Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Angela

Angela

20-08-2018 om 12:11

ontbijten voorschoolse opvang


Lanza

Lanza

24-10-2019 om 13:29

Wanneer

beide ouders iedere dag van s ochtends tot 's avonds laat weg zijn, dan heb ik daar wel een probleem mee ja.

Je kunt niet een kind krijgen, vervolgens 12 uur per dag op je heftruck gaan zitten en geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor je kind. Zoiets heet verwaarlozing.

@Emma

@Emma

24-10-2019 om 13:37

Lanza

"Wanneer beide ouders iedere dag van s ochtends tot 's avonds laat weg zijn, dan heb ik daar wel een probleem mee ja."

Hoezo heb jij daar een probleem mee, het zijn jouw zaken toch niet? Dat je vindt dat je altijd maar het recht hebt om je eigen mening te spuien is tot daar aan toe. Maar een probleem? Verwaarlozing? Ga je een melding doen met je probleem?

#144

Dus dan zouden mijn buren geen kinderen mogen krijgen, hij meester, zij juf....

Nu hebben ze wel 2 Kinderen, zal ik dan maar melding doen bij veilig thuis? Want hij werkt 4 dagen en zij zelfs 5!! Heel zielig voor de kinderen, want hun ouders zijn nooit aanwezig bij school activiteiten....

(Dat ze met hun kinderen 12 weken paar jaar altijd thuis zijn doet er dan niet toe toch?)

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 14:30

Zij werken

niet iedere dag van s ochtends vroeg tot 's avonds laat en niet eens ft, dus nee slecht voorbeeld. Daarbij is alles aangepast op kinderen als je in het po werkt. Ideale combinatie dus juist.

Maar als ik hier hoor dat mensen om 6 uur de deur uitlopen en om 8 uur pas terug zijn en dat daar geen enkele concessie mogelijk is, dan vraag ik me af hoe je dan je verantwoordelijkheden als ouder op je neemt. Daarvoor zul je toch echt af en toe aanwezig moeten zijn.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 14:31

En Emma

dat zijn zeker mijn zaken. Het gaat wel om kinderen hè? Niet om een goudvis.

Flavia

Flavia

24-10-2019 om 14:38

Verwaarlozing

Verwaarlozing zou het zijn als ze al die tijd alleen thuis zouden zijn. Op een BSO of kdv zijn ze juist in een omgeving die geleid wordt door pedagogisch opgeleide medewerkers ipv ouders die maar wat aanklooien.

bieb63

bieb63

24-10-2019 om 14:40

Weet je WAT pas erg is Lanza

Een moeder hebben zoals jij..... Een moeder die totáál buiten de werkelijkheid staat, een moeder die anderen beledigt en een moeder met een enorme plaat voor d'r kop.
DAT is pas erg. Daar krijg je errug nare kinderen van.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 14:41

Ik ben erg

tevreden over de nso/kdv, maar om je kinderen daar nu iedere dag te droppen van 6-7 tot 8 s avonds? Nee, dat vind ik erg ver gaan.

vlinder72

vlinder72

24-10-2019 om 14:43

Nee

Het gaat je helemaal niks aan. Je weet helemaal niet hoe andere mensen opvang geregeld hebben.

Waar staat het dat mensen elke dag om 6 uur weggaat en om 8 uur thuiskomt. En dat elke keer. Nergens. Dat heb je weer uit je duim gezogen.

En trouwens als jij in het buitenland zit dan ben je er helemaal niet. Ook verwaarlozing. Hele erg zelfs want je bent helemaal weg. Die arme kindjes van je. Of toch niet omdat je man er is icm andere opvang.

En dat is precies wat andere mensen ook doen. Zr regelen het. Niet jouw probleem. Niet mee bemoeien. En haal het niet in je hoofd om het verwaarlozing te noemen.

Koffiekop

Koffiekop

24-10-2019 om 14:44

Nee, Lanza?

Jij hebt toch in het onderwijs gewerkt? Dan zou je moeten weten dat je je klas al opstart ver voor de eerste kinderen zich melden. En dat je toch al gauw tot 17 uur bezig bent met nakijken en voorbereiden voor de volgende dag. En dat er ook nog wel eens vergaderd dient te worden. En dat er ook nog ouderavonden zijn. En kerstvieringen. En kampweken. Allemaal momenten dat je op school aanwezig dient te zijn en dus NIET met je kinderen thuis bent. Voor de klas staan is NIET ideaal te combineren met kinderen. Hoe kom je erbij??

Ach, ineens weet ik het! Als je in het onderwijs zat en zelf je uren in kon delen, dan was je docent bij het LOI! Kan niet anders!

Marinade

Marinade

24-10-2019 om 14:45

Cordon sanitaire

Niet meer reageren op Lanza. Probeer het eens!

Ik lees ontzettend graag op OO en leer er nog steeds van. Maar de zin wordt minder. Elk ontploffend draadje: je weet wie erachter zit. Topicstarters, zeker als ze nieuw zijn: hoe zal deze nare ontvangst die begint met meestal een mitrailleurvuur aan vragen en vervolgd wordt door eindeloze veroordelingen aanvoelen?

