Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Angela

Angela

20-08-2018 om 12:11

ontbijten voorschoolse opvang


Hanne.

Hanne.

22-10-2019 om 21:12

Waarom toch?

Lanza waarom blijf je toch structureel alleen maar aangeven dat jouw manier echt een hele goede is? Waarom lijk je er niet open voor te staan dat andere manieren anders, maar ook goed zijn?

Kijk om je heen zie dat mensen en situaties verschillen en dat oplossingen niet pasklaar overgenomen kunnen worden maar maatwerk zijn. Wat voor jou werkt zou voor mij niet werken. Daarom maak ik andere keuzes. Keuzes die in mijn situatie werken.

En die keuzes kan ik een ander als tip meegeven, maar ik mag, kan en zal nooit tegen een ander zeggen dat zijn manier niet genoeg is (cq onvoldoende rekening houdt met de belangen van het kind).

Elke situatie is anders, als buitenstaander ken ik de situatie zelden goed genoeg om een oordeel te kunnen of mogen vellen!

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 11:23

Bord voor haar kop

Nou, omdat ze een bord voor haar kop heeft..
Mijn kinderen om half 9 op school brengen en om 9 uur op het werk zitten???? Hahaha
Weet je wat het woord "ochtendspits" betekent, in verkeerstechnische zin?
Dan ga je echt wel om 7:00 de deur uit dus.

Tine Winkel

Tine Winkel

23-10-2019 om 11:31

Fout Pirata

Dan moet je gewoon andere, betere keuzes maken, vwb baan en wonen.

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 11:39

Tine, gelukkig

Gelukkig brengen ze zichzelf tegenwoordig naar school. En daarvoor zat de VSO in de school zelf en vonden ze het heel normaal als iemand daar zijn bammetje nog even at.
Jongste smeekte zelfs of hij elke dag mocht overblijven, want dan kon hij leuk voetballen en politietje spelen met de andere kinderen. Die wilde geen qualitytime met zijn ouders (indien aanwezig) maar liever qualitytime met vriendjes. Misschien omdat wij te weinig Echte Aandacht gaven.

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 11:48

Ja pirata

En je moet ook een werkgever vinden die het prima vindt als jij altijd op tijd weg gaat om de kinderen van school te halen en dan 's avonds die uren inhaalt.

Geeft niks dat je andere collega's dan tot half zes op kantoor moeten blijven omdat toch iemand de telefoon aan moet nemen.

Hetzelfde met vakanties. Als je kinderen hebt dan heb je vrij in de vakantie Jammerdebammer voor de collega's zonder kinderen.

Helaas denkt mijn werkgever daar heel anders over. Ik moet gewoon tot half zes blijven. Gelukkig niet elke dag maar tot 4 uur zeker.

en mijn vorige werkgever verhuisde zomaar opeens van locatie. Toen ging ik van 10 minuten fietsen naar 1 uur en 15 minuten reistijd. Dat was echt balen maar dat gebeurt tegenwoordig.

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 12:17

Kinderlozen

Dat tot half 6 blijven lossen werkgevers/groepsmanagers vaak op met de kinderlozen die in het bedrijf/op de afdeling werken.
Die hebben kind nog kraai om voor naar huis te moeten dus tot half 6 of nog later blijven voor de spoedjes dat kunnen zij prima oplossen.😉😁

Ook op feestdagen zijn zij de aangewezen personen om in de zorg de late diensten te draaien.
Dat deze mensen ook familie en vrienden hebben die het leuk vinden dat ze bij de georganiseerde festiviteiten zijn dat dondert niet!

Een van de hoofdredenen om bij mijn eerste werkgever weg te gaan en een organisatie te zoeken waar je als kinderloze ook "recht" had om in ieder geval één kerstdag op een dusdanige tijd vrij te zijn dat je kon aanschuiven bij een kerstdiner.

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 12:18

Vlinder

Gewoon even snel een andere baan "nemen" dan, bij voorkeur eentje waar alle collega's kinderloos zijn (of een leeg nest hebben). En waar je baas elke dag informeert of er genoeg voorzieningen zijn om jou als ouder te faciliteren (bijvoorbeeld dat je 's avonds die klanten mag bellen)..

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 12:55

Half a twin

Gelukkig heb ik altijd bij werkgevers gewerkt waar kinderlozen en ouders met kinderen dezelfde rechten hebben.

