Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liora

liora

18-09-2011 om 09:58

Toeslag 2012

Is er nu al iets bekend? Op de site van het Nibud staat al een calculator voor de toeslag van 2012. Zou dan ruim 100 euro meer gaan betalen.... Klopt dat? En dan ook nog minder kinderbijslag? Denk dat ik in de schulden ga komen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

18-09-2011 om 12:17

Hmm

Volgens mij is dit een indicatie op basis van kabinetsplannen en is er nog niets definitief vastgesteld. Volgens de berekening op de Nibud site ga ik 27 euro meer betalen. Dat is nog te overzien. De kinderbijslag wordt toch niet verlaagd, maar bevroren? En ik heb begrepen dat het kindgebonden budget voor het eerste kind wordt verhoogd en dat je dat nog maar voor 2 kinderen krijgt (waar wij dan geen last van hebben).

Sascha2

Sascha2

18-09-2011 om 21:26

Kinderopvangtoeslagtabel

Als je googled op kinderopvangtoeslagtabel 2012 dan kun je de tabel vinden, op de site van de rijksoverheid. Dat is de tabel zonder werkgeversdeel (33,3%). Zo kun je het verschil met dit jaar uitrekenen. Wij krijgen een forse verhoging. Onze mazzel is dat de derde vanaf maart van het kdv is. Of ze plek heeft op de bso is nog niet zeker, maar zo ja dan scheelt het voor haar toch weer wat. Verder ben ik aan het bekijken of we de jongste een dag per week bij mijn ouders kunnen onderbrengen.
Hoe zit dat met de kinderbijslag? Ik meen gelezen te hebben dat het per kind 35 euro minder zal zijn, maar is dat per kwartaal of per jaar?

liora

liora

18-09-2011 om 22:31

Jee

Vooral het tweede kind scheelt volgens mij heel veel. Dat was eerst 90% en nu veel minder. Nou dat gaat heel veel betekenen hier... Moet het maar berekenen als ik ook de nieuwe uurprijzen weet. Gatver.

Liora

Sascha2

Sascha2

19-09-2011 om 12:56

Klopt

De stijging zit hem juist bij het tweede en volgende kind. Het percentage toeslag wordt daarbij sneller verminderd dan bij het eerste kind. Volgens mij gaan wij voor de tweede, derde en vierde het dubbele netto betalen in vergelijking met nu. En dan nog maar hopen dat de tarieven aankomend jaar niet al te erg zullen gaan stijgen.

Liora

nog 2 jaar proberen uit te zingen, dan gaan ze naar school en nso, scheelt weer op je netto maandlasten !

Ik heb het idee dat wij hier thuis over 2 jaar goedkoper uit zijn als de kinderen naar een oppas gaan, of een oppas aan huis, stel je betaalt 10 euro per uur voor 2 kinderen. Op maandag en donderdag (dat worden dan de dagen hier) nemen we dan van 15.00 tot 17.30 een oppas = 5 uur per week, x 4,3 weken per maand = 215 per maand. Dat is dan goedkoper dan 2x per week nso voor beide kinderen. En in de vakanties kunnen we misschien wat regelen met vrienden en buren.

liora

liora

20-09-2011 om 14:22

Interessant manda

Ik ga dat zeker tegen die tijd eens bekijken. Alleen zou het bij mij wel om drie middagen gaan. Ik denk dat 10 euro per uur ruim is hoor, kan vast wel voor minder. Enige nadeel is wel dat ik echt nooit alle vakanties zal kunnen opvangen. Dus daar zit ik dan mee, plus alle schoolloze dagen...

Maar het is zeker het overwegen waard! Bovendien kan de oppas dan ook de speelafspraken doen, brocolli wassen en zwemles!

Liora

Fiorucci

Fiorucci

21-09-2011 om 06:40

Liora

Ruim tien euro is misschien wat veel, maar als je wilt dat de oppas ook naar zwemles gaat en dergelijke kun je ook niet voor een duppie op de eerste rang. Zeker niet als je ook wilt dat er licht huishoudelijk werk wordt gedaan en eten voorbereiden. Ik vroeg 8 euro per uur voor twee kinderen en dat was nog vrij goedkoop vergeleken met anderen. Eeen oppas die bij jou thuis komt is duurder dan dat de oppas haar huis openstelt voor jouw kinders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.