Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Nyntje

Nyntje

10-05-2010 om 09:08

Oudste ( 11) wil niet meer naar nso

onze oudste van net geen 11 jaar, wil niet meer naar de TSO, nu overwegen wij om 1 dag op te zeggen, ze gaat normaal 2 dagen ( vorig jaar nog 3 dus er is reeds 1 dag opgezegd) maar eigenlijk wil ze helemaal niet meer.
Ik weet niet zo goed wat nu te doen, de school is vlakbij, ze moet nog 1 jaar en gaat daarna naar de middelbare, kan ze dat wel al aan. Ze is dan toch 3 keer per week 2 a 3 uurtjes alleen thuis?
Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

10-05-2010 om 12:44

Ligt eraan...

Hoe is ze zelf? Hoe gaat het nu die ene dag?
Mag er iemand mee? Is er een achterwacht voor het geval er iets is?
Is het niet wat te veel 3 dagen alleen, kan ze dat al overzien? Verveelt ze zich dan niet alleen?
Het is een beetje dubbel,he, want niet met plezier naar de BSO gaan is ook niet leuk. Ze zou ook af kunnen spreken een dag van te voren zodat je weet waar ze is. Wij doen dat ook met een andere ouder, ik ben achterwacht op dinsdag en zij op maandag. De kinderen gaan gewoon hun gang en als er wat is dan bellen ze. Ook al werk ik zelf maar 10 minuten hier vandaan ik vond het wel een fijn idee.

Vic

Vic

10-05-2010 om 20:27

Mijn 11-jarige

Ik heb met mijn dochter (bijna 11) afgesproken dat we vanaf volgend schooljaar een dag bso gaan opzeggen. Ze is dan die dag van 15.30 tot ca. 17.30 uur alleen thuis. Ik ga wel afspraken maken over vriendinnetjes mee (niet) of spelen bij andere kinderen (wel). Afhankelijk van hoe die ene dag gaat, wil ik ook t.z.t. de andere dagen opzeggen en dan alleen een vakantiecontract aangaan met de bso.

JanetEE

JanetEE

11-05-2010 om 22:03

Dochter

Dochter (10) komt vanaf het begin van het schooljaar al 2 dagen in de week alleen thuis. Ze ging naar de BSO, wat in de praktijk inhield: half 4 uit school,op fiets naar BSO. Om kwart voor 4/10 voor 4 aankomen op de BSO en om 5 uur weer opgehaald worden om naar huis te fietsen. Vond ze niet meer leuk en daarom dus nu de 2 bso dagen alleen naar huis. Buren weten ervan. Zelf proberen we het wel zo te regelen dat op de dagen dat ze alleen thuis komt een van ons wel vroeg thuis is (half 5 - 5 uur). Dan is ze dus in de praktijk een uur (tje) alleen. Dat lukt niet altijd.

Het gaat tot nu toe goed. Het bevalt haar beter dan naar de BSO gaan en meestal bellen we wel even met elkaar rond kwart voor 4/4uur.

picobello

picobello

13-05-2010 om 20:36

Kunnen toch wel alleen blijven met 11 jaar

hier blijft oudste zeer regelmatig alleen thuis, ook voor langere tijd. 1 dag in de week is ze alleen van 17H tot 20H en dan kookt ze en zorgt dat de tafel klaar staat. Op zaterdagen als kind 2 moet sporten en ze wil niet mee is ze ook een 3 tot 4 uur alleen.

Wel duidelijke afspraken gemaakt, wat te doen bij onverwachte situaties, wie mag wel/niet binnen en een lijst met tel nummers. Er is niet echt een achterwacht, maar ze heeft wel haar voorkeur wie ze beld.

Ze moet wel altijd tel bereikbaar zijn.

Ze wordt er wel heel zelfstandig van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.