Ik heb zelf kinderen maar van die ouders die elke dag de deur uit rennen om op tijd op school te zijn en collega's dan achterlaten met een probleem dat echt dan opgelost moet worden.

Of weigeren over te werken.
Of alle vakanties claimen.
Of elke dag rond 9 uur beginnen erwijl de telefoon al vanaf half 9 bezet moet zijn omdat er dan gebeld kan worden.

Brrrr. Ik krijg bij Lanza zulke beelden namelijk
Haar werkgever moet haar faciliteren want daar heeft zij recht op volgens de wet. Wellicht wel maar vaak heb je ook nog collega's en stopt werk niet al om 14.00 uur.

Of je zoekt maar werk waar dat blijkbaar kan. In mijn branche kan dat niet en ik ben a l heel blij dat ik na boventalligheid heel snel weer iets anders vond (op mijn 46ste). Op fietsafstand van mijn huis. En ik krijg waarschijnlijk binnenkort een vast contract dus dan maar wat minder flexibel. Je kan niet alles hebben. Leuk werk, aardige collega's, prima reistijd en een vaste aanstelling. Meer kan ik niet wensen.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 15:20

Jeetje wat een vooroordelen

Ik werk niet op een kantoor waar constant de telefoon moet worden opgenomen. Ik laat mijn collega's nooit achter met extra werk. Ik handel mijn eigen werk af, daar staat een deadline op. Of ik nou van 9 tot 3 werk en daarna nog 2 uurtjes, of van 10 uur s avonds tot 6 uur s ochtends, het zal mijn leidinggevende een zorg zijn.

Er zijn enkele contactmomenten in de week en daar ben ik altijd bij aanwezig. Vakanties gaan in goed overleg, of je kinderen hebt of niet maakt niet uit (ze zien me aankomen).
Collega's en leidinggevende zijn zeer tevreden over mijn werk. Ik heb de afgelopen jaren slechts een keer of twee mijn werk niet kunnen doen, maar dat kwam niet door mijn kinderen.

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 15:30

Wat leuk voor je

Heel fijn voor je, Lanza. En je denkt dus dat iedereen dat dan dus zo kan regelen?

Dees

Dees

23-10-2019 om 15:35

Pirata

Alsn ik mijn kind naar school breng ben ik ook op 8:35 op kantoor net zoals de meeste van mijn collega's, wij wonen gewoon vlakbij ons werk.

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 15:37

Fijn lanza

Bij jou kan dat. Bij mij niet.

Ik denk dat bij de meeste werkgevers het niet mogelijk is om je uren de hele week een beetje zelf in te delen.

Behalve als je dezelfde werkgever hebt als mij zus (die werkt ergens als ambtenaar). Daar kan alles en zij doet ook af en toe zo wereldvreemd wat werkuren betreft. Het is dat haar kinderen ouder zijn maar anders had lanza zijn mijn zus kunnen zijn qua werkhouding.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 15:44

Quote:

Alsn ik mijn kind naar school breng ben ik ook op 8:35 op kantoor net zoals de meeste van mijn collega's, wij wonen gewoon vlakbij ons werk.

Ik zie niet anders hier in de stad. Ouders komen hun kind brengen rond 8.15-8.30 en daarna fietsen, of rijden ze door naar hun werk in 5-20 min. Ik dacht dat dat vrij standaard was.

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 15:49

Wat leuk

Wat leuk om naast je werk te wonen!!!
Voor mij geen optie, tenzij ik 6 ton betaal voor een matig rijtjeshuisje. En midden in een stinkstad zitten met de buren op 10 cm afstand.
Mijn werk is niet te krijgen en een dorp.

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 15:52

Wereldvreemd

Dat bedoel ik dus met wereldvreemd. Je leeft blijkbaar alleen in je eigen bubbel.

Natuurlijk is dat niet standaard. Waarom denk je dat er zoveel files staat 's morgens? Waarom brengen ouders hun kinderen met de auto naar school? Heus niet omdat ze daarna naar hun werk moeten op 10 minuten fietsen.

Denk jij dat treinen alleen volzitten met mensen zonder kinderen?

