Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Angela

Angela

20-08-2018 om 12:11

ontbijten voorschoolse opvang


Lanza

Lanza

21-10-2019 om 12:22

Wij werken allebei

maar vinden het erg belangrijk om genoeg tijd met onze kinderen door te brengen. Genoeg regelmaat, rust en reinheid en daar hoort ook gezonde voeding bij. Om 7 uur de kinderen ergens droppen zou bij ons niet tot de mogelijkheden behoren. Kinderen hebben slaap nodig en een goed, voedzaam ontbijt dat ze in alle rust kunnen opeten. Geen stress direct in de ochtend.

Wij hebben onze werktijden aangepast aan onze kinderen. Voor ons staat het gezin op nummer 1 en zo zou het wat mij betreft ook moeten zijn. Hier zijn de kinderen dus tot kwart over 8/ half 9 thuis.

Op de kast..

Wat zit iedereen weer op de kast vanwege een oud draadje....

Half a twin

Half a twin

21-10-2019 om 12:35

ideaal als dat kan

===Wij hebben onze werktijden aangepast aan onze kinderen. Voor ons staat het gezin op nummer 1 en zo zou het wat mij betreft ook moeten zijn. Hier zijn de kinderen dus tot kwart over 8/ half 9 thuis.===

Maar met een baan bij het spoor en in de zorg niet mogelijk, je werktijden aanpassen aan je gezin. De trein moet rijden volgens dienstregeling en ik kon wel willen dat ik van 9.00 -17.30 kon werken maar dat wordt een rommeltje op de afdelingen als iedereen maar komt en gaat als het hem/haar uitkomt. Dan is de RRR voor de patiënten ver te zoeken en dat is voor deze kwetsbare groep ook verre van ideaal.

Lanza, het leven is niet maakbaar voor mensen met banen in de zorg, het openbaar vervoer en noem alle banen met onregelmatige diensten maar op.

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 12:43

Ja hoor

We konden erop wachten natuurlijk, een belerend vingertje vanuit de ivoren toren van Lanza. Wanneer dringt het nou eens tot je door dat jij niet de maat der dingen bent? En even een vraag van jezelf terug: waarom heb jij eigenlijk kinderen gekregen? In deze vreselijk nare wereld waarin alle ouders vooral bezig zijn met zichzelf en zelfs nog geen zin hebben om hun eigen kinderen van een ontbijt te voorzien? Denk je met jouw twee bloedjes de wereld van de ondergang te gaan redden?
Verder ga ik er inhoudelijk maar niet op in, heeft toch geen zin.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 12:48

Een baan

die zo vroeg begint zouden wij beide niet aannemen en al helemaal niet allebei. Dat is uitgesloten voor ons. Ik heb wel eens de mogelijkheid gehad hoor, maar dan is het antwoord een heel eenvoudig 'nee'. Dat bedoel ik dus met je gezin op 1 zetten, dat je beslissingen neemt met altijd je kinderen voorop.

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 12:54

Dat zeg ik

de ivoren toren. Jouw wereldbeeld is gewoon pervers verwrongen. Maar dat wil je niet geloven, dus laat maar.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 13:09

Pervers verwrongen

nog wel, omdat wij onze kinderen voorop zetten? En bij onze keuzes hun belangen zwaar laten meewegen? Vind je dat echt zo verwrongen? Ik vind het de basis van alles. Als je geen rekening wil houden met je kinderen, dan snap ik niet dat je ervoor kiest. 24/7 werken mag en kan als je dat wil, maar krijg dan alsjeblieft geen kinderen. Niet vervelend bedoeld hoor, want ik snap best hoe belangrijk werk kan zijn, maar als je echt geen enkele concessie wil doen dan past dat niet bij de verantwoordelijkheid die het ouderschap nu eenmaal met zich meebrengt.

Half a twin

Half a twin

21-10-2019 om 13:09

Er moet toch iemand vroeg beginnen

Wij hadden die banen al voordat de kinderen kwamen. Er moet toch iemand je oude moeder verzorgen als ze aangewezen is op zorg.
Lezend in andere draadjes ga jij dat zelf niet doen als mantelzorger daar huur je iemand voor in en de kinderen van die iemand moeten daar onder lijden.

