Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
elisa

elisa

22-05-2011 om 11:20

Naheffing 2008

via een aanslag vd belastingdienst is er naar voren gekomen dat de kinderopvang een fout heeft gemaakt tussen het maandelijks tarief en de jaaropgaaf. gevolg, 3500 euro naheffing. De kinderopvang heeft toegegeven deze fout te hebben gemaakt en eist nu het geld alsnog van ons over het opvangjaar 2008. Weet iemand of dat kan, met name omdat wij dat opgemerkt hebben en zij niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

22-05-2011 om 12:43

Wat ging fout?

Wat is er precies fout gegaan? Heb je maandelijks te weinig betaald voor de geleverde opvang? Het gaat om een bedrag van zo'n 300 per maand, dus dat had je moeten merken bij de betaling. Het bedrag komt dan toch niet overeen met wat je vooraf had verwacht?

elisa

elisa

22-05-2011 om 13:33

Tja

ze hadden het maandbedrag niet correct gedaan en de jaaropgave klopte daar niet mee, dat hebben wij helaas niet goed gecheckt, foutje van de opvang. Dus tja, ook wij zijn fout, maar doordat de belasting kwam morren, heee we hebben jullie teveel uitbetaald kwamen we hier achter, vervolgens gesprek met de opvang gehad, die toegaven een fout te hebben gemaakt.

Vic

Vic

22-05-2011 om 14:10

Te weinig betaald

Balen hoor. Onze bso had ook fouten in de jaaropgaaf gemaakt (tot 3 keer aan toe), maar de maandfacturen kijk ik wel altijd heel goed na. Ook die hebben ze wel eens verkeerd gedaan, vooral als ik extra dagen afnam (dan werd 950 + 47 ineens 1027 ofzo).
Maar jij moet nu dus 3500 euro extra betalen over 2008. Heb je dan nooit gemerkt dat je toeslag hoger was dan wat je überhaupt aan de opvang betaalde? Ik hoop dat je alsnog die toeslag kunt krijgen over 2008, ookal betaal je het bedrag pas nu.

cqcq

cqcq

22-05-2011 om 21:48

Wat is het probleem?

Heeft de kinderopvang jullie een rekening gestuurd die te laag was?

Dan hangt van de verjaringstermijn af of ze nu alsnog mogen factureren. Volgens mij in dit geval gaat het om een contractuele vordering, en dan is de verjaringstermijn 5 jaar. Dan zou je moeten betalen.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

Zelf verantwoordelijk als ouder

Je bent als ouder zelf verantwoordelijk volgens de Wet, je moet dus altijd goed je nota's nakijken of ze kloppen om dit soort problemen te voorkomen. Ik zou het geld retour betalen aan de belastingdienst en de kinderopvangorganisatie verzoeken het bedrag af te boeken, het was immers hun eigen door hun niet opgemerkte fout.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.