Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Angela

Angela

20-08-2018 om 12:11

ontbijten voorschoolse opvang


Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 18:43

Dus

'===Nee' is ook een woord hè? Jammer dat zoveel mensen geen grenzen kunnen aangeven en daardoor hun prioriteiten niet helder hebben===

Okay nee is ook een woord.
Maar besef je wel dat er grote gaten gaan vallen in de zorg, het ov en de politie?
Of we noeten mensen in die beroepen het recht ontnemen om kinderen te krijgen.

Dat kan toch helemaal niet.!!!!!

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 18:47

Je kunt je

geen 'nee' permitteren op alles, dat snap ik. Dat kunnen wij evengoed niet, ook hier moet de kachel branden. Wij komen beiden niet uit rijke families, dus zorgen voor alles zelf.

Je kunt wel keuzes maken, of toewerken naar mogelijkheden, die beter aansluiten bij de behoeften die je kinderen nu eenmaal hebben. Dat je dit niet van de ene op de andere dag voor elkaar hebt, snap ik, maar dan zou ik tenminste willen zien (van mijn partner) dat hij toewerkt naar een situatie waarin hij wel betrokken kan zijn.

Mijn man zou dit trouwens ook van mij verlangen. We hebben samen doelbewust gekozen voor een gezin.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2019 om 19:05

Nee Lanza

Dat kan soms niet!!!

Buiten dat mensen soms niets te kiezen hebben en blij zijn met elke baan, zijn er ook mensen die bewust kiezen voor een baan die buiten ‘van 8 tot 5’ valt. Zorg, veiligheid, transport. Dat wat een land draaiende houdt.

Op dit tijdstip zijn er nog heel veel mensen aan het werk. Mensen die ook zorgen voor jou en jouw wensen. Niet alleen mensen in de zorg en bij de politie. Maar ook de mensen die zorgen dat jij nog even een vergeten boodschap kan doen, een frietje kan halen of diegene die dat pakketje staat in te pakken wat jij graag morgen ontvangt.

Je zal nou ongetwijfeld gaan reageren met dat jij nooit boodschappen vergeet, alleen biologisch verantwoord eet en dat je alleen bij de lokale middenstander koopt. Lol!!!

Ik vind jou zo ontzettend respectloos naar anderen toe, ik kan niet geloven dat je echt bent.

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 19:30

Passieloos

===Dat je dit niet van de ene op de andere dag voor elkaar hebt, snap ik, maar dan zou ik tenminste willen zien (van mijn partner) dat hij toewerkt naar een situatie waarin hij wel betrokken kan zijn.===

Dus de kok die met passie jouw maaltijd bereidt en zorgt dat jij tijdens jw bevalling een maaltijd krijgt waar niks aan mankeert moet dan als hij vader wordt maar een kantoorbaan nemen? Niet al te ingewikkeld werk, want dar is hij (nog) niet voor opgeleid. Die man wordt doodongelukkig, dan is hij tich ook geen leuke vader meer?

Kom achter je scherm vandaan en ga eens kijken in de echte wereld. Jouw droomwereld bestaat niet.

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 19:38

Hmmmm

Wel hypocriet hoor Landa.

Jij verwacht wel begrip voor jouw keuze om fulltime te gaan werken waarbij je ook af en toe op reis moet.

Maar begrip opbrengen voor gezinnen die andere keuzes gemaakt hebben, kan je niet opbrengen.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 20:16

Ik heb wel eens

gedacht dat ik professioneel in de keuken zou willen staan, omdat ik koken ontzettend leuk vind, maar het idee dat ik zoveel dagen tot in de late avond aan het werk zou zijn, heeft me tegengehouden om dat pad te kiezen. Ik vind het belangrijk om voor mijn kinderen te kunnen zorgen als ze thuiskomen na school/kdv en die uren samen te zijn. Een keer kan het voorkomen dat ik er niet ben, omdat ik iets werkgerelateerds heb, maar ik zou dat niet vast willen vijf dagen in de week, dat zou mijn partner ook niet willen en kunnen opvangen trouwens.

Voor ons is het vanzelfsprekend om bij al onze keuzes rekening te houden met onze andere verantwoordelijkheden. Die zijn er nu eenmaal ook en die vinden we niet minder belangrijk.