Wanneer dringt dat nou eens bij je door. Er moet iemand of wel meer iemanden die zorg verlenen die jij wilt inkopen. Om je eigen kinderen niet te beschadigen en ze een fantastische jeugd te geven moeten anderen hun kinderen dus vaker en vroeger naar kdv en vo brengen.
Bedankt he! Door mensen zoals jij lopen er allemaal "beschadigde" kinderen door Nederland.

Niet dat ik denk dat een kind er zoveel nadeel van ondervind als het vroeg wordt weggebracht naar kdv of vo.

Half a twin

Half a twin

21-10-2019 om 13:19

Verwrongen ja

Dst je het durft op te schrijven dat iemand die veel werkt of werk en kinderen moeilijk kunnen combineren maar geen kinderen moet krijgen.
Bedef je dat je dan straks zelf voor je oude ouders moet zorgen?
Danwil er niemand merr eerken in de zorg.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 13:22

Grappig dat je

het hebt over mantelzorg. Ik verleen al vijftien jaar mantelzorg aan een van mijn ouders.

Voor de rest kan een van de twee prima eens vroeger beginnen, maar dan is de ander die uren thuis met de kinderen. Wij zijn allebei wel eens een paar dagen weg voor ons werk, maar dan zorgt de ander voor de stabiliteit in het gezin. Ook werken wij geregeld 's avonds, maar dat kan meestal vanaf huis en anders zorgen we ervoor dat tenminste een van ons thuis is, zodat de kinderen gewoon in hun eigen bed kunnen slapen.

We weten dus echt wel dat onregelmatig werk er soms bij hoort. Wij werken samen 65-70 uur in de week, maar voor ons is het vanzelfsprekend dat we bij alle afwegingen altijd ons gezin meenemen.

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 13:22

Lanza

ik weet dat het geen zin heeft, maar vooruit, ik doen nog een poging het uit te leggen.

Er zijn ouders die het alleen moeten doen. En er dan voor kiezen om vroeg te beginnen, zodat ze nog een middag en avond met hun kinderen hebben. Of inderdaad zoals Half a twin ook schetst, als je allebei in de zorg/bouw/bij de politie/in een distributiecentrum/op de vuilniswagen/bij het OV werkt en je toevallig allebei vroege dienst hebt. Er zijn enórm veel banen waar je vroeg moet beginnen. En waarvan het toch verdomd lastig zou zijn als al die mensen gaan kiezen voor hun kinderen. Mensen die niet zoals jij door hebben kunnen leren omdat ze nu eenmaal niet zoveel mazzel op allerlei vlakken hebben gehad als jij (en je man). Mensen die het vuile en zware werk doen waar jij je neus voor ophaalt. De banen waarin je flexibel met je tijden kunt omgaan zijn bijna per definitie de banen voor hoogopgeleiden. En guess what? Niet iedereen is hoog opgeleid. Of kan zelf zijn tijden indelen. Of thuiswerken. Of heeft een baan op fietsafstand van huis.

En dat weet je allemaal best, je wil het alleen niet toegeven. Je hebt gewoon mensen nodig om op te trappen om jezelf beter te kunnen voelen. Dat noem ik pervers en verwrongen. Heel triest dat je daartoe dit forum hebt gevonden. Hadden je familie en vrienden genoeg van je superioriteitsgevoel? Lieten die zich niet meer naar beneden trappen?

Half a twin

Half a twin

21-10-2019 om 13:29

Hoe graag ook

Ons werk was en is niet thuis te doen.
Pluis mooie uitleg 👍

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 13:30

Vanzelfsprekend

Je gaat echt veeeel te ver Lanza. Met je opmerking over dat jullie 'vanzelfsprekend bij alle afwegingen altijd jullie gezin meenemen'. Waarmee je impliceert dat mensen die hun leven anders inrichten dan volgens de Lanza-standaard dat niet doen.

