Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Onhandelbare kinderen op kdv

op het kdv waar mijn kinderen heengaan, zitten twee kinderen die onhandelbaar zijn. Het gaat om een meisje van 2, die de hele dag andere kinderen slaat, bijt, duwt en noem maar op. Bij navraag bij een leidster blijkt dat eigenlijk een leidster dat meisje moet bezig houden, en de andere de overige 12 of 13 kinderen onder haar hoede neemt. Het andere kind is een jongetje dat toevallig net 4 is geworden (maar nu wel naar de bso gaat, waar de oudste op zit). Dat jongetje is ook bijna altijd moeilijk en 'zeer fysiek' ingesteld, om het maar beschaafd te zeggen. Eigenlijk heeft hij vorige week mijn oudste (5 jaar) afgerosd, toen ik net aankwam om de kinderen af te halen. Hij stond stompte gewoon letterlijk met zijn vuisten op het gezicht van mijn zoontje, en dat eigenlijk zonder aanleiding (volgens de leidsters had hij een 'slechte dag').

Ik heb al een aantal keer aangegeven dat mijn kinderen met negatieve verhalen thuiskomen over die kinderen, maar ik weet niet goed wat daar verder meer gebeurt. De leidsters zeggen wel er mee bezig te zijn, maar tot dusver zien wij geen verbetering. Hoe pak je zoiets nu aan? Ik wil niet direct de kinderen van het kdv afhalen, want verder is het er wel gezellig en we komen er al 5 jaar; afgezien van de vraag hoe je aan nieuwe opvang komt, want de wachtlijsten zijn oneindig hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

03-10-2011 om 17:12

Mamahippie

Op elk kinderdagverblijf en op elke BSO zitten kinderen die moeilijk in een groep passen, net als op elke basisschool deze kinderen in bijna elke groep wel te vinden zijn. Op een kinderdagverblijf mag het echter niet zo zijn dat 1 kind alle aandacht opeist van een leidster, en de rest van de groep het moet doen met de andere leidster. In dit geval zal een locatiemanager met de ouders moeten overleggen om te kijken welke vorm van opvang beter past bij dit kindje. Dit geldt ook voor het kind in de BSO. Reguliere kinderopvang/bso is niet afgestemd op kinderen die meer dan gemiddeld aandacht behoeven. Daar is het nivo van de opleiding van de beroepskrachten niet naar, en daar is ook het beroepskracht-kind-ratio niet op afgestemd. Je zou dus eens bij de leidinggevende van jouw locatie kunnen vragen naar het beleid dat de organisatie voert in deze gevallen.

Hombre

Hombre

03-10-2011 om 20:26

Eisen

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat mijn zoontje van anderhalf met krabbels in zijn gezicht thuiskwam. Da's niet leuk. Is later niet meer gebeurd, maar als het vaker was voorgekomen was ik toch echt op hoge poten naar het KDV gegaan en had geeist dat ze mijn kind daartegen zouden beschermen. Desnoods moet dat andere kind maar weg. Er zijn grenzen. Het KDV moet toch een veilige omgeving voor de kinderen kunnen garanderen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.