Ze pest en treitert en weet feilloos de zwakke plekken van deze en gene te raken. Het heeft echt niets met discussiëren te maken.
35 jaar en dan zo in het leven staan. Treurig. Misschien is zij een hij, en 16 of 60, treurig blijft het.

Pestprotocol hebben we niet bij OO, dus ze kan lekker haar gang gaan.
Heel erg jammer!

En natuurlijk mag deze post niet, want meta. Jammer dan. Dit moet ik even kwijt.

Koffiekop

Koffiekop

24-10-2019 om 14:47

En graag

Even namen en rugnummers bij deze opmerking: "Maar als ik hier hoor dat mensen om 6 uur de deur uitlopen en om 8 uur pas terug zijn en dat daar geen enkele concessie mogelijk is, dan vraag ik me af hoe je dan je verantwoordelijkheden als ouder op je neemt. Daarvoor zul je toch echt af en toe aanwezig moeten zijn."

Ik kom hier al heel erg lang, en iemand die zijn/haar leven zo heeft ingericht ben ik hier echt nog niet tegengekomen. Dus, vandaar, graag even de posts waar je dit uit haalt.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 15:05

Niet iedereen werkt

in het po, koffiekop. Mijn baan aan de uni was goed te combineren met kleine kinderen. Er gelden uitstekende arbeidsvoorwaarden en het wordt prima betaald.

Ik ken wel redelijk veel juffen in het po en die combineren het allemaal prima met hun gezin, omdat ze pt kunnen werken.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 15:07

Als ik er

niet ben, is mijn man er en omgekeerd. Helaas werkt het in de meeste gevallen niet zo. De vader is weg. Punt. Geen enkele concessie mogelijk, want werk. Moeder mag het opknappen.

Pluk

Pluk

24-10-2019 om 15:21

Jeetje

Hoe moeilijk is het nu toch om niet op Lanza te reageren. Dames, ga op je handen zitten of zo, fiets een rondje, sla tegen een bokszak aan maar reageer niet meer op haar. Zo zonde dit.

Arda

Arda

24-10-2019 om 15:38

Lanza

Van 6 uur 's ochtends tot 20.00 's avonds is natuurlijk een extreme situatie. Weinig opvang mogelijk in die uren overigens. Dan zul je toch met een nanny oid moeten gaan werken & dan zijn de kinderen dus gewoon thuis.

Maar een minder extreme situatie dan? Bijvoorbeeld van 7.30 tot 17.30 elke dag naar de opvang? Is dat problematisch? Je kiest er zelf niet voor. Dat begrijp ik. Maar ik snap niet waarom als je een fijne opvang kiest waar het kind zich goed voelt dit problematisch zou zijn.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 15:42

Voor veel vaders

is dat wel de situatie en als de moeder dan ook dezelfde instelling heeft, (dat ze haar werk boven alles stelt), dan heb je toch echt een probleem als kind.

Ik verbaas me oprecht over de hoeveelheid reacties hier die werk boven alles stellen en net doen alsof je als ouders geen enkele keuze hebt.

bieb63

bieb63

24-10-2019 om 15:54

NU heb ik 'm door

Lanza die blijft maar blaten over die vaders die er niet voor hun kinderen zijn. En kronkelt zichzelf in de meest ongeloofwaardige bochten.
Moraal van het verhaal: ze heeft ZELF zo'n man die er nooit is, en profileert zich hier als het zgn meest ideale en beste ouderstel (braak) om haar frustraties van zich af te schrijven.
Inderdaad: verder negeren die hap

Ik wil toch nog even het laatste woord hebben.

Lanza, het valt me op dat je zowel 's avonds als overdag regelmatig aanwezig bent. Jij werkt bijna fulltime en hebt samen met je man een gezin te runnen. Je hebt het zo te lezen uitstekend voor elkaar. Uit ervaring weet ik dat daar ook veel tijd en energie in gaat zitten.

Ik ben helaas volledig afgekeurd, grotendeels aan huis gebonden vanwege mijn beperkingen en de kinderen zijn allang uit huis en zelfstandig. Volop tijd dus. Toch heb ik zelfs zonder baan en kinderen niet zoveel tijd om uitgebreid te forummen. En al helemaal niet toen ik nog gewoon werkte en een gezin runde.

Lanza is volgens een fantasie, ontstaan in het brein van iemand die helemaal niet zo'n fijn leventje heeft zonder ideale partner, een fijne bijna FT baan en heel gehoorzame kinderen.

Eigenlijk best triest.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 16:52

Mooi bedacht

maar nee, ik kijk af en toe tussendoor op dit forum, maar ben gewoon aan het werk vandaag. Ik ben meer productief als ik af en toe iets anders doe.

Mijn man is dus teruggegaan in uren, dus van een afwezige vader is geen sprake. Mijn eigen vader was ook erg aanwezig in ons gezin, dus er zit geen persoonlijke frustratie achter. Hoogstens verbazing hoe dat in de meeste andere gezinnen gaat.