Nu is werken op fietsafstsnd heerlijk. Helemaal mee eens. Maar ook mijn werkgever verhuisde opeens. De werkgever van mijn man is ook verhuisd. Dan kan je nog wel zoveel plannen en willen.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 15:56

Maar dan nog

zou ik denken dat je voor je kinderen een situatie wil creëren die passend is. Als de ene dan een paar dagen vroeg moet beginnen kan de ander laat beginnen en de volgende dag draai je het eens om.

Sowieso hoef je niet allebei 7 dagen in de week te werken neem ik aan. Met 2x 4, of 2x 3,5, of 1x 3 en 1x 4 dagen redden de meeste stellen het ruimschoots. Dus dan heb je alweer twee of drie dagen doordeweeks dat het rustiger aan kan.

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 16:08

Maar lieverd

Lees nou eens goed.

Zowel op mijn werk als dat van mijn man moeten wij er zijn. Ik kan bijvoorbeeld 2 dagen om half 8 beginnen en om 4 uur naar huis. Dan heb ik alsnog bso nodig. En twee dagen van neven tot half zes. En ik kan fietsen. Toen ik nog veel meer reistijd had was bijna niks mogelijk.

Mijn man werkt fulltime. Nee, zijn werk kan niet in 4 dagen. Ook heeft hij een internationale baan. Hij is veel weg. Hij kan makkelijk laat beginnen want dan zijn ze in Zuid Amerika toch nog niet wakker. Hij werkt wel vrij laat door. Inherent aan zijn werk. Niet iedereen kan na 8 uur werken de boel de boel laten.

In het weekend zijn wij thuis.

Ik ken maar heel weinig mensen die zo kunnen schuiven met hun uren. Lijkt mij eerlijk gezegd verschrikkelijk. Dan ben je continu met je werk bezig. Dan weer hier een uurtje werken. Dan weer een paar uur in het weekend. Steeds checken of je wel aan je uren komt. Heel onrustig. Als ik thuis ben, ben ik thuis. Maar jij vindt dat prettig dus ga je gang maar denk niet dat iedereen dat wel even zo kan en wil regelen. Ik heb liever wat meer opvang en geen werk meer thuis.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 16:26

Het is absoluut

niet onrustig. Ik hoef alleen te zorgen dat mijn werk afkomt, hoe ik dat doe heb ik zelf in de hand. Ik hoef dus ook geen uren te tellen. Het gaat allemaal in goed vertrouwen.

En nee, ik ben ook al niet 'altijd met mijn werk bezig' . Wat een bijzondere conclusies trekken jullie toch uit mijn verhaal. Als ik thuis ben met mijn kinderen ben ik er ook helemaal voor ze. Het gaat vrij relaxt allemaal.

Dat de baan van 'de man' nooit in minder dan 40 uur kan heb ik veeeel vaker gehoord. Meestal is dat klinkklare nonsense. Mentaliteitsdingetje. Ik kan maar 1 ding zeggen: ouderschapsverlof is een recht in Nederland waar werkgevers niet zomaar onderuit kunnen. Inzetten die hap, je hebt niet voor niks voor kinderen gekozen, toch?

Marina

Marina

23-10-2019 om 16:31

deden wij het ook. Een ouder vroeg beginnen die de kinderen haalt en een laat beginnen die de kinderen bracht. Maar dan zaten we dus niet als gezin aan tafel #73. Geeft niet, want ik vind de combinatie peuter en krantje aan tafel niet zo'n goede. Mijn peuter gaf ik liever wat aandacht. De combinatie krantje en kaarsje aan tafel vind ik trouwens ook niet fijn. Om nog maar te zwijgen over de combinatie peuter, krantje, kaarsje en warme drank - hoewel, warme drank blust ook. Maar weer niet de peuter natuurlijk.

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 16:39

Wat leuk

Wat leuk, Lanza, dat jij er helemaal voor de kinderen bent als je thuis bent! Maar als zij knutselen, doe jij de administratie zei je.
En je bent er helemaal niet 100% voor ze, als je 's avonds je werk nog moet afmaken. Oh nee, jouw koters zijn zo goed gedrild, die hoor je niet meer als je ze om half 8 liefdevol hebt ingestopt.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 16:44

Vanaf 8 uur

liggen ze inderdaad te slapen. Ik werk dan vaak tot een uurtje of 10. Ik zou het erg knap vinden als mijn kinderen dat doorhadden, terwijl ze lekker lagen te dromen

Als ik met mijn kinderen ben hoef ik er niet constant bovenop te zitten. Dat is niet wat ik versta onder liefdevolle betrokkenheid. Kinderen willen ook helemaal niet dat ik 10 uur lang, achter elkaar op hun vingers kijk. De jongste ligt s middags ook nog te slapen. Er is dus voldoende tijd voor een kwartiertje administratie en dan zijn we de uren erna weer samen op pad of iets dergelijks.

