Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
rood kopje

rood kopje

10-08-2011 om 16:31

Prijsstijging en wijziging

de plannen voor onze kinderopvangorganisatie zijn bekend. Voor BSO gaat de prijs niet omhoog, maar zelfs iets omlaag. Daar staat tegenover dat er bijna 4 euro per kind voor de lunch gevraagd gaat worden! Voor mij komt dat op bijna 100 euro per maand extra, bovenop de wijzigingen die van overheidswege worden opgelegd natuurlijk. De verklaring van de stichting is, omdat de TSO eigenlijk niet onder de kinderopvangtoeslag valt, moeten ze het zo doen. Ik vind het nogal wat, uurprijs is dan wel wat minder (0,33 cent), maar staat niet in verhouding tot die 4 euro waar dan ook geen vergoeding meer over komt. Ik betaal dan wel per kind 26 euro minder per maand, maar daarnaast dus 50 euro meer vanwege die lunch!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Bij ons is de TSO sowieso apart en kost 7,50 per kind ongeacht of ze een uur of anderhalf uur pauze hebben. Mijn kinderen eten dus gewoon op school.

rood kopje

rood kopje

10-08-2011 om 21:11

je bedoelt dat je kinderen niet naar de TSO gaan maar op school eten? Ik begrijp het niet geloof ik, maar de TSO is hier gewoon op school zelf, zit zelfs in hetzelfde lokaal als de BSO.

Hanne.

Hanne.

11-08-2011 om 11:04

Tso mag inderdaad niet vergoed

Je mag inderdaad geen vergoeding krijgen voor de TSO. Dus dat je voor dat uur los moet betalen vind ik niet zo raar.

Wat ik wel raar vind is dat én de tarieven omlaag gaan én je maar 4 euro per uur voor TSO hoeft te betalen (neem aan dat je voor dat uur in het verleden ook gewoon 5 a6 euro betaalde).

Blijkbaar kunnen ze het nu ineens goedkoper. Dat jij niet voor alle uren vergoeding krijgt is iets tussen jou en de belastingdienst.

En 4 euro voor een uur is een relatief laag bedrag!

Als ik het omreken ga je per kind 25 euro meer betalen (25 minder BSO kosten en 50 meer TSO kosten). Dat betekent dat je voor de TSO

Aanvuling

Bij ons zit de BSO en dus ook de TSO in een ander gebouw, wel naast school. We hebben dus de keus of ze voor 7,50 bij de TSO eten (inc lunch) of voor 2 euro op school (zonder lunch).

rood kopje

rood kopje

11-08-2011 om 19:51

Nee

de TSO zat eerst in de BSO prijs verdisconteerd, maar omdat ze dus strenger worden gaan ze het op deze manier doen. DE vergoeding was voorheen ongeveer 3 euro volgens hen en wordt nu 4 euro. Maar dan dus apart gefactureerd en niet meer via de kinderopvangtoeslag nog wat terug, wat de afgelopen jaren wel zo was, omdat het bij de uurprijs BSO was inbegrepen.

Ik vind 4 euro wel een pittig bedrag eigenlijk, voor 2 kinderen, 3 dagen per week. Dat is 24 euro per week!!!!

Hier geen keuze voor TSO of op school eten. TSO is hier gewoon op school en in samenwerking met school. Een enkele keer bleven de kinderen weleens over op een dag dat ik niet werkte, dat was dan wel rond die 4 euro. Maar daar koos ik dan zelf voor.

rood kopje

rood kopje

11-08-2011 om 19:53

1e posting

gaf ik het al aan, de uurprijs gaat iets naar beneden, dat scheelt me per kind 26 euro per MAAND. Maar ik ben 100 euro (voor beide kinderen) totaal kwijt aan de TSO. Dus ik ben in elk geval 50 euro duurder uit per maand, plus de wijzigingen die de overheid zelf nog toepast waar ik nu nog geen zicht op heb wat me dat dan gaat kosten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.