Ik zeg niet dat je absoluut geen onregelmatige uren kunt draaien als je kinderen hebt, maar je moet er dan wel voor zorgen dat de ander dit kan opvangen. Kan dit niet, dan is het dus geen optie, want je hebt al andere verplichtingen. Zo doen wij dat ook voor elkaar als de ander op zakenreis is. Gaat prima.

Angela67

Angela67

23-10-2019 om 20:20

Jongens

Jongens,

Voorstel: Lanza verzamelt haar commentaar tot aan het eind van een draadje (bijv 2 dagen na laatste posting plaatst ze een reactie). En de andere deelnemers reageren niet op haar Indien Lanza zich vergist en toch in een lopend draadje reageert.
Voordeel: Lanza kan in 1 lange posting alles zeggen wat zij vindt dat anderen zeggen en wat zij ervan vindt. En de andere deelnemers hoeven geen tijd en energie te steken in Lanza corrigeren/overtuigen.

Gr Angela

ps toen ik deze posting plaatste in het draadje Huishouden was het opeens over. Dus misschien werkt het nog een keer

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 20:36

Niet werkbaar

Lanza, voor de allerlaatste keer:

Zie je nu echt niet dat Nederland onbewoonbaar wordt als iedereen jouw gedachtegoed aanhoudt?

Dan kan je niet meer uit eten, naar de bios of de sport. Want er is niemand meer die in de avond wil werken.

Ziek worden zou ik dan helemaal maar niet doen als ik jou was. En dan bedoel ik ZIEK met hoofdletters. Die keelontsteking overleef je wel zonder dokter en medicijnen maar echt ziek en bijna dood daar is zorg voor nodig die dan alleen overdag beschikbaar is.

Wat een rare ideeën heb jij toch.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 21:12

Wat een onzin

Ieder stel met jonge kinderen kan voor 50% op die tijden werken. Iedereen zonder kinderen kan dat altijd als diegene dat wil. Iedereen met wat oudere kinderen kan dat altijd. De periode dat je kinderen klein zijn is maar zo kort.

Het gaat erom dat als je kleine kinderen hebt, je daar dus voor dient te zorgen, samen. Wil je dat niet? Begin er dan liever niet aan.

@Emma

@Emma

23-10-2019 om 21:25

forum

We hebben Onno gehad, en toen die Belgische meneer en nog vast wel een paar en nu hebben we Lanza 🙄😑

vlinder72

vlinder72

23-10-2019 om 21:44

Oudere kinderen

Juist oudere kinderen hebben veel aandacht nodig misschien niet qua verzorging maar wel qua school, begeleiding etc.

Ik hoop dat lanza in het echte leven niet zo betweterig is en alleen hier helemaal los gaat anders kan ik mij zo goed voorstelken dat ze commentaar krijgt op haar fulltime werkplannen (die niet echt fulltime zijn want zelf in te vullen en ze kijken toch niet naar uren) en werkreizen. Het komt namelijk nogal hypocriet over. Wel een hoop commentaar leveren op andere mensen die het anders dan maar dan wel zelf op zakenreis gaan en de boel aan je man laten.

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 21:55

Nee Lanza jij verkoopt onzin

===Het gaat erom dat als je kleine kinderen hebt, je daar dus voor dient te zorgen, samen. Wil je dat niet? Begin er dan liever niet aan.===

Wij konden niet op jouw voorwaarden samen voor onze kinderen zorgen. Ik heb meer gezorgd dan mijn man en zorg nu nog steeds meer dan hij.
Om toch samen een gezin te starten ben ik gestopt met werken.
Maar volgens jou had dat dus niet gemogen. Had ik moeten doorbuffelen in de grootkeuken en man op het spoor zijn rondjes moeten blijven maken.

Ik moet zeggen dat je wel lef hebt, zo te oordelen over hoe anderen hun leven inrichten.

Dit is een beschaafd forum dus alle scheldwoorden die nu opborrelen houd ik in mijn toetsenbord.

Half a twin

Half a twin

23-10-2019 om 21:57

Zin vergeten

Dat doorbuffelen had dan volgens jou gemoeten zonder kinderen.
Wat een rare standpunten heb je toch.

Dees

Dees

23-10-2019 om 22:01

Na school

Maar wacht even hé, jouw kinderen hebben na school toch opvang? Je hebt een heel netwerk schreef je.