Voor de goede orde: wij hebben heel weinig opvang voor onze kinderen nodig gehad, omdat wij (hoogopgeleid) allebei onze werktijden flexibel kunnen indelen, thuis kunnen werken, flexibele werkgevers hadden en hebben, ouders hadden die in konden springen, in drukke tijden even minder konden werken. Kortom, wij konden optimaal gebruik maken van allerlei dingen waarvan ik weet dat wij daar enorm gezegend mee waren, en waar wij maar tot op bepaalde hoogte invloed op hadden. Wij zijn daar altijd ongelooflijk blij mee geweest, en wij tellen tot op heden onze zegeningen. Wat mij zo mateloos stoort aan jouw bijdragen is dat jij vindt dat dat allemaal vanzelfsprekend is en dat iedereen die het anders doet (vaak noodgedwongen) een slechte ouder is/het aan zichzelf te danken heeft/het 'gewoon' anders moet doen en ga zo maar door. Ik neem het daarom in alle draadjes met liefde op voor al die mensen die worstelen om hun hoofd boven water te houden, en hun kinderen op te voeden binnen hun mogelijkheden. En die echt niet zitten te wachten op jou veroordelende posts. Ga gewoon lekker aan het werk. Of ga knutselen met je kinderen. Dan doe je tenminste wat nuttigs.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 13:34

Quote:

Ik ben tig jaar geleden gestopt met werken, omdat wij allebei onregelmatige diensten hadden (man bij het spoor ik in de zorg). Daar was toen nog geen opvang op in te kopen. VO stond in de kinderschoenen, kinderdagverblijven waar je je kind al voor 7.00 kon brengen waren dingen van de grote stad, hier in het dorp was 7.30 de norm.

Heb je er nooit aan gedacht om jezelf om te scholen? Genoeg BBL opleidingen die opleiden naar regelmatige banen en waarbij je direct begint met het combineren van studie en werk en dus ook geld verdient. In sommige sectoren staan ze werkelijk te springen om mensen.

Waarom de keuze dat jij stopte en niet je man? Of dat je man zich liet omscholen als dat een meer voor de hand liggende route was? Er zijn zoveel mogelijkheden. Je moet er alleen wel voor willen werken en ervoor openstaan.

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 13:35

Het is niet goed of het deugt niet he?!

Sjonge jonge jonge

Lanza

Bijkbaar heb jij geld en de tijd zat... maar om je om te scholen heb je naast tijd ook geld nodig. Hoe wil je dat doen naast je werk, gezin etc? Je kan niet zomaar even stoppen met werken om te studeren met een gezin waar het inkomen nodig is. Je huis wordt niet goedkoper. Wat jij kan dat geldt niet voor iedereen. Dat jij overweegt fulltime te werken, kan alleen omdat je een man hebt die parttime wil werken. Maar wat als hij ook fulltime wil werken, er een studie bij wil doen, de mantelzorg intensiever wordt, kinderen met problemen kampen etc. Een vso die om 7 uur start, dat is toch niet zo gek dat ze daar eten. Wat doe je anders dat uur? Maar wil je werkelijk een half uur eerder dan nodig die kinderen uit bed trommelen om gezamenlijk te ontbijten? Bij kinderen die na 7.45 komen, mag je misschien wel verwachten dat er gegeten is.

Floria

Floria

21-10-2019 om 13:55

wat voor werk

is dat dan, waarbij je laat kunt beginnen en vervolgens de hele dag kunt verlummelen op OO?
Help de mensen die vroeg moeten beginnen eens met naar wat ze zich kunnen omscholen?

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 14:03

Daar kun je

prima op zoeken. Ik zou dan ook kijken naar baankansen, gemiddelde inkomens en uitzoeken hoe een gemiddelde werkweek eruit ziet voor iemand met een dergelijke baan.

Nogmaals: een dergelijke opleiding is een combinatie van werk en opleiding, waarbij je in de meeste gevallen direct gaat verdienen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je op je 25-30e in het geheel stopt met werken, terwijl je nog 40-45 jaar te gaan hebt tot je pensioen. Dan ga je toch op zoek naar andere mogelijkheden? Ik zou daar echt niet achter staan als partner-van, jullie wel als je man deze keuze zou maken?

Lanza

Ik ben gestopt met werken op mijn 34e en op mijn 43e weer begonnen. Ik mag nog zeker 35 jaar en heb nu net mijn tijd gekozen om aan mijn gezin te besteden. Tegen die tijd dat ik met pensioen ben, is mijn man bejaard gezien het leeftijdsverschil. Dus ik wil die tijd als gezin vooral als het kind klein is, niet als ze al het huis uit is. Tijd is prioriteit en werken kan nooit prioriteit zijn als het gezin op 1 staat...

