Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Opvang en verhuizing

Hallo!

Wij gaan volgend jaar in juli verhuizen. 
Onze kleine meid van 3 maanden staat op dit moment wel ingeschreven voor de dagopvang vanaf mart.
Ik vraag me nu af of het niet veel te verwarrend voor haar is als ze 4 maanden bij de ene opvang verblijft en dan meteen naar een ander moet. 
De andere optie die financieel niet optimaal is zou zijn dat ze in mart niet naar de opvang gaat maar nog een paar maanden met mij thuis blijft tot dat we verhuizen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie input en groetjes 

Ik zou d’r gewoon naar de opvang doen en na de verhuizing wisselen. Daar merkt ze denk ik weinig van. Ze is nog erg jong.

De hele verhuizing is al wisseling genoeg daar kan dat ook nog wel bij. Bedenk dat je ook een nieuwe leidster kan krijgen of een andere zaal. Niet te druk om maken. Na een week is het prima. 

Ik weet niet hoe ver van jullie huidige woonplaats jullie gaan wonen, maar is het een optie om in maart meteen op de nieuwe opvang te beginnen?

Hoe vaak per week zou ze gaan?

Ik zou het nog een verschil vinden of ze 2 dagen gaat of 4.

Bij 2 dagen voorspel ik geen problemen (hoogstens moet ze er sowieso elke week aanpassen).

Bij 4 dagen hecht ze zich misschien iets meer.

Maar sowieso lijkt een baby van 3 à 6 maanden die vooral slaapt (en eet) mij nog niet zo moeilijk qua wissel van KDV.

Gewoon doen. Onze oudste is door haar "aandoening" al meerdere keren van school en klas gewisseld. Daarnaast is ze toen ze 3 was ook nog eens verhuist terwijl het nieuwe huis nog in verbouwing zat en kreeg ze een maand later er nog een aandachts slurpend zusje bij. Is allemaal helemaal goed gekomen. Zolang de basis stabiel is kunnen ze best wel wat hebben.

Anele

Anele

18-12-2021 om 01:16 Topicstarter

bedankt alvast voor jullie reacties!
Het plan is om 2 dagen per week naar de opvang te gaan.
Helaas ligt de nieuwe woonplaats op ongeveer 2 uurtjes rijafstand, anders zou het idd een goede optie zijn om direct vanaf maart
 daar te beginnen…

Aangezien het maar om 2 dagen gaat, lijkt het me niet zo'n probleem. 

Wij hebben precies dit gehad. Dochter heeft eerst 2-3 maanden op opvang1 gezeten en toen na de verhuizing meteen naar opvang 2, ze was toen nog net geen 6 maanden. Geen enkel probleem geweest, en ze ging 4 dagen per week.

Ik zou je kindje gewoon brengen. Baby's slapen toch een groot deel van de dag en krijgen waarschijnlijk niet zo gek veel mee van die wisseling. Leidsters kunnen ook wisselen als je kind wel op dezelfde opvang blijft.

Een vriendin van mij verhuist binnenkort naar Zwolle met haar kind en ze is op zoek naar een goede opvang. Zou iemand een goede opvang aan kunnen raden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.