Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
monique wiebenga

monique wiebenga

10-06-2011 om 08:15

Niet meer naar de bso

Mijn zoon zit sinds januari op school en gaat 1 dag naar de bso. vond het in het begin erg leuk. nu moet ik zeggen dat ik tot half 3 werk en mijn zoon een paar keer de keus heb gelaten of hij naar de bso wilde of dat ik hem gelijk uit school op ging halen. nu sinds een paar weken zegt hij dat hij het niet meer leuk vindt op de bso, en ik kom er niet achter waarom niet. de vso vind hij niet erg, en alleen vso kan niet want dan hebben we geen vakantieopvang.
vanaf gister gaat hij gewoon weer en laat ik hem geen keus meer,maar hij vind het verre van leuk, terwijl er toch wel meer kinderen uit zijn klas gaan.
Het gaat me zo aan het hart als ik weet dat hij er huilend naar toe gaat.
iemand nog tips?

gr M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janna3

Janna3

10-06-2011 om 10:02

Losse vakantieopvang

Het lijkt me ook wel moeilijk voor je zoon als hij toch naar de BSO moet terwijl het eigenlijk niet nodig is omdat zijn moeder gewoon thuis is. Bij onze BSO kun je losse vakantieopvang inkopen, speciaal voor ouders die het doordeweek kunnen managen, maar in de problemen komen tijdens studiedagen en vakanties. Misschien is er bij jullie ook zo'n mogelijkheid in de buurt? En anders zou je voor de vakanties misschien iets anders kunnen regelen.

Geen tips, wel enige herkenning

Mijn zoon is inmiddels 5,5. Hij handhaaft zich goed op de bso, heeft er ook vriendjes, en als je hem komt halen klaagt hij drie van de vier keer dat hij nog even wil spelen, dus op zichzelf gaat het best goed. Maar voor de keus gesteld (komt zelden voor trouwens) zal hij altijd kiezen voor thuisblijven.

Er spelen denk ik twee dingen: je zoon gaat net naar school, dat is bere-vermoeiend en dan komt die bso er ook nog eens achteraan. Mijn zoon viel er wel eens in slaap op de bank.

En een vierjarige op de bso is een ukkie tussen veel grotere kinderen. Ook dat is volgens mij best zwaar. In de klas zit zo'n kind tussen leeftijdgenoten, op het kdv (als-ie daar zat) was ie een van de groten, en nu zit hij tussen allemaal van die muiters van 8,9 jaar.

Praat ook eens met de leidsters van de bso over hoe het volgens hun gaat, misschien word je daar nog wat wijzer van.

Sterkte ermee

Temet

wiepje

wiepje

10-06-2011 om 11:57

Gesprek al gehad

temet@ hij heeft op het kdv gezeten idd, en hij vond het altijd erg leuk.
hier op de bso zitten ze in lokalen ingedeelt naar leeftijd, dus 4-5 bij elkaar 6-8 enz.
Hij zit dus niet tussen allemaal groten. gesprek is al geweest met de leidster, en zij weten ook niet hoe het komt.

dank je voor je antw.

Volgens mij loop je veel te hard van stapel

Inderdaad, aan een kleuter moet je nooit nooit nooit de keus geven in deze dingen.

En de belangrijkste vraag is niet of je zoon het stom vindt op de bso, maar hoe hij het daar leuk kan maken voor zichzelf. Dat bespreek ik regelmatig met mijn kinderen als ze ergens over klagen: wat kan je doen om het daar leuker te hebben?

Ik zou echt nog lang niet beslissen tot stoppen, en wat mij betreft moet je dus ook niet met de leidsters praten maar je moet je zoon het gereedschap geven om het daar leuker te maken.

liora

liora

11-06-2011 om 14:04

Ook met de nso praten over hoe zij het daar leuker voor je zoon gaan maken ipv de vraag stellen waarom hij het niet leuk vindt.

Sterkte ermee!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.