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 14:15

Je **** uit je nek Lanza

voorbeeldje: iemand is secretaresse en wil zich omscholen tot doktersassistente. Dus aangemeld bij het ROC en op zoek naar een leerwerkplek. Niemand die haar wilde hebben. Niemand. In een grote stad in de randstad, dus op zich plekken zat zou je denken. Maar niemand die bereid was een stagevergoeding te betalen. Nog niet eens de ziektekostenverzekering. Gratis wilden ze haar, met haar werkervaring, uiteraard allemaal graag hebben. Maar ja. Het gaat wel om een opleiding van een jaar. Dit gezin trok dat niet, een jaar lang maar 1 inkomen. Dus een beter betaalde baan 'scoren', of je 'even' omscholen is echt niet zo gemakkelijk als jij het weer laat lijken. Het is echt niet zo heel snel iemands 'fout' als dingen niet blijken te lukken.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 14:20

Maar

secretaresse is toch een baan die prima te combineren is met kinderen?

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie zouden reageren als je man stopte met werken, zonder verder plan om weer aan het werk te gaan? Terwijl hij gewoon gezond was en er nog mogelijkheden voor hem waren? Ik hoor dat trouwens zelden dat werken voor een man/ vader niet mogelijk is, tenzij hij ziek is, dus het zal voor vrouwen vast ook meevallen

Arda

Arda

21-10-2019 om 14:33

Ontbijt

Ontbijt op de opvang is heel handig. Als je vroeg moet beginnen dan is het een stuk relaxter om juist niet thuis te ontbijten. Anders moet je of een half uur eerder opstaan (met misschien vermoeide kinderen tot gevolg) of ze moeten in 5 minuten een boterham naar binnen proppen (ook niet echt relaxed). Plus dat er genoeg kinderen zijn die het helemaal niet fijn vinden om gelijk te eten als opstaan en een uurtje later veel meer honger hebben. Op de opvang krijgen ze een prima ontbijt dat ze in alle rust kunnen eten.

Ouders die vroeg beginnen zijn misschien weer eerder vrij dus hun kind gaat misschien 's middags minder lang naar de opvang.

De keuze heb je natuurlijk ook lang niet altijd. Als je werkzaam bent in de zorg kan je ook niet zomaar wat anders gaan doen. Dat kost tijd en geld.

Bovendien is het helemaal niet erg als de kinderen op de opvang ontbijten. Ik zie niet in waarom dat kwalijker is dan 's middags naar de opvang.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 14:39

Mijn kinderen

slapen tot een uur of half 7/7, dat is hun natuurlijke slaapritme. Als je om 7 uur bij de opvang moet zijn, dan betekent dit dat je ze iedere ochtend uit hun slaap moet rukken om 6 uur. Dat is voor die kleintjes echt niet fijn. Je verstoort dan dagelijks hun natuurlijke slaapritme, wat juist zo belangrijk is, omdat kinderen nog in de groei zijn.

Ik vind het hetzelfde als dat je kinderen onnodig lang op zou houden, terwijl ze omvallen van de slaap om 9 uur 's avonds. Kinderen hebben echt behoefte aan slaap en doen het het beste op een vaste structuur/ ritme. Ik vind het nogal wat om dat te verstoren.

specht

specht

21-10-2019 om 14:49

relaxter

Onze kleinkind van toen bijna 2 kwam tijdens het zwangerschapsverlof van haar moeder een dag per week bij ons.
Zoon bracht haar vroeg op weg naar zijn werk langs, wat ongeveer 30 minuten rijden is, hierna moest hij nog een uurtje rijden.
Bij ons begon ze met ontbijten, had thuis alleen iets gedronken.
Na het zwangerschapsverlof van haar moeder passen wij weer bij hen op.
In het begin was dat huilen, want ze wilde bij oma en opa eten/ ontbijten.
Idem bij de andere opa en oma, kind. Ze leed echt niet onder het feit dat ze met een lege maag in de auto zat.
Veel relaxter begin om bij ons te ontbijten dan dat ze thuis voor dag en dauw moest eten, om maar op tijd weg te kunnen.

Arda

Arda

21-10-2019 om 14:51

Lanza

Het natuurlijk ritme is ook wat ze gewend zijn van baby af aan. In andere gezinnen staat men eerder of later op. Plus dat het deels ook de natuurlijke aanleg is.
Maar juist bij wat meer langslapers is ontbijten op de opvang een stuk relaxter voor de kinderen.