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 16:46

Niet het werk van de man

Er zijn genoeg functies die niet in 40 uur gedaan kunnen worden. Of dat nou door een man of vrouw gedaan wordt.

Of denk jij dat het werk van een minister in 40 uurtjes gedaan is? Of het werk van advocaten? of van partners bij een accountantsbedrijf? Of het werk van financieel directeuren bij grote bedrijven om maar wat te noemen. Niet iedereen werkt ergens als ambtenaar. Zelfs de managers op mijn werk werken meer dan 40 uur (en dat zijn voor 50% dames (met kinderen)). Ik moet nu ook 4 uur verplicht overwerken van oktober t/m december. Alleen krijg ik mijn overuren netjes vergoed. Hogere schalen krijgen dat niet.

En ik zal je nog eens wat grappigs vertellen. Mijn man heeft altijd veel gewerkt. Hij is heel ambitieus. Een paar jaar geleden besloot hij 6 maanden verlof te nemen en daarna wat anders te gaan doen. Hij was dus opeens thuis. Alle tijd voor de kinderen. Daarna een "normale"baan genomen dus veel meer thuis voor de kinderen. Inmiddels is hij terug op zijn oude stek. Hij werd gevraagd om weer ergens te beginnen.

Nu zou je denken dat de kinderen dat vast geweldig vonden. Papa ineens zoveel thuis. Mooi niet. Pas geleden hadden wij het er met de kinderen over. Werk en thuis en opvang etc. Volgens de kinderen wilden zij ook graag het werk van hun vader doen maar dan wel zijn oude baan toen hij zoveel moest reizen. Dat was echt cool. Onze kinderen vonden blijkbaar het prima. Wij konden de opvang goed regelen. Ze hebben er niet onder geleden. En ik ook niet. Ondanks zijn drukke baan hebben wij 4 kinderen en werk ik al jaren 32 uur.

Nu reist hij weer veel. Iets minder dan voorheen. En ik vind het heerlijk. Af en toe even het rijk voor mij alleen. En als hij er weer is gaan wij samen sporten, wandelen, uit eten, doen wij dingen met de kinderen.

Pirata

Pirata

23-10-2019 om 16:49

Inderdaad

Kwaliteit gaat boven kwantiteit.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 16:53

Geldt dat ook voor moeders?

... want ik word er regelmatig op aangesproken als ik voor werk naar het buitenland ben.

Wij werken overigens allebei niet als ambtenaar. Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar je kan er niet verder naast zitten X-)

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 17:13

Waarom niet

ik zou niet weten waarom moeders niet zouden kunnen reizen. Mijn man heeft een vrouwelijke collega die het ook doet. Zij is ook veel weg. Nu komt zijn van oorsprong uit oost europa en daar is het veel normaler dat dames veel werken.

Maar wat interesseert het jou nou wat andere mensen daarvan vinden? Je hoeft jezelf nooit te verdedigen. Jullie doen het op jullie manier.

Mijn jongste is nu 10 jaar. De oudste 17. Ze hebben nergens last van.

Commentaar hoorde ik maar heel weinig. Ik luister daar toch niet naar. En toevallig hebben wij nu nieuwe buren waarbij zij ook 4 dagen werkt en haar man maand op maand af werkt (dus elke keer een maand in het buitenland zit en de andere maand op kantoor in nederland werkt). Er zijn zoveel verschillende banen. Piloten en stewards in vliegtuigen zijn ook veel weg. Ikk ken iemand van wie het kind naar een 24 uurs opvang ging ivm onregelmatig werk op schiphol. En mijn andere buren maakten vroeger gebruik van een kinderhotel omdat ze beiden in het ziekenhuis werken.