Lanza

Lanza

23-10-2019 om 22:13

Ik zeg niet

dat je geen gebruik kunt maken van opvang, maar om nu je kinderen iedere dag van 's ochtends 7 tot 's avonds 6 op de opvang te laten zitten vind ik nogal wat.

Ik vind er wel een grens aan zitten hoeveel je je kinderen kunt uitbesteden. Je wil toch zelf ook voor hen zorgen en tijd met hen doorbrengen? Onze kinderen zijn de eerste jaren trouwens maar twee dagen per week van huis geweest. Onze oudste gaat nu twee middagen naar de bso en wordt daar op tijd opgehaald.

Het scheelt zoveel als je samen de zorg verdeelt. Dan kun je prima eens overwerken, of eens eerder de deur uit, maar de regelmaat en rust blijft dan gewaarborgd voor de kinderen.

Werk is belangrijk, we moeten allemaal ons brood verdienen, maar een uur of 65-70 is echt genoeg om rond te komen.

Dees

Dees

24-10-2019 om 06:11

Nou ja

Nou ja ontbijten bij de voorschoolse kan bij sommigen betekenen dat ze na school geen opvang nodig hebben.

Half a twin

Half a twin

24-10-2019 om 07:31

Zal ik eens wat geks vertellen?

Inkomen uit 65-70 uur is in mijn ogen meeeeeer dan genoeg.
Zoveel werken is echt niet nodig
Met een niet al te dure woning redden wij het meer dan prima met het salaris dat we binnenhalen uit 36 uur werken.

Dan heb je pas echt tijd voor je kinderen, hobbies, mantelzorg en vrijwilligerswerk!

Pirata

Pirata

24-10-2019 om 07:48

Geniaal

"Het scheelt zoveel als je samen de zorg verdeelt". Geniaal! Dat wij daar toch niet op zijn gekomen!
Vanavond maar overleggen thuis.

Dees

Dees

24-10-2019 om 07:54

Lanza

Ik vind om eerlijk te zijn 2 dagen tot 18:00 op de opvang erg veel. Mijn zoon gaat 4 dagen naar voorschoolse en helaas kan eten niet als je de 7:30 variant kiest en met de 7 uur variant is het verschil in slaaptijd te klein vind ik.

Dus mijn zoon gaat 4 soms 3 dagen naar de voorschoolse. Na school om 14:00 uur dus staat er op 4 dagen een ouder op hem te wachten en op dag 5 een grootouder. Mocht de grootouder komen weg te vallen om een of andere reden dan staat die dag een van de ouders bij school te wachten.

In de ochtend hebben wij elkaar niet zoveel te vertellen en zijn we druk bezig met wakker te worden, in de middag na school hebben we elkaar veel te vertellen over hoe de dag is geweest maar hebben we ook ruimte voor speelafspraakje en hobby's. Erg belangrijk vind ik en dan vind ik dat ene uurtje in de ochtend minder belangrijk als een heerlijke middag.

bieb63

bieb63

24-10-2019 om 10:02

Doe niet zo ontzettend achterlijk Lanza!

De juf of meester start de ene week om 8 uur en de andere week om half 10??
Of moeten mensen niet gaan werken als juf of meester als ze kinderen willen/hebben? Nou, dan snap ik dat tekort wel......

Dat heeft dus allemaal niet zoveel te maken met eventuele 'carrière' en het 'nee' zeggen tegen 'kansen' (mag ik een teiltje...).

En dan nog even los van het feit dat talloze!! functies niet thuis op een laptopje gedaan kunnen worden.

Jij bent echt walgelijk Lanza.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 10:11

Het scheelt

dat onze zoon niet twee dagen tot 6 uur gaat, maar tot 5 uur/10 over 5. Wat bijzonder dat jullie mijn woorden maar blijven verdraaien. Hij vindt het overigens fantastisch op de nso. Hij speelt daar lekker buiten met zijn vriendjes, ze kunnen heerlijk hun energie kwijt daar. Het zit bij de school dus geen gezeul.

