Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Emily

Emily

08-01-2013 om 13:34

Vervelende kleuter

Op de PSZ van mijn zoontje zit sind kort een jongetje dat op z'n zachtst gezegd niet vriendelijk is naar andere kinderen. Opmerkingen als: "ik vind jou niet lief, ik wil dat jij weggaat, als ik jouw speeltje kapot maak word je dan verdrietig? en jij bent stom", zijn iedere keer te horen zodra meneertje met zijn moeder binnenkomt. Wij lachten er in het begin een beetje om. Hij was er ineens met andere kindjes en ja…sommige kinderen moeten dan erg wennen. Maar nu begint het echt vervelend te worden. Iedere keer wanneer hij binnenkomt, begint hij: "Ik vind jou niet lief", jij moet weg, Jij mag dit of dat niet enz….Zijn moeder doet hier niets aan. Pas toen ik zei dat ik hem niet lief vond (omdat hij voor de zoveelste keer mijn zoontje aansprak), zei zijn moeder dat hij best lief kon zijn. Maar het lijkt erop alsof zijn moeder niet hard genoeg optreedt en hij gaat maar door.

Ik ben bang dat ik de volgende keer echt heel boos ga worden. Ik pak mijn kind direct beet als hij lelijk doet naar andere kindjes en zeg dat dat niet aardig is. Maar zijn moeder doet helemaal niets! Het kind is ruim 3. Ik vind dat je hem best duidelijk mag maken dat hij niet zo onaardig tegen anderen moet doen en dat dat niet leuk is.
De moeder is vooral met haar zoon bezig en wat hij allemaal goed kan. Maar dat hij zo naar naar andere kindjes doet, daar let ze gewoon niet op. Ze zit erbij en kijkt ernaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

08-01-2013 om 14:03

Misschien

Is er wel iets met dit kind.. Waardoor hij het moeilijk vindt aardig te doen..
Niet gelijk oordelen over andermans opvoeding.. Misschien heeft moeder in de auto al met kind over zijn gedrag gehad.. En een kind van 3 is nog lang geen kleuter..
Ik zou het eerder eens aankaarten bij de leidsters van de PSZ. Joh pietje zegt steeds nare dingen tegen mijn zoon..

judiths mama

judiths mama

08-01-2013 om 21:58

Ik denk

Dat het jongetje heel graag heel veel aandacht wil en gewoon niet weet hoe hij dat aan moet pakken. Hij is nog maar 3, tenslotte...
Niet leuk voor je zoontje inderdaad. Misschien eens aankaarten bij de leidsters?

Emily

Emily

09-01-2013 om 07:05

Reactie...

Ja, het manneke is natuurlijk nog een peuter en nog geen kleuter en hij zal best om een bepaalde reden die dingen doen naar de andere kindjes (waaronder mijn zoontje). Het gaat mij vooral om de moeder van dit kind. Echt, totaal niet reageren als hij een meisje van 2 commandeert of gewoon pijn wil doen. Ze zit er gewoon naar te kijken. OK, ik mag niet oordelen, maar dit zijn gewoon feiten.

Misschien een goed idee om het er eens met de leidsters over te hebben. Ik vind het namelijk best erg dat een kind van 3 doodleuk tegen een ander kind (dat zelfs jonger is) zegt: "Als ik jou nou heel hard knijp, ga jij dan huilen?, en die moeder zit er gewoon naar te kijken en doet niets"

liora

liora

09-01-2013 om 13:50

Zou mijn zoontje kunnen zijn

Die vraagt ook vaak op een negatieve manier aandacht. Zegt zeker 20 keer op een dag dat hij me stom vindt (maar ook dat hij me lief vindt). Hoe meer ik zeg dat het niet mag, hoe meer hij het negatieve gedrag laat zien.
Ik kan me dus goed voorstellen dat de moeder het negeert.
Ik zou zelf wel reageren op nare opmerkingen naar andere kinderen, al was het alleen maar uit beleefdheid.

Liora

Emily

Emily

09-01-2013 om 14:16

Liora

ha,ha,ha…dat ken ik ook hoor. Ik ben stom, ik moet weg enz…ik reageer daar niet op en inderdaad…dan vind hij me weer lief.

Maar dat zegt hij niet keer op keer tegen andere kinderen…en als hij dat zegt, dat zeg ik er gelijk wat van. Daar erger ik me nog het meest aan. Dat dat jongetje echt de meest lelijke dingen zegt tegen andere kindjes en zijn moeder dat laat gaan. Tegen zijn moeder zegt hij dat niet, althans ik heb het hem nooit horen zeggen. Hij heeft het echt voorzien op de andere kinderen van de PSZ.

Ik ga het eens aankaarten bij de leidsters. Misschien doet hij het ook als zijn moeder er niet is….Ik vind dat ze het in ieder geval wel moeten weten.

Leidsters

Ik zou aangeven dat jij het vervelend vind dat het gebeurt en jou kindje een onveilig gevoel krijgt bij het brengen. Misschien kunnen ze hem opvangen als hij binnenkomt en het in goede banen lijden. Ik zou er richting die moeder niet zoveel mee doen. Ouders schieten in de verdediging. Misschien als je een beter contact met die moeder krijgt jet het ooit ter sprake kunt brengen. Nu zou ik het niet doen. Mooi bij de leidsters laten en het kind negeren en met jou kindje bij weg lopen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.