Als mijn kinderen uit zichzelf om 5.30 wakker zou worden dan zouden we ongetwijfeld rustig thuis aan tafel een uitgebreid ontbijt nuttigen. Dat is echter niet het geval. Ze worden een stuk later wakker en dus is er 's ochtends veel tijdsdruk. Die tijdsdruk is een stuk minder als ze kunnen ontbijten op de opvang.

Toen we een poosje ver rijden van de school woonden aten ze zelfs in de auto (oh horror) maar dat was veel relaxter dan thuis ontbijten.

Pluis

Pluis

21-10-2019 om 15:46

Het ging erom

dat het een voorbeeld is dat duidelijk maakt dat omscholen/bijscholen lang niet altijd zo gemakkelijk te realiseren is als jij het laat lijken. En dat je dus (weer) mensen veroordeelt om zaken waar ze lang niet altijd wat aan kunnen veranderen.

En nogmaals: jij/jouw kinderen/jouw man/jouw leven zijn allemaal NIET de maat der dingen. Suggesties doen is prima, veroordelen op halve informatie en vooringenomenheid niet.

Half a twin

Half a twin

21-10-2019 om 15:49

Leven is niet maakbaar.

===Waarom de keuze dat jij stopte en niet je man? Of dat je man zich liet omscholen als dat een meer voor de hand liggende route was?===

Een zorgvuldig genomen besluit waarin waren meegewogen:
het mogelijk te genereren inkomen
de mogelijke carrièrekansen en bijbehorende inkomensgroei
de mogelijkheid/bereidheid van werkgevers om roosters op elkaar af te stemmen.

Wat zeker ook heeft meegespeeld was hoe we ons kind en later een of meerdere brusjes een stabiel en geborgen thuis konden bieden.
In ons leven zonder kinderen was thuiskomen als de ander ging werken mogelijk. Hallo, dag en vergeet je niet de container aan de weg te zetten en dan spraken we elkaar laat op de avond nog even of anders de volgende dag.
Het leek ons voor een of meerdere kinderen geen stabiel en geborgen thuis, naar kdv gebracht worden door mama, gehaald door papa of bij panieksituaties door oma of onze lieve buurvrouw. Dan liever een ouder full-time thuis waar de kinderen op konden rekenen.

Inmiddels is er veel gebeurd in ons leven en ben ik nog steeds full-time thuis. Niet meer nodig voor de pubers maar noodzakelijk door andere factoren.

Lanza

Lanza

21-10-2019 om 15:58

Maar de tijd

dat kinderen altijd thuis zijn is maar zo kort. Op een bepaald moment gaan kinderen iedere doordeweekse dag naar school en hebben ze steeds meer hun eigen leven. Stel je bent op dat moment en jaar of 40, dan heb je nog steeds 30 jaren voor je waarin je kunt werken.

Ik zou hoog verbaasd zijn en ook wel boos als mijn man de volledige financiële verantwoordelijkheid op mij af zou schuiven al die jaren, zonder duidelijke reden. Voor de kinderen hoef je er dan niet meer 24/7 te zijn, voor het huishouden ook niet. Wat heb je dan al die jaren thuis gedaan? Niet vervelend bedoeld, maar ik vraag me dat echt af.

bieb63

bieb63

21-10-2019 om 16:29

Wat een ongelooflijke leugenaar ben jij Lanza

"mijn kinderen slapen tot half 7/7 uur."...…
Nou, in een ander draadje had jij met bijna ft werken ALLE tijd voor je kids, want x uur per dag, want...……. 's ochtends waren jullie allemaal al om half 6/6 uur wakker en dan hadden jullie dus al in de ochtend 2 uur quality time gescored.

Anyway, je bent nu door de mand gevallen. Je fantaseert alles bij elkaar.
Waarschijnlijk uit een enoooorme frustratie....

Francine

Francine

21-10-2019 om 17:00

Op de kast

En weer laten jullie je op de kast jagen door een fantast. In de regels staat dat we de info uit verschillende draadjes niet mogen combineren, maar ik heb dat wel gedaan en er klopt heel veel niet. Het aantal uren werk, de tijd dat ze opstaat, de leeftijden van de kinderen. Verder zit ze de hele dag op OO, dus ik ben al bezig de kinderbescherming te verwittigen want ik vind het gewoon verwaarlozing.
Gewoon niet meer reageren als je haar naam ziet en ze is zo weer weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.