Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Pedagogisch beleid

Zijn jullie op de hoogte van het pedagogisch beleid van jullie KDV? Mijn schoonzus werkt in het management van een kinderopvangorganisatie en zij heeft grote verhalen over pedagogische plannen en beleid voor hun lokaties. Ik wist eigenlijk niet eens dat mijn KDV ook een pedagogisch plan had (blijkt wettelijk verplicht). Het plan op ons KDV gaat overigens niet verder dan: kinderen zich veilig laten voelen, stimuleren in eigen ontwikkeling en goede verzorging. Schoonzus had het over allerlei leerdoelen (voor babies/peuters?) en andere poeha. Vinden jullie dat soort dingen belangrijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kdv

van mijn zoon heeft een heel uitgebreid pedagogisch beleid. Ze gaan nu zelfs zover dat de traktaties uit een lijst uitgekozen kunnen worden. Het mag niet te vet zijn, te veel suiker bevatten en meer van dat soort dingen. Sinds kort hebben ze ook een pedagogische begeleiding waarbij gekeken wordt hoe de kinderen het beste gestimuleerd kunnen worden tot bepaald spel. Zo staat het eetgedeelte in een soort huiskamersfeer. Er zijn kasten zodanig opgesteld dat ze bij een zandtafel kunnen spelen, op en andere plek met auto's etc. Ze spelen ook vaker buiten.

Triple

Triple

02-11-2009 om 22:33 Topicstarter

1 kdv

Ik heb me destijds bij het aanmelden niet zo verdiept in het beleid, omdat ik in een dorp woon met maar 1 kdv. Ik ben best tevreden hoor met 'mijn' kdv omdat de kinderen het er naar hun zin hebben en ze vrijwel elke dag buitenspelen. Tenzij het de hele dag regent.

Urslau, heb jij je keuze voor het kdv mede bepaald door het pedagogisch beleid dat ze voeren?

Triple

niet direct. Ik wist wel dat ze een beleid voeren waarbij kinderen zo min mogelijk foute suikers en vetten krijgen. Sinds kort is daarbij die speelindeling en meer buiten spelen bij gekomen. Op zich heb ik hier geen problemen mee zolang ze maar ook kijken naar het kind zelf. Dat doen ze gelukkig.

Met onze oudste ben ik bij dit kdv gekomen. Toentertijd was het de enige die om 7:30 uur open ging en ik was allang blij met zo'n kdv. Ik ben zeer tevredenen heb daarom de jongste er ook naar gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.