Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Kim

Kim

13-02-2012 om 21:47

Vraag over kinderopvang

Van wie er kindjes op de opvang KDV / peuterspeelzaal

Hoe is het geregeld met het ophangen van de jassen en opbergen van de spulletjes. Hoe worden de jas opgehangen en hoe worden de spulletjes opgeborgen.

Zijn hier over frisse ideeen vanuit de ouders kant van wat je verbeterd wil zien of een nieuw idee hoe de jassen worden opgehangen, spulletjes die worden opgeborgen etc

Mijn vriendin en ik hebben een eigen kinderopvang en we zijn bezig met een nieuw gebouw aan het kopen voor een tweede opvang, hiervoor zijn we ideeen aan het opdoen voor de inrichting. We zijn nu bezig bij binnenkomst gedeelte, halletje, gedeelte jassen en spulletjes, kleuren er voor en inrichting etc.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zag

bij ons andere gebouw dat ze daar nu van die vierkante "kluisjes" hebben voor jas en tas en dat zou ik zelf ook graag willen, gewoon alles apart en dat je niet hoeft te graaien tussen alle jassen door.Ze waren er in 5 kleuren geloof ik en dan gemixt, was een erg mooie binnenkomer vond ik.Strak maar wel erg vriendelijk.

Luizenzakken

Hier hebben ze van die grote. Jas/muts/sjaal/tas alles erin en klaar! Ze hebben wel nog allemaal een plastic bak bij de wctjes waar extra kleding enzo ingaat.

liefs lisa

Hanne.

Hanne.

14-02-2012 om 11:42

Ruimte voor kinderwagen / maxi cosi

Waar ik in het kinderdagverblijf altijd behoefte aan heb is ruimte om een kinderwagen/maxi cosi te stallen.

Dan kan papa brengen en mama halen (of andersom) zonder dat je eerst weer langs huis moet.

Wat ik altijd prettig vond was
Afsluitbaar bakje voor speen (en niet los in een mandje)

Sahara

Sahara

14-02-2012 om 12:57

Luizenzak

Ik gebruik ook een luizenzak. Een leuke met kleurtjes. Goed herkenbaar. Daar doe ik alles in (jas, muts en wanten).

Hanne.

Maxi-cosi's en kinderwagens nemen gewoon enorm veel ruimte in. Bij ons kinderdagverblijf mogen ze in ieder geval niet in de hal staan (brandweereisen). Alleen in bijzondere situaties (oma komt incidenteel kind ophalen), mag het zitje of de wagen in de schuur gezet worden.

Want wees eens eerlijk: Wat kost een extra maxi-cosi nu? Vele malen minder dan de tweede auto waarin je rijdt. Zeker als je iets van Marktplaats haalt. Zo ook met een kinderwagen. Zo duur is een buggy nu ook weer niet.

Enkidoe

Enkidoe

14-02-2012 om 15:45

An-ka

Vaak gaat het niet om de kosten, maar om de logistiek. Als je nog met de trein moet kan je niet zomaar een fietskar meenemen of stallen.
Dus je bent een beetje kort door de bocht, en ook een beetje onnadenkend. Want Kim vraagt waar ze ouders een plezier mee zou doen, nou hiermee dus.
Dat jullie stoplappen hebben om de ouders mee te sussen die met een bestaande situatie te maken krijgen staat helemaal los van de vraag van Kim, die nog aan het inrichten is. Misschien is het wel een goede tip voor Kim.

De brandweer heeft niets tegen stalling als daar genoeg ruimte voor is.

kim

kim

14-02-2012 om 22:33

Reactie op berichten

Bedankt voor de ideeen, ja ruimte voor een maxi cosi en wandelwagen zal inderaad handig wezen. Het is wel haalbaar maar dan heb je dus extra ruimte nodig en moet voldoen aan de eisen van de brandweer aan vluchtwegen.

Een bakje voor de speen is ook een idee, kluisjes ook al hebben wij een hokjes waar de luizenzakken in hangen, daaronder een mandje voor diverse dingetjes en de schoenen.

Luizenzaken ook wegens verwisseling van spulletjes en jasjes.

Laat de ideeen maar blijven komen we kunnen als gebruiken.

Hanne.

Hanne.

15-02-2012 om 09:24

Logistiek

Het gaat inderdaad om de logistiek.

Ik breng de kinderen lopend of op de fiets (maxicosi in de bakfiets) naar het kdv en daarna stap ik op de bus. Die voor het kdv stopt. Een kinderwagen in de spits in de bus nemen is geen optie. Maxicosi los meenemen in de bus zou evt nog kunnen. Maar is op z'n minst erg onhandig.

Omdat de kinderwagen/maxicosi niet kan blijven staan moet ik nu terug naar huis om 't thuis te brengen en daarna weer terug naar de bushalte (die dus voor het kdv is). Da's al snel 20-30 minuten extra reistijd. Op de terugweg idem. Een extra buggy of maxicosi lost daar weinig aan op.

Als ze heel klein zijn kan je dat oplossen door bv een draagzak te gebruiken. Maar de periode dat ze niet meer in de draagzak kunnen en het stuk ook nog niet zelf kunnen lopen is moeilijk.

Hanne.

Hanne.

15-02-2012 om 09:27

Praktische suggestie

Ik heb voor de kinderwagen/buggy/maxicosi trouwens ook nog wel een praktische oplossing.

Ga voor de IKEA oplossing en denk niet in m2 maar in m3. De hoogte in dus! Als je boven de kapstokken op bv 1 meter 80 hoogte een aantal vakken maakt waar een maxicosi in past of waar je een paraplu buggy ingevouwen kan neerleggen gebruik je de ruimte heel efficient.

Rianne de Vaan

Rianne de Vaan

15-02-2012 om 23:18

Draagzak

Er zijn best draagzakken die je tot 3 of 4 jaar kunt gebruiken. Je moet dan alleen niet met een babybjorn aankomen, maar met een goede ergonomische drager. Bijv Ergo, manduca, Boba, Beco, Wompat enz.

Veel handiger dan een wandelwagen ook.

Wij hebben de speentjes

in zo'n bakje waar je ook spijkers en schroefjes in kan doen, zo'n verdeelbakje met vakjes zeg maar. Elk kind zijn eigen vakje en op de speen en de deksel boven het vakje staat de naam. Op de bakjes van de kinderen waar de kleertjes in gaan staat de naam en een klein stickertje erachter als ze een speentje hebben. Die staan nml met bakje en al in de koelkast.Erg handig als je start

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.