Half a twin

Half a twin

24-10-2019 om 10:14

Nou inderdaad

===En dan nog even los van het feit dat talloze!! functies niet thuis op een laptopje gedaan kunnen worden.====

Even beelddenken:

Mijn man probeert een dagje thuis te werken.
Staat er dus een enkele tonnen wegend treinstel in mijn voortuin. (Achterom met dat gevaarte is geen optie)
De helft van zijn werk kan hij dan niet doen want bovenleiding aanleggen in de straat daar gaat de gemeente nooit mee akkoord.

Dus nee voor veel functies is thuiswerk geen optie.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 10:15

Gelukkig werken

de meeste juffen parttime, dus als je bijvoorbeeld een juf en meester samen zou hebben, dan zou het prima gaan. Allebei 3 dagen werken, dan blijft er slechts een dag over waarop het kind moet worden opgevangen. Dat lijkt me prima te doen.

vlinder72

vlinder72

24-10-2019 om 10:22

Je werkt zelf ook fulltime

Dus waarom zouden mensen parttime moeten werken? Jij werkt nu fulltime en je man 32 uur. Dus wat klets je nou de hele tijd. Zo bijzonder dat je een ding zegt en dan zelf totaal iets anders doet.

En a.u.b. niet nog meer parttime werkende leerkrachten. Er zijn al zoveel.

Parttime werken is niet goed voor je carrière dus al het kan werk dan juist wat meer uren. Steeds meer werkgevers weigeren ook mensen aan te nemen met kleine contracten. Probeer tegenwoordig maar eens binnen te komen met een parttime wens.

Laat staan dat lang niet iedereen voldoende inkomsten heeft met 2 x 24 uur werken. Of gaan wij mensen stimuleren om zoveel mogelijk toeslagen binnen te halen?

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 10:32

De ene

drie dagen en de andere vier kan ook. In al die gevallen heb je maar weinig opvang nodig.

Mijn werk gaat nu naar 40 uur, maar een groot verschil is wel dat ik die uren grotendeels flexibel mag indelen. Ik kan dus alsnog mijn kind naar school brengen. Dat mijn man terug kon in uren heeft voor mij wel de doorslag gegeven om ft te gaan werken.

Je moet het samen afstemmen, samen oplossen.

Pirata

Pirata

24-10-2019 om 10:57

Wat leuk

Wat fijn voor je baas dat je nu alweer op OO zit ipv te werken.

vlinder72

vlinder72

24-10-2019 om 11:02

Je moet het samen afstemmen, samen oplossen.

Juist en dat moet iedereen op zijn eigen manier doen.

2 x fulltime kan ook. Eigen keuze.
Net als fulltime en partime.

Alle combinaties zijn mogelijk.

Bijzonder dat Lanza wel heel fel is tegen de keuze man fulltime en vrouw parttime maar het andersom dan weer geen probleem vindt.

Zolang ouders onderling een keuze maken moeten ze dat zelf weten. Natuurlijk is het voor lang niet alle vrouwen verstandig om helemaal te stoppen met werken maar ook dat is een eigen keuze. Zolang je maar af en toe eens stilstaat bij je keuzes en bepaalt of deze nog passend zijn bij je wensen en verwachtingen.

Angela67

Angela67

24-10-2019 om 11:59

hallo

Het forum raakt echt steeds vervuilder doordat iedereen maar blijft reageren op Lanza. Stel je voor dat er eens twee dagen wordt geprobeerd om niet op haar te reageren, kijken of het helpt dat er discussies en informatieuitwisseling plaatsvinden die niet gefocussed zijn op haar (input)?
gr Angela

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 12:29

Het probleem is

dat ft voor veel vaders betekent dat ze nauwelijks iets doen voor hun kinderen. Ze gaan om 6 of 7 uur de deur uit en zijn pas nadat hun kinderen op bed liggen weer thuis. Op die manier zou ik zelf nooit ft willen werken.

Arda

Arda

24-10-2019 om 13:25

Maar

Wat is nu eigenlijk het probleem met de opvang ? Waarom is het erg als de kinderen wel 3,4 of zelfs 5 dagen per week naar de opvang gaan? Is dat per definitie een slechte keuze? Is het altijd problematisch? Afgezien van of het mogelijk is om het anders te regelen hebben ouders er misschien ook helemaal geen probleem mee dat de kinderen vaker naar de opvang gaan of op andere tijdstippen dan gemiddeld is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.