Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
An

An

22-10-2010 om 12:02

Van bso naar andere opvang, hoe breng je dat?

Hoi

Gewoon even een vraag hoe ik dit aan moet pakken..

Onze kids (drie) gaan al vanaf baby zijnde naar een bepaalde kdv in onze buurt. Toen ze 4 jaar waren en naar school gingen werd dat de BSO van hetzelfde centrum.
Onze dochter is 11 en onze tweeling is 9, dus reken maar uit.... Ze gaan er dus al jarenlang heen en met groot plezier...

De kosten rijzen echter de pan uit en zeker de laatste 3 jaar zijn ze echt erg duur geworden, zo duur dat we dit jaar al tegen elkaar zeiden dat het echt niet leuk meer was. We hadden het gevoel te werken voor de kinderopvang.

Nu hebben we (eveneens in de buurt) een andere opvang gevonden, iets kleinschaliger en vooral; vele malen goedkoper. Met vakantieopvang is deze nb. goedkoper dan de huidige BSO zonder vakantieopvang, zegt genoeg he... We hebben er verder een goed gevoel bij en we gaan overstappen. Alleen nu ons dilemma;

wanneer en hoe vertellen we dat onze kids zonder er een te groot drama van te maken ? Het zal best hard aankomen omdat ze er echt kind aan huis zijn en veel vrienden daar hebben... Ik doe het zelf dan ook echt met pijn in m'n hart (wil het sowieso leuk afronden met een afscheid met traktatie enz....), maar hoe leg ik het kids uit ???

groet An

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uitleggen

Ik denk dat je je kinderen op deze leeftijd prima kunt uitleggen wat je hier schrijft. Het is een helder verhaal en ze zullen begrijpen dat het gewoon erg veel scheelt qua geld.

Verder zou ik ze betrekken bij het afscheid nemen. Hoe zouden ze dat zelf willen? En waar denk je dat ze de meeste moeite mee hebben? Het missen van de leiding of vriendjes/vriendinnetjes daar? In het laatste geval kun je misschien een vriendenboekje meegeven zodat ze alle gegevens van die vriendjes/vriendinnetjes kunnen verzamelen om later nog eens af te kunnen spreken.

En verder is het een kwestie van door de zure appel heen bijten (ik had hetzelfde toen we dochter van school zouden gaan laten veranderen).

liora

liora

23-10-2010 om 13:34

Ook

Ook belangrijk is dat je het hen meedeelt. Wat ze ook zeggen, jij hebt je beslissing al genomen, dus probeer ze niet te haten instemmen.
Bespreek gewoon wat zij ervan vinden en kegvuit dat de andere BSO nu te duur is.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.