Maar nu ga ik mijn kind ophalen. Ik sta straks stipt om 5 uur bij de schoolpoort

bieb63

bieb63

24-10-2019 om 17:00

Tot 5 uur school? Geen vakantie?

....

vlinder72

vlinder72

24-10-2019 om 17:26

Dat kan bieb

Niet alle regio's hebben nu vakantie en bij ons is de bso ook in of naast de school. Nu zeg ik dan wel ophalen van de bso maar het is dezelfde deur als die van de school.

Mijn zoon werd altijd heel boos als ik te vroeg ophaalde. Hij zit op een sport bso en ze doen daar zulke leuke spellen. Daarna vrij spelen. Hij heeft goede vrienden op de bso. Tegrnwoordig komt hij zelf naar huis. Hij is nu 10 en hij vindt dat veel fijner. Hij mag vanaf 5 uur naar huis komen maar vertrekt meestal later omdat hij nog niet klaar is of samen met een vriemdje naar huis wil fietsen.

Marina

Marina

24-10-2019 om 18:04

Schoolpoort

is typisch Vlaams. In Vlaanderen vindt de naschoolse opvang vaak in school plaats en houdt het niet veel meer in dan het bewaren van kinderen. Ik snap dat je dat liever niet al te lang en al te vaak wilt.

#155

Mijn buren vetrekken beide om 7.15 uur (Ik zie ze namelijk gaan omdat ik dan ook vertrek) en komen rond 17.00/17.30 uur thuis.

De ene dus 4 dagen en de ander 5, dus hoezo goed te combineren met school van de kinderen?

Dees

Dees

24-10-2019 om 19:10

Mijn onderwijs buurvrouw

Mijn buurvrouw vertrekt rond 7:15 tegelijk met mij, werkt in het onderwijs. Als ik thuis kom rond 17:30 staat ze meestal de vaatwasser te vullen. Behalve op donderdag dan komt ze meestal tegelijk met mij thuis want dan is ze eerst met haar dochter naar zwemles geweest.

Dees

Dees

24-10-2019 om 19:12

Hmm

Overigens gaat mijn buurvrouw dan eerst de kinderen naar de voorschoolse brengen. En moet ze daarna een half uurtje fietsen naar haar werk.

Ik zou me overigens kapot schamen als ik mijn kinderen naar de BSO laat gaat om ondertussen op een forum berichten te gaan zitten schrijven.....onder het mom van productiever werken.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 22:38

Wat letten

jullie goed op je buren. Best scary.

Voor de rest schaam ik me absoluut niet kapot. Ik ben de kostwinner in huis en zorg daarnaast nog voor zeker de helft van de zorg en alle regelzaken en het huishouden. Mijn oudste vindt mijn werk interessant en zegt nu al dat hij hetzelfde wil doen later (het spreekt nogal tot de verbeelding).

Ik denk dat je sowieso niet goed kunt zien wat mensen doen en hoeveel werk ze leveren. Ik doe soms in een uurtje meer dan wat op papier drie uur werk omvat en het uur erna zit ik uit het raam te staren, of schrijf ik hier mee. Mijn baas vindt het prima, hij is zelf ook een vakidioot en moedigt mensen alleen aan om de manier van werken te kiezen die werkt. Hij is allang blij dat we niet buiten staan te roken (heeft hij een hekel aan).

Werk wordt niet overal hetzelfde ingericht. Misschien goed om het eigen advies ter harte te nemen: kijk eens buiten je eigen bubbel? (Ipv je buurvrouw te bespieden die haar vaatwasser inlaad, waarschijnlijk zit ze s avonds nog proefwerken na te kijken, terwijl jij voor de televisie zit

Dees

Dees

25-10-2019 om 07:07

Opletten

Ik kom miijn buurvrouw tegen als ik naar mijn werk ga en als ik in de ochtend mijn gordijnen open vlak voor vertrek naar mijn werk zie ik haar met de kinderen naar de BSO vertrekken. Vervolgens breng ik mijn kind naar een andere BSO en dan fiets ik naar mijn werk, ergens halverwege zwaai ik dan altijd even naar mijn buurvrouw. Als ik van mijn werk kom fiets ik vaak een net andere route maar dan kom ik haar op donderdag meestal tegen als ze vanuit het zwembad naar huis fietste, en dan kletsen we even en spreken we af hoe laat we die avond samen gaan zwemmen.

En ja als ik langs haar huis fiets en ik zie haar in de keuken staan dan steek ik mijn hand op en zij ook naar mij.....maar ja dat doe ik dus zo regelmatig dat ik haar routines ken, zij de mijne ook. Ook handig als we een keer even hulp nodig hebben. Laatst werd haar man met spoed in het ziekenhuis opgenomen en wist zij wist dat ik die dag officieel vrij was van het werk, ik heb toen dus haar kinderen van school gehaald.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-10-2019 om 09:14

ben nu toch wel benieuwd lanza

wat voor werk je doet!

Marinade

Marinade

25-10-2019 om 09:34

Dompteur

.... dan doet iig iedereen wat jij wil.
Spreekt ook vast tot de verbeelding van een 5-jarige.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.