijn, tam poesje ben ik eigenlijk

Noooouw Pelle, dank je wel. Ik heb echt zitten zoeken op youtube en google, maar het kwam gewoon niet naar voren. Goh, dan kan mijn zoon nog best goed zingen, ik herkende het wijsje.
Als ik in een goede bui ben zal ik wel eens laten zien dat mamma's computer ook Engie Benjy kan spelen.

Het is ook niet echt een probleem hoor, ik vraag me dan alleen af hoeveel anderen mensen hun mond houden tegen me omdat ze me eng vinden. En het zijn geen schokkende dingen of zo.

Ik bedoel, ik heb personeel en daar heb ik niet echt het idee van dat ze me griezelig of moeilijk benaderbaar vinden, maar nu ga ik twijfelen.
Misschien boezem ik iedereen wel angst aan en weet ik het niet eens.

Kiki

Kiki

22-10-2010 om 20:55

Mmm

ik HEB natuurlijk een eigen mening, ik kom niet uit Rotterdam

vlinder72

vlinder72

23-10-2010 om 18:39

Ik kan mij er iets bij voorstellen

Misschien wordt de oppas toch wat onzeker. Ik zou het ook niet echt prettig vinden als iemand verhaal zou komen halen als een kind opeens iets "raars" zegt. Zeker niet als er dan ook nog eens gewezen wordt naar een ander kindje. Want wat wou je daarmee bereiken? En alvast ter voorbereiding. Mijn ontzettend brave, lieve, schattige vierjarige zoontje kwam na één week lagere school met een geheel nieuw vocabulaire thuis. Nu gaan er drie naar school en ze kennen toch een vreselijke woorden. Niet te geloven. Toch zal ik nooit naar school gaan om "verhaal" te halen. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat zij dat soort woorden niet gebruiken.

En waarschijnlijk heb je wel gezegd dat jullie thuis geen t.v. hebben. Heb je daarna wel aangegeven dat je er geen bezwaar tegen hebt dat er bij de oppas wel t.v. gekeken wordt? Mijn zoontje heeft ook een vriendje gehad dat thuis geen t.v. keek en hij gebruikte nog woorden als "dolletjes". Ik werd altijd erg zenuwachtig van dat jongetje. Niet van het kind zelf maar wel van zijn ouders. Ik had altijd het idee dat zij het bij ons het Sodom en Gomorra vonden. Misschien maar een idee of gevoel maar het was er wel. Dus mochten de jongens opeens ook bij ons niet even t.v. kijken. Terwijl ik daar bij andere kinderen niet zo moeilijk overdeed.

En het zinnetje is inderdaad van Engy Benji. Dat bestaat al jaren. Vroeger vonden mijn oudste dat ook leuk. En het deuntje zit nu alweer in mijn hoofd.

Kiki

Kiki

23-10-2010 om 21:10

Nou verhaal halen...

Nou trek je het wel in het serieuze. Zo is het niet gegaan.
Ik heb absoluut geen verhaal gehaald, om wat? Ze kan het toch niet helpen of voorkomen.

Ik vond het ook niet zo'n punt en als je mijn eerste post gelezen had, had je daar kunnen lezen dat ik er vanuit ga dat hij in zijn leven nog wel meer dingen van andere kinderen zou overnemen.

Ze zal inderdaad wel weten dat ik geen televisie heb en televisie kijken tijdens de opvang is nog nooit ter sprake gekomen. Ik geloof niet dat ik ooit gezegd heb dat ik er geen bezwaar tegen heb, maar ik heb zeker weten nooit gezegd dat ik wel bezwaar tegen heb

En ik geloof niet dat wij het woord dolletjes gebruiken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.