Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Ilva

Ilva

01-11-2009 om 16:24

Naschoolse in de vakantie

Dinsdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan voor 4 dagen tot half 3. Ideaal voor mij. Alleen in de vakanties wordt het wat moeilijker. Ik wil ze in indergeval op woensdagmiddag naar de naschoolse laten gaan (dan moet ik ook werken). En ik moet nog even bellen maar kan eigenlijk niet wachten. Maar kunnen je kinderen in de vakantie op de andere dagen ook naar de naschoolse of mogen ze dan alleen op die woensdag.
Wie kan mij helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Buitenschoolse

Hoi Ilva, naschoolse opvang is na school. Vaak is er ook buiten schoolse opvang, en dat is dan alle dagen dat er in schoolweken school zou zijn, zodat je dus het hele jaar doorkomt. Meestal heb je zelf 5-6 weken vakantie en de kinderen 12-14 weken, dus de meeste ouders nemen, als ze niets anders kunnen regelen, ook een aantal weken buitenschoolse opvang op de dagen dat de kinderen normaal naar school gaan.

Ik zou even informeren hoe dat bij jullie in de buurt is. Bij ons (grote stad) is er ook veel makkelijker plek in de vakantie dan op de naschoolse opvang door de week. Bovendien is het vaak mogelijk om niet een of ander abonnement te nemen, maar alleen maar de dagen te betalen die jij nodig hebt in de vakantie. Je koopt dan losse dagen.

Nogmaals, informeer bij de organisatie die de opvang bij jullie school verzorgt. Het is overal weer net ff anders geregeld.

Ilva

Ilva

01-11-2009 om 16:54

Rodebeuk

Bedankt alvast. Ik wil die baan zo graag hebben en die man zei dat ze moeilijk aan personeel kunnen komen (hoe is het mogelijk he) dus ik hoop dat ik een kans heb. Maar hij gaf ook aan dat het extra verlof in de vakantie wel moeilijk is. Nu hoop ik tot overeenkomst te komen dat ik twee dagen per week werk in de vakantie en dat ik er in iedergeval 2 vrij heb. Ik zal dan wel meer vrij moeten hebben, desnoods onbetaald. Maar ik wil dus wel iets proberen bij de buitenschoolse opvang (ik weet hier zoweinig van, mijn kinderen zijn nog geeneens naar de psz geweest)

Hier

werken ze met verschillende soorten contracten"
52 weken contract = vaste dagen na school en op die dagen hele dag in schoolvakanties.

48 weken contract: zelfde als 52 weken maar dan is bepaald organisatie voor 4 weken wanneer kind niet mag komen, meestal 2 weken in de zomervakantie en de kerstvakantie.

12 weken contract: vaste dagen in alle schoolvakanties.

flexibel contract: dagen wisselen steeds. Je moet dan ls ouder 3 weken van te voren doorgeven wanneer kind komt.

Een combinatie kan ook. Ik heb bijvoorbeeld voor de maandag en donderdag een 52 weken contract en voor de dinsdag een 12 weken contract (werk dan onder schooltijd.)

Maar goed elke organisatie doet het op zijn eigen manier.

Gr Pham

Annet

Annet

01-11-2009 om 18:29

Vakantiecontract

Ja hoor, hier hebben we een tijd een contract gehad met alleen vakantieopvang (schoolweken waren niet nodig). Je kunt dan zelf aangeven hoeveel dagen je wilt. Uiteraard moet er dan wel plek zijn. Maar zodra je het contract af kunt sluiten, is je plek gegarandeerd.
Ik vind het een mooie deal als je tijdens schoolvakanties maximaal 2 dagen werkt. Dat moet toch te regelen zijn.

Jesse_1

Jesse_1

01-11-2009 om 18:57

Ik denk...

