Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Angela

Angela

20-08-2018 om 12:11

ontbijten voorschoolse opvang


Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2019 om 10:42

Oproep om niet meer te reageren

Ik lees alles vanaf de laatste keer net weer door en zie dat er meerdere malen wordt opgeroepen om niet meer op Lanza te reageren. Ik vermoed dat dat voor de meesten moeilijk is omdat Lanza echt heel bijzonder is in haar reacties. Ze toont volledig géén emoties, maar vertelt ze wel. Als forummers onaardige dingen tegen Lanza zeggen, gaat ze daar wel op in, maar zo totaal gespeend van gevoelens, dat ze wel een robotje lijkt. Ze vertelt hoe anderen zich moeten gedragen, maar doet dat op een manier die kwetsend kan zijn voor mensen die daardoor gekwetst wórden. Ook weer net als een robotje die geprogrammeerd is om zo te reageren.

Lanza spreekt een taal zonder de woorden te begrijpen, daar lijkt het op. Je leven volledig op je kinderen richten en je dag dus zo indelen dat je er altijd voor je kind kunt zijn, hoeft voor haar geen warme behoefte te zijn, maar een opdracht die bij het ouderschap hoort. Mantelzorg verlenen is iets wat 'hoort', dus horen anderen dat ook te doen. Ze heeft érgens geleerd dat het leven volgens een bepaald patroon ingevuld hoort te worden en dat is nu haar leidraad. En ze wil dat anderen die leidraad ook normaal vinden. Dat er meer draden naar een borduurwerkje gaan... dat is te ingewikkeld voor haar. Ik durf het woord autisme op OO haast niet te gebruiken, maar ik heb al een poosje het gevoel dat daar sprake van kan zijn. Ze kan andere mensen niet goed "lezen", maar door te doen alsof ze dat wel kan, voelt ze domweg niet dat ze mensen daarmee beledigt, pijn doet, kortom onheus bejegent. Daarnaast, dat woord heb ik eerder ook laten vallen, narcisme? Ik constateer dat Lanza zichzelf als het glanzende middelpunt van het universum ziet en daar graag over opschept. Dat doet ze over de rug van anderen. Als je afgeeft op anderen om te benadrukken hoe geweldig je zelf bent, riekt dat naar narcisme. De oproep om haar te negeren zou daarom een oplossing kunnen zijn. Geen podium meer om te kunnen glanzen, maar zolang ze mensen op de ziel kan blijven trappen, is zwijgen misschien te moeilijk. En zo heb ik me op het erg foute pad van het stellen van diagnoses door een leek begeven. Iets waarvan ik eigenlijk altijd zeg dat je dat niet zou moeten doen. Ik weet domweg niet waar Lanza last van heeft, ik doe een poging om het te vatten.

Ik heb er over na zitten denken. Op OO mag iedereen uiteraard meepraten en reageren, dus ook mensen die je onaangenaam in de 'omgang' vindt. Je kunt nu eenmaal niet iedereen gewoon maar uit je omgeving skippen als je persoonlijk moeite hebt met iemand. Maar, ik stel het meer als vraag dan als 'boodschap'..., dat heeft toch ook zijn grenzen? Ik kijk hierbij ook naar forumbeheer.

Cordon Sanitaire

Cordon Sanitaire

25-10-2019 om 11:35

Nep

Kaaskopje, ik ben er 100% van overtuigd dat het helemaal geen echt iemand is, maar een nepper, een trol. Dat past veel beter dan welke psychologisch/psychiatrisch label dan ook. Er gebeurt precies wat een trol wil, extreem veel aandacht en emoties bij anderen. Alles wat je zegt matcht met trolgedrag. Overweeg jij die mogelijkheid niet dan? De naam is ook al zo akelig, Is de achternaam van de Sandy Hook Elementary School shooter.

Heb de trol al lang bij forumbeheer gemeld (weken geleden al). Helaas is er (nog) geen hard bewijs en doen ze dus niks, de forumregels zijn hier bijzonder ruim.

Heel jammer dat collectief negeren niet lukt omdat niet iedereen daar voor in is.

Mijntje

Mijntje

25-10-2019 om 11:46

leven

Het brengt wel leven in de brouwerij
Maar ik vermoed ook een journalist. Laten we haar uitnodigen op de eerstvolgende meeting!

Half a twin

Half a twin

25-10-2019 om 11:47

Kende haar nog niet.

Heb via google even een en ander nagezocht.
Het is inderdaad een overload aan berichten die voornamelijk negatieve aandacht genereren maar net als bij kleine kinderen: negatieve aandacht is ook aandacht.
Negeren nu dus maar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-10-2019 om 11:53

Mwah

Ik herken Lanza van een ander forum waar precies hetzelfde op haar werd gereageerd. Daar is ze inmiddels verdwenen, dus de lol zal er hier ook wel vanaf gaan. Sommige dingen die ze zegt zijn ook wel waar, maar dan in de ongefilterde versie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.