Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
cecile_s

cecile_s

05-02-2010 om 15:52

Spoed: leuke dingen/activiteiten bso 8+ kids?

Wat voor leuke dingen/activiteiten zijn er voor jullie 8+ kinderen op jullie BSO? Voor binnen en buiten... (nb veel buitenruimte/grasveld). Momenteel groep van 20-30 kinderen vanaf 4 jaar tot ca 11 jaar... (dus niet gesplitst op onze locatie).

Even ter inspiratie voor onze ouderavond zeer binnenkort met onze clustermanager. Wij hebben natuurlijk al ideeen ter verbetering, maar alle ideeen zijn welkom.

Evt. reacties graag snel

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pro3

pro3

05-02-2010 om 20:27

Ideeën

Kookactiviteiten.
Eigen tuintjes laten onderhouden (met bloemen, groente en fruit).
Handenarbeid en dan niet het gewone knutselen (ook leuk maar kan altijd) maar ook bijv. echt dingen maken van hout, een groot mozaikkunstwerk maken, echte vliegers maken etc.
Muziek en dans. Gewone dans en toneelactiviteiten doen. De kinderen zelf liedjes inlaten studeren en vervolgens laten optreden. Of een musical oefenen en vervolgens optreden voor alle kinderen of voor de ouders.
Sport en spel.
Uitjes buiten de BSO naar bijvoorbeeld bibliotheek, musea, bos etc.
Huttenbouwen.
Als ik nog meer bedenk zal ik het laten weten.

effe zo

effe zo

06-02-2010 om 18:05

Hier

heb ik de muziekschool naar de bso gehaald. D.w.z. een keer per week muziekles op locatie (ouders betalen rechtstreeks aan muziekschool, zit dus niet bij de prijs in). Kan een algemene, orienterende cursus zijn, maar ook keyboard of gitaarlessen.

Met theaterlessen zou ik dit ook moeten kunnen, lijkt me.

Koken doen we ook regelmatig op de BSO.

Verder hebben we workshops; kinderen kunnen zich inschrijven voor bijvoorbeeld techniek, proefjes, breien (erg populair!). De pedagogisch medewerkers maken dan een programma voor 4 keer, en elke maandag zijn er 2 workshops, elke dinsdag weer 2 andere enzovoort. Op maandag is er 1 maand bijvoorbeeld de workshop techniek en de workshop breien, kinderen kunnen kiezen om zich ergens voor in te schrijven en volgen deze workshop dan ook de hele maand. Hierdoor kan je iets meer verdiepen in een onderwerp.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

O ja, we hebben ook nog contacten met de sportvereniging, waardoor we regelmatig in de gymzaal terecht kunnen.

amk

amk

08-02-2010 om 11:22

Sporten

hier hebben we nu een cursus Judo, en voor de kleintjes buikdansen. verder vaak kookworkshops (er is een professionele keuken want tussen de middag wordt er warm gegeten.) Veel kids van de oudste groep gaan ook sporten er zijn contacten met de voetbal, volleybal en zwemvereniging. De BSO regelt dan het vervoer naar de training, de ouders moeten dan de wedstrijden in het weekend doen. Het kind is dan gewoon lid van de vereniging.

Elke 4 maanden is er een ander programma. Fotografie is ook altijd een groot succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.