Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Zondagskind

Zondagskind

22-04-2011 om 14:35

Nare opmerking op het kdv

Toen ik mijn zoon (3) en dochter (1) ophaalde bij het KDV babbelde ik nog even na met de 'meester' van dochter over haar dag. Hij maakte toen een opmerking, in zijn ogen een grapje, dat ze er mer haar blonde haren door de zon een beetje tja sletterig uitzag. Ik reageerde door te zeggen 'wat zeg jij nou' maar thuis gekomen voelde ik pas echt de impact van die opmerking. Toen hij dit zei zaten mijn kinderen ook nog eens gewoon bij mij op schoot!!

Voel me er echt niet goed bij en heb een klacht ingediend. vandaag een gesprek gehad met de locatiemanager. Word gelukkig erg serieus genomen: Er komt een officiele waarschuwing en binnenkort (na vakantie van de meester) een gesprek. Het is voor mij belangrijk zelf ook met hem te spreken en excuses te horen.

Nu werd er gevraagd of we dochter in andere groep wilden hebben maar ik ben geneigd eerst het gesprek af te wachten en dan op basis van zijn reactie beoordelen of het gedaan is met excuses of dat ik een blijvend naar gevoel blijf houden. Overigens nooit eerder problemen met hem gehad. KDV is fantastisch en ben altijd erg tevreden geweest.

Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zondagskind

Zondagskind

22-04-2011 om 19:15

Inderdaad

Zeker ook in het licht van de zedenzaak ja is het voor mij ook zo over de grens. Je hebt gelijk dat zijn opmerking bij mijn kinderen niets doet maar het feit dat hij als professionele verzorger zulke woorden gebruikt in het bijzijn van kindjes is al curieus en helemaal in referentie naar mijn dochter.

Fijn dat je mijn reactie als goed bestempeld. De locatiemanager nam het gelukkig ook hoog op temeer omdat ze veel aandacht hebben besteed aan de rol van mannen in de opvang.

Ik blijf hyper alert en onderzoek mijn intuïtie op signalen.

verstuurd met IPhone

Monet

Monet

22-04-2011 om 21:22

Zeer ongepast

en het zou voor mij reden zijn hem een officiele waarschuwing te geven.

Knal voor zn hoofd

Kan ie krijgen!
Wat een rare kerel. Ik hoop dat ie flink de oren gewassen wordt.
Die andere groep, is dat ook op een andere locatie?

Zondagskind

Zondagskind

22-04-2011 om 22:46

Zelfde locatie

Goed te lezen die gedeelde verontwaardiging! Een officiële waarschuwing krijgt hij sowieso, is al toegezegd en die knal voor zijn hoofd zou mijn man hem
Maar wat lief verkopen. Andere groep is op dezelfde locatie maar wel andere leidsters. Mijn zoon zit in een andere erg fijne groep dus is wel een goede optie.

verstuurd met IPhone

Zondagskind

Zondagskind

23-04-2011 om 16:39

Dank

Ik ben zelf ook voorstander van mannen in de opvang maar een grens is een grens. En ja mijn kindjes zijn me heilig! Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt. Dit was een incident in verder een vlekkeloze ervaring en met een hele prettige reactie van de locatiemanager. Voel me gehoord en erkend in mijn gevoel.

verstuurd met IPhone

mopperkont

mopperkont

27-04-2011 om 15:50

Ligt eraan wie het zegt en de manier waarop

Wanneer die creche leider een soort van mode-homo zou zijn, zou ik het niet zo erg vinden. Je voelt wel aan wanneer het niet goed zit denk ik. Dat zal Zondagskind dan vast ook wel gevoeld hebben.

Zondagskind

Zondagskind

28-04-2011 om 15:19

Tsja

Hij is wel van het type modehomo maar toch. Heb maar besloten me niet te diepgravend met zijn gedachtegang bezig te houden. En wat betreft dat je voelt wel of het goed is of niet is dus heel lastig. Niet direct alarmbellen dat het foute boel is maar wel de behoefte om grens aan te geven. Heb begrepen van de locatiemanager die hem gesproken heeft op zijn vakantie dat hij het erg vervelend vond en goed begrijpt dat wij zijn opmerking niet waarderen. Volgende week gesprekje met hem. We zullen zien. Laat hier nog wel even weten.

verstuurd met IPhone

Raar

Ik vind het een hele vreemde opmerking, zoiets zeg je toch niet over een klein kind. Wat is de definitie van sletterig bij een ukkie. Fijn dat er door het Kdv wel serieus mee omgegaan wordt en niet dat het afgewimpeld wordt. Ik zou het gesprek even afwachten en aan de hand daarvan je beslissing nemen van een andere groep.
een kindje weghalen uit de eigen groep is voor het kind ook niet altijd even leuk.

Zondagskind

Zondagskind

02-05-2011 om 19:01

Gesprek

Vanmiddag gehad. Was een goed gesprek. Meneer in kwestie begreep mijn/onze verontwaardiging en heeft zijn excuses gemaakt. Voor mij deed het heel goed op tafel te leggen wat zijn opmerking teweeg had gebracht. Zijn excuses voelden gemeend. Locatiemanager begeleide het gesprek zeer goed en maakte zeer expliciet duidelijk dat deze termen niet thuis horen in de kinderopvang. Meneer kon de context van zijn opmerking redelijk verhelderen (over haren van dochter die beginnen te groeien en van rosig naar blond veranderen, alsof uitgroei). Meneer is wel type sociaal onhandig. Conclusie. Lucht is geklaard, grenzen aangegeven, vertrouwen hersteld. Dank voor jullie reacties. We hadden het bewust niet met anderen gedeeld om niet slapende oma,'s en boze opa,'s het oordeelsvermogen niet te laten vertroebelen. Toch heel fijn om dan de verwarring met andere Mama,'s te delen.

verstuurd met IPhone

Fijn

Fijn dat alles uit de lucht is, je merkt dus dat er eigenlijk een onschuldige opmerking gemaakt wordt, die je verkeerd opvat en voila. Maar goed blij dat het vertrouwen weer terug is, kan je je kindjes weer met een gerust hart achterlaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.