Dus ga naar het buitenland. Het hoort bij je werk. Laat niemand zeggen dat je dan een niet goede moeder bent. Een vader kan net zo goed alles thuis regelen. Evt i.c.m. goede opvang.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2019 om 17:38

Wereldvreemd

Ik vind het bijna grappig dat Lanza er maar vanuit gaat dat iedereen zelf mag weten wanneer hij werkt en hoeveel. En dat elk werk ook thuis kan.

Er zijn heeeel veeeel mensen die niet op een kantoor achter een laptop zitten.
Die mensen werken in een fabriek, zijn schilder, werken in een winkel of bezorgen pakjes etc. En dat doen ze 40 uur. En tegenwoordig vallen die uren ook niet meer perse tussen 9 en 5

Mijn man is procesoperator. En werkt in ploegendienst. 5 ploegen, wat betekent dat hij vaak ook in de weekenden en met feestdagen werkt. Dit gaat niet partime. Hij is onderdeel van een ploeg. Iets met samenwerken enzo. Vrije uren van hem moeten opgevuld worden door een ander.

Misschien, Lanza, is het een idee om je hoofd eens buiten je bubbel te steken en de echte wereld eens te bekijken.

Je komt op mij echt volkomen wereldvreemd over.

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 18:13

Puinhoop

===Maar dan nog zou ik denken dat je voor je kinderen een situatie wil creëren die passend is. Als de ene dan een paar dagen vroeg moet beginnen kan de ander laat beginnen en de volgende dag draai je het eens om.===

Kom eens uit je luchtkasteel!
De treinmachinist moet dan maling hebben aan de dienstregeling waardoor veel mensen niet op tijd op hun werk kunnen komen maar iedereen is blij want de machinist is een betrokken vader die zijn kinderen voorop stelt.
Het keukenpersoneel in het ziekenhuis lapt ook de dagplanning aan zijn laars, ieder op zijn eigen situatie afgestemd.
Als patiënt krijg je eerst een bord met piepers en een toetje want die koks waren wel op tijd begonnen. Na 2 uur krijg je vlees en groente maar iedereen is blij want de koks zijn zulke goede ouders!

Hoe graag wij ook hadden gewild er waren heel veel mensen benadeelt als wij het gezin belangrijker hadden gevonden dan ons werk

Maar goed als Lanza dit als ideaal ziet is het misschien het proberen waard.
Wie doet er mee😜?

Binnen een dag is de puinhoop in Nederland compleet, toch maar blij dat niet iedereen dezelfde instelling heeft als Lanza.

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 18:27

Koud

O en voor je als patiënt dan je piepers krijgt zijn ze koud.
De etenskar stond al 45 minuten op de afdeling maar degene die de maaltijden moest uitdelen zat namelijk in de trein van de machinist die maling had aan de dienstregeling

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 18:33

Reactie op Dendy:

Maar ik vertel toch juist dat mijn man en ik niet op kantoor werken, allebei geen 9 tot 5 baan hebben en af en toe naar het buitenland moeten?

Dus alles waar jij naar refereert is niet van toepassing op ons. Het enige verschil is dat wij wel ons best doen om rekening te houden met het thuisfront. Voor ons staat ons gezin op nummer 1. We hebben beiden al eens een baan afgeslagen omdat het niet te combineren was met het gezinsleven. Als je niet bereid bent om je aan te passen aan je kinderen, dan snap ik oprecht niet waarom je ervoor hebt gekozen.

Naar sommige banen zouden mijn man en ik nooit solliciteren, terwijl het een geweldige kans zou zijn en het carrièretechnisch gunstig zou zijn. Maar wij hebben onze keuze voor kinderen bewust gemaakt en wisten van tevoren dat daar soms offers bijhoren. s Ochtends om 6 uur de deur uit en pas als de kinderen slapen terug zijn, is hier eenvoudigweg geen optie. Ten eerste omdat we zelf niet zoveel willen missen. Ten tweede omdat we de ander niet met alle zorg kunnen opzadelen (die heeft immers ook een baan).

'Nee' is ook een woord hè? Jammer dat zoveel mensen geen grenzen kunnen aangeven en daardoor hun prioriteiten niet helder hebben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2019 om 18:40

Lanza

Er zijn heel veel mensen die zich die ‘nee’ niet kunnen permiteren. Die niet zoveel te kiezen hebben. Daar moet gewoon een gezin onderhouden worden.

Ik vind jou vanuit je ivoren toren ronduit beledigend worden naar de ‘gewone man’. Bah!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.