Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
mpronk

mpronk

18-01-2010 om 10:08

Vraag kinderopvangtoeslag

Stop kinderopslagtoeslag automatisch als onze vent vier jaar word?
Of moeten wij dit door geven/
Onze zoon word in de zomervakantie vier.
Ik wil de opvang nog twee weken door laten lopen. Kan dit en krijg je dan nog kinderopvangtoeslag ?

Anders is het kwa bedrag voor die twee weken wel erg veel.

marion

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

18-01-2010 om 10:30

Tot 12

Je kunt tot 12 jaar kinderopvangtoeslag krijgen en het maakt niet uit als een kind langer naar een kdv gaat. Gaat je zoon na de vakantie ook naar de bso?

amk

amk

18-01-2010 om 19:50

Hihi leuke woordspeling

kinderopslagtoeslag: nee die is alleen voor de ouders die hun kinderen dumpen.
De anderen krijgen kinderopvangtoeslag.....

Verder sluit ik me aan bij vic. Ook voor de BSO krijg je opvangtoeslag.
Wel moet je een wijziging doorgeven met het nieuwe adres en uur bedrag.

mpronk

mpronk

18-01-2010 om 19:55

Vic amk

Onze zoon gaat na de creche niet naar de BSO. Ik ga 's avonds werken dus niet nodig.
Daarom vroeg ik het mij af.

marion

Toeslag tot 13 jaar

Mijn dochter werd eind vorig jaar 12 en zat daarna dus nog een half jaar in groep acht. Een middag in de week ging ze nog naar een gastouder en daar bleven we gewoon toeslag voor krijgen. De toeslag krijg je tot 13 jaar dus met 12 nog wel.

Toke

Toke

19-01-2010 om 20:15

Bijtijds opzeggen

De kinderopvangtoeslag loopt de rest van het jaar gewoon door, tenzij je opzegt. Dus zolang je niks laat horen, blijft de Belastingdienst het maandelijkse bedrag uitkeren. Om te voorkomen dat je aan het eind een enorm bedrag moet terugbetalen (want zo leuk maken ze het nou ook weer niet), kun je het beste ongeveer zes weken voordat het niet meer nodig is, een wijziging doorgeven (kan online). Je berekent dan het totaal aantal uren dat je over 2010 gaat afnemen en geeft het uurtarief door. De belastingsdienst herberekent de uitkering per maand op basis van het resterende bedrag. Ze doen daar ongeveer vier weken over en het gaat per volgende maand in. Vanaf die maand krijg je dan in jouw geval (als je het goed doorgeeft) niks meer. Zo krijg je precies wat je nodig hebt, kom je niks tekort en hoef je ook niks terug te betalen.
Je kunt het ook opzeggen op het moment dat je het niet meer nodig hebt, en accepteren dat je het in de loop van 2011 moet gaan terugbetalen. Maar ja, daar zit niet iedereen op te wachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.