Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Bezorgde Ouders 2009

Bezorgde Ouders 2009

15-12-2009 om 13:55

Onbetrouwbare oppas - ons kind met drugs

Dit is een stukje film dat we stiekem (maar wel in ons eigen huis) hebben gemaakt van de oppas met ons zoontje.


http://www.youtube.com/watch?v=yNCd_kL7aEg

Omdat we dachten dat ze stiekem rookte in ons huis (stonk naar deodorant na het oppassen) hebben we haar gefilmd. We zijn ons echt rot geschrokken toen we zagen wat er dus allemaal gebeurde.

We zagen dus dat ze met haar vriend zat te drinken en te roken en dat hij zelfs drugs gebruikt! Waar ons zoontje bij is!!! Ons zoontje heeft er ook aangezeten en dat vinden we het allerergste. Volgens de arts is er niks met hem aan de hand maar het had natuurlijk ook echt fout af kunnen lopen.

We zijn natuurlijk ook met de hele film naar de politie gegaan maar die zeiden dat je niet zomaar iemand zonder toestemming mag filmen in verband met de privacywetgeving en dat ze er daarom niks mee gaan doen. Dat is toch niet normaal meer???

We plaatsen het linkje op zoveel mogelijk fora om ouders te waarschuwen. We hebben het gezicht van ons zoontje onherkenbaar laten maken en willen graag anoniem blijven. We willen niet dat hij hier nu of later problemen mee krijgt.

LAAT ALSTUBLIEFT AAN IEDEREEN WETEN DAT DIT DUS GEWOON KAN GEBEUREN. OOK MET EEN OPPAS DIE JE 100% VERTROUWT.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

15-12-2009 om 20:32

Ja en nu?

Wil je nu dat alle ouders in Nederland hun oppas met Argosogen en groot wantrouwen gaan bekijken?

Natuurlijk ben je geschokt (als je een echte poster bent, want daarover heb ik mijn twijfels)
.
Ik snap niet dat je eerst geheim gaat filmen als je bedenkingen hebt. Bij bedenkingen vraag je sowieso een andere oppas!

Geen aandacht

Geen aandacht

15-12-2009 om 22:24

Klopt niet

Dit is in scene gezet, zie je hoe GROOT dat kind is (die kijkt echt geen teletubbies meer hoor)..nee ik geloof er geen hol van, en vind het wagelijk dat mensen dit soort crap op internet zetten, die zouden ze aan moeten pakken.

Geen aandacht aan besteden dus.

ook geen aandacht

ook geen aandacht

16-12-2009 om 10:54

Fake?

Ik denk dat dit niet echt is. (en sorry voor als het wel zo is, als het zo is dan vind ik het goed ziek)
Waarom ik denk dat het niet echt is? Omdat de poster schrijft dat ze vermoed dat er gerookt wordt omdat het huis ruikt naar deo. Nou, als er gerookt wordt zoals ik zag, dan ruik je echt de rook zelf wel, daar kan geen deo tegenop. En dan zou je als ouder toch gewoon de vraag stellen aan de oppas of ze rookt?? Dan ga je toch niet gelijk stiekum zitten filmen?

Rafelkap

Rafelkap

16-12-2009 om 17:29

Maar

ik zou absoluut niet willen dat de oppas haar vriend meeneemt. Tenzij ik die vriend ook ken en vertrouw. En bij bedenkingen idd net als Tonny een andere oppas ipv filmen. Het filmpje leek best echt, het kind ook een peuter of kleuter (dus niet te groot) maar ik vond je posting wat vreemd. Het leek een mededeling en geen vraag en dan denken we al gauw aan nep.

Victorinemvfiene

Victorinemvfiene

16-12-2009 om 19:23

Is dit wel echt?

Ik plaats er ook mijn vraagtekens bij vooral omdat er staat dat je dit aan iedereen moet laten weten dat het hen ook kan over komen. Ik weet niet of ik heel erg naïef ben, maar volgens mij zijn de meeste oppassen niet zo.

Ik vind het ook wel een erg gezellige oppas voor het kind. Ze doet niets met het mannetje. Ze geeft hem een puzzel in z`n handen als hij aan de drugs zit.

Overigens nam ik als oppas zijnde ook weleens m`n vriendje mee, als de kinderen slapen is het wel gezellig om wat te kletsen of een spelletje te doen. Avond is best lang van 20:00 tot 0:00 uur. Kinderen vonden het vaak erg leuk om wat met hem te stoeien of hij kwam als ze al sliepen. Overigens altijd met toestemming van de ouders. En drugs en/of vriendjes met drugs heb ik nooit gehad..

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

17-12-2009 om 16:31

Persbericht

PERSBERICHT

Ouders Online distantieert zich van kwalijke reclamestunt

Amsterdam, 17 december 2009 – Het video-filmpje met de rokende en drinkende oppas die haar oppaskind laat snoepen van de coke van haar vriendje, blijkt bedoeld te zijn als reclamestunt van de webshop Greenjump.nl. Ouders Online distantieert zich van deze actie en heeft per direct de relatie verbroken met Manon Gagic van Greenjump, die een column over groen opvoeden verzorgde op Ouders Online.

De actie van Greenjump is vooral zo kwalijk omdat hij schaamteloos inspeelt op gevoelens van angst en onzekerheid die leven bij veel ouders van jonge kinderen. Veel ouders vinden het een onprettig en ongemakkelijk gevoel om hun kinderen alleen te laten met een oppas, en dat gevoel werd met deze actie alleen maar aangewakkerd.

Ouders Online verzet zich al jaren tegen het commercieel exploiteren van angsten. Daarom weigeren we ook stelselmatig alle advertenties die van deze methodiek gebruik maken.

Redactie Ouders Online

Dit persbericht is ook verspreid via www.nieuwsbank.nl

Minet

Minet

17-12-2009 om 17:45

Zieke geest

Een zieke geest heb je als je denkt op deze manier reclame te moeten maken.

Fatima

Fatima

18-12-2009 om 08:23

Heee

Dat was toch diegene van dat draadje laatst in Algemeen? Over kadootjes voor je kinderen?

Asa Torell

Asa Torell

18-12-2009 om 13:57

Ja precies

en toen vond ik haar ook al een beetje eng. Zo rechtlijnig dat het gevoel voor redelijkheid weg is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.