... maar dat hangt natuurlijk van de opvangorganisatie af, dat je overal wel opvang tijdens de vakantie kunt regelen, mits je het tijdig genoeg aanvraagt.
Meestal zijn er tijdens de vakantie veel minder kinderen dan in schoolweken, dus is er altijd wel een plekje.
Hier hebben wij een contract van 40 weken (dus alle schoolweken), maar dat wordt nu voor 'nieuwe ouders' afgeschaft (dan alleen nog 46 of 52 weken). Daarbij hebben wij een flexibel contract, waarmee we te allen tijde op elke dag opvang kunnen vragen en die is gegarandeerd als wij minstens 4 weken van te voren aanvragen.
Jesse

liora

liora

01-11-2009 om 21:45

Geen probleem

Hoi,

De naschoolse hier laat je ook kiezen tussen verschillende contractvormen, maar als je in de vakantie opvang wil, kan dat volgens mij altijd, want er zijn altijd wel kinderen op vakantie, ook kinderen die het contract hebben inclusief vakantiedagen,

Dus hier is het nooit een probleem om op vakantie naar de naschoolse te gaan.

(Rode Beuk: leuk gevonden dat verschil tussen nso en bso maar feitelijk bestaat dat niet.)

Liora

Ilva

Ilva

01-11-2009 om 23:05

Dank

Wat een hoop reacties al. Bedankt ik krijg al helemaal hoop. Het zou toch geweldig zijn als ik het een en ander kan regelen. Misschien krijg ik de baan wel (had ik al gezegt dat de man zei dat hij moeilijk aan personeel kon komen). Ik hoop dus dat ik van de week tegen hem kan zeggen dat ik wel het een en ander kan regelen. Kijk mijn man kan natuurlijk ook altijd nog wel een dagje vrij nemen. Maar het is natuurlijk veel leuker om met z'n alle een paar daagjes vrij te zijn. Daarbij komt dat als één van de kinderen ziek is m'n man ook wel eens vrij zal moeten nemen. (Doet hij wel hoor). Oh ik hoop zo dat het lukt. Het lijkt me leuk werk, het is dicht bij en als er gewoon school is met de ideale uren. Morgen bellen naar de BSO. En dan maar hopen dat de kinderen het natuurlijk ook een beetje leuk vinden.

Ilva

Ilva

02-11-2009 om 13:37

Gebeld

Ik heb gebeld naar de BSO vanochtend en het zou helemaal geen probleem moeten zijn. Misschien kan ik zelfs wel de andere drie dagen (behalve de woensdag) in de opvang doen want het schijnt in de vakanties niet zo druk te zijn. Als ik het goed begrijp hoef ik niet eens op een vaste dag in te schrijven maar kan dat wisselen per (vakantie)week. Ik wil ze eigenlijk wel maar twee dagen per week bij de BSO doen in de vakanties. Ze hebben vakantie ook nodig om gewoon bij te komen.
Alleen vind ik het wel jammer dat je tot 18.00 uur moet betalen. Ik heb ze maar nodig tot 15.00 uur. Maargoed, dat moet dan maar. Nu maar hopen dat ik de baan krijg.

Kun je

dan niet kijken bij je nieuwe baan of je in de vakantie tot bv 1700/17.30 uur kan werken?
Dan lever je minder uren in en werk je bijna 3 dagen(in uren dan)
Bij ons kun je wel tot 15.00 uur afnemen, dan betaal je 1,5 dagdeel.
Is dat bij jullie niet mogelijk?
Succes!

Ilva

Ilva

03-11-2009 om 18:39

Soll.gesprek gehad

Ik heb het sollicitatiegesprek gehad. Kreeg weinig hoogte van de vrouw waar ik het gesprek mee had. Ik weet dus niet of het iets wordt. Maar ik heb wel een afspraak gemaakt bij de BSO morgen. Want als deze baan niets wordt dan zoek ik natuurlijk wel door en dan moeten ze misschien later toch naar de BSO. Ik wil toch dat de kinderen even kunnen zien hoe het daar is.

lukke

lukke

10-11-2009 om 01:01

Bijna hele vakantie

Mijn dochter van vier gaat bijna de hele vakantie, wij gaan maar een week weg in de zomer. Ze vindt het helemaal geweldig. Ze gaan bijna iedere dag iets leuks doen als het vakantie is (naar een museum, een speeltuin, kinderboerderij enz) en als ze een dag niet op stap gaan, gaan ze pizza's bakken of een andere leuke activiteit doen.

Als ze ziek is nemen mijn man en ik om de beurt een dag zorgverlof, daar heeft iedereen wettelijk recht op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.