Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Schoonmoeder wil oppassen ipv kdv

Mijn schoonmoeder past 1 dag in de 2 weken op, daarnaast komt de kleine zo nu en dan op bezoek. Nu heeft ze een week vakantie opgenomen en wil de dagen dat ons zoontje van 6 maanden normaal gesproken naar het KDV gaat hele dagen oppassen, dus 3 dagen achter elkaar.

Ik wil dit niet (ook niet als het mijn eigen moeder was). Ik vind het ritme van de kleine belangrijker dan een ander een plezier doen. En als de ene oma het mag dan wil de andere dat de volgende keer ook.

Ik vind het prima als ze oppast als mijn moeder bijv. niet kan komen, of als mijn vriend papadag heeft. Maar KDV is KDV wat mij betreft. De enige reden om daar niet naartoe te gaan is ziekte of als we op vakantie gaan.

Mijn vriend vindt het helemaal fantastisch dat zijn moeder zo enthousiast is en heeft al min of meer ingestemd. Zodra zijn moeder iest wil komen we nooit op 1 lijn.

Nu vraag ik me af, ben ik nou zo extreem moeilijk? Wat te doen als een gesprek hierover met mijn vriend alleen ruzie veroorzaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

24-04-2010 om 18:37

Ritme is belangrijk

Ik zou dat argument vooral aanhouden. Plotseling niet naar het kdv gaan verstoort het ritme. Daar is je kindje best jong voor. Als jullie op vakantie gaan, kindje ziek is en dergelijke is al verstoring genoeg.
Financieel maakt het ook niets uit. Misschien denkt Oma dat dit wel zo is.
Kun je niet een leuk uitstapje verzinnen voor jou en vader waarbij Oma kan oppassen?

dc

dc

25-04-2010 om 02:47

Leuk toch

En ritme vind ik een beetje kulargument, want er zijn ook vakanties, waar kinderen niets aan overhouden.

Het is toch leuk voor je kindje een paar dagen bij oma? Als ze al regelmatig oppast, dan kent ze zijn dagritme toch? En anders kun je die nog even met haar doornemen.

Kiki

Kiki

25-04-2010 om 13:16

Dan zeg je dat je de creche gewoon door moet betalen

omdat de dagen gereserveerd zijn en dat dit zonde is, dat je niet voor niets betaald

Ik vind het ritme inderdaad niet een sterk argument

Weet niet

Ik zou het ook zonde van het geld vinden, kost niet niks een kdv.

Verder zou ik zelf ook niet zomaar m'n kind naar oma brengen omdat oma dat zo leuk vind.

Maar verder lijkt het me wel lastig te zeggen "het mag niet" terwijl oma en papa enthousiast zijn. Is een een compromis te bedenken? Wie weet ga je oma nog wel eens nodig hebben om op te passen, soort van geven en nemen?

Wat is voor je kind leuker?

Op zich vind ik het ook zonde om voor het kdv te betalen en er geen gebruik van te maken, maar lijkt het je niet leuker voor je zoontje om bij oma te zijn? Ik weet niet hoe jullie verstandhouding is, maar ze past al vast op dus dat zal wel goed zitten? Een kdv vind ik niet zo heel leuk voor jonge babies, dus vandaar dat ik denk dat je zoon een leukere tijd zal hebben bij oma.

En anders misschien een compromis, een extra dagje die week?

Jesse_1

Jesse_1

26-04-2010 om 20:07

Ach zonde..?

Het geld ben je toch al kwijt, of je kind die dagen naar het KDV gaat of niet maakt dan in feite niet uit. Wèl als het betekent dat jullie extra moeite moeten doen om kind naar Oma toe te moeten brengen of zo.
Als Oma het heel graag wil zou ik het geen probleem vinden, persoonlijk zou ik het prettiger vinden om kind wel elke week nog één of 2 dagen naar KDV te brengen en de andere dag(en) naar Oma.
Je zou ook van de 'nood' een deugd kunnen maken en Oma twee dagen aanéénsluitend laten oppassen en kind laten logeren en dan samen met Man een avondje ongestoord uit!
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

26-04-2010 om 20:11

Verkeerd gelezen

Het gaat om één week (ik dacht 2 weken).
Heeft ze speciaal vakantie opgenomen om op jullie kind te passen?! (ik zou het niet op prijs stellen als ze dit ongevraagd deed en dan verwacht dat ze automatisch op mag passen).
Maar verder vind ik je wel moeilijk . Maak gebruik van de liefde van schoonmoeder voor kleinkind en haar wil om een leuke relatie met de kleine op te bouwen, koester het. En één week zorgt niet meteen voor een verlies aan ritme.
Probeer eens goed na te denken of je rationele argumenten hebt waarom ze die week niet op de kleine zou mogen/kunnen passen.
Jesse

Vic

Vic

26-04-2010 om 22:10

Een weekje?

Daar had ik even overheen gelezen. Over een weekje zou ik me niet zo druk maken. Tenzij je nog andere redenen hebt dan het ritme om het niet te willen.

selina

selina

27-04-2010 om 11:40

Wat een

dekadent probleem!
Staan ze bij jullie allemaal in de rij om op te MOGEN passen?;-0

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.