Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Vic

Vic

01-11-2010 om 09:25

Vakantie-opvang en kosten

Ik heb voor mijn oudste een middag bso omgezet in vakantie-opvang, vanaf december. Dat houdt in dat ze tijdens schooldagen geen opvang heeft, en naar huis gaat, maar tijdens vakanties wel wordt opgevangen. Helaas levert die constructie maar een kleine besparing op. In plaats van 73 uur, wordt nu 62 uur gefactureerd, scheelt dus 66 euro per maand bruto. Ik vermoed dat dat komt doordat alle vakantieuren over het hele jaar gemiddeld worden en per maand betaald.
Ik zit nu te dubben wat handig is. Volgend jaar zomervakantie (na groep 8) wilde ik de opvang laten doorlopen, maar daar heeft dochter weinig trek ik. Als ik voor de vakantie zou opzeggen, heb ik al die maanden veel uren betaald voor niets. Nu opzeggen heeft ook weinig zin, want in de kerst-, voorjaars- en meivakantie wil ik i.i.g. opvang.
Is het gebruikelijk dat je vakantie-opvang gedurende het hele jaar betaalt? Ik heb het idee dat de bso erg creatief rekent, maar kan er niet helemaal de vinger op leggen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

01-11-2010 om 14:51

Gaat hier ook zo

Wij betalen ook elke maand een gedeelte van de vakantiekosten. Dat zit verwerkt in het aantal uren dat berekend wordt, dus op de maandfactuur staan er meer uren dan er daadwerkelijk afgenomen worden, en dat zijn dan de vakantieuren. We hebben hier dus (ook) geen apart vakantiecontract, dat hebben sommige andere bso's wel.

groet, Mamvantwee

Annet

Annet

01-11-2010 om 19:43

Bij ons

zijn er vier soorten contracten:
1. alleen bso in schoolweken
2. ook vakantieopvang in schoolvakanties (allemaal)
3. vakantieopvang voor minimaal 6 weken
4. alleen vakantieopvang

optie 3 is per uur voor vakantieopvang duurder dan optie 2. Je geeft op hoeveel weken je wilt en betaalt vervolgens verdeeld over de maanden in het jaar.

Hoe valt jullie kerstvakantie. Bij ons alleen in december. Je zou dan alleen nog crocus en meivakantie overhouden. Misschien iets anders regelen op die dagen?

Vic

Vic

01-11-2010 om 22:14

Puzzelen

Hier betaal je dus voor alle vakanties, dat is het enige vakantiecontract dat ze hebben. In het maandbedrag zitten dus ook al de uren voor de zomervakantie verwerkt, en dat tikt aan. Het is dus heel ongunstig om vlak voor de zomervakantie op te zeggen, want die heb ik dan al betaald. Maar de meivakantie is 2 weken, en dat kan ik niet zomaar oplossen qua werk. Tijdens de zomervakantie is ze al zo'n 8 weken vrij die ik op de een of andere manier moet zien te regelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.