Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Vroege opvang voor school

Hoi allemaal,

Ik wil mogelijk van baan wisselen. Het enige probleem hierbij is dat ik soms om half 8 zou moeten beginnen met werken.

Mijn man vertrekt altijd vroeg naar werk (6uur)

Nu breng ik zoon naar school en ga dan snel door naar werk.

De voorschoolse opvang start pas vanaf half 8, dus als ik om half 8 moet beginnen lukt dat niet.
Als de opvang om 7uur open zou gaan, zou het al geen probleem meer zijn.

Er zijn helaas ook geen gastouders in de omgeving die zoon naar school zou kunnen brengen.

Heeft iemand nog een idee waar ik zelf niet aan gedacht heb? Ik vind het zo zonde om het niet te doen, vanwege dat half uurtje.


Ouders van een vriendje die naar dezelfde school gaat vragen? 

Skippyball

Skippyball

19-10-2021 om 14:33 Topicstarter

Roze_Hommel schreef op 19-10-2021 om 14:28:

Ouders van een vriendje die naar dezelfde school gaat vragen?

Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar het gaat vaker voorkomen. Niet maar 1 keer 

Ik kan me voorstellen dat ze ook niet zitten te wachten op nog een kind,in de ochtend spits. (Vooral met meerdere kinderen)

Ik zou daar zelf ook niet blij van worden.

bij ons kunnen ze tegen extra betaling volgens mij wel om 0700 open.
Hoe oud is je kind? En hoever moet je reizen naar je werk? Hoe vaak is soms?

heb je toevallig geen familie lid die het er voor over heeft om je zoon naar school te brengen? En ja kweet tis niet maar 1 keer maar hopelijk woont er iemand in de buurt kwa familie die het voor je zoontje overheeft en de tijd ervoor heeft? 

Je zou nog de buren kunnen proberen. Misschien vinden die het best leuk om -tegen een vergoeding- je zoon even de deur uit te helpen s morgens.


En misschien is er op je werk iets mogelijk? Of dat je man een dag in de week later begint?

Je overweegt van baan te wisselen, je zit dus nog niet in een procedure of wil je intern overstappen? Ik zou hoe dan ook eerst informeren wat er vanuit werkgever mogelijk is. Het hangt natuurlijk van het type werk af, maar is later beginnen echt geen optie of zit er nog ergens anders flexibiliteit?

Om hoeveel dagen gaat het per week/maand? En hoe oud is je zoon?
En is dit bij de werkgever bespreekbaar?

Duiveninhetnieuws schreef op 19-10-2021 om 14:37:

Je zou nog de buren kunnen proberen. Misschien vinden die het best leuk om -tegen een vergoeding- je zoon even de deur uit te helpen s morgens.

Zoiets is ook een idee ( als dat kan natuurlijk) 

Kzou er wel bij zeggen: als jullie het liever niet willen is dat ook heel begrijpelijk hoor.

Zo weet je zeker dat als iemand dan alsnog ja zegt het ook graag doet en niet omdat ze zich opgelaten voelen en met een chagrijnig hoofd je zoontje op school afzetten.

Skippyball

Skippyball

19-10-2021 om 14:44 Topicstarter

Ik zou 3 dagen gaan werken, ik vermoed dat de diensten gewisseld worden dus niet 3 x in de week al om half 8 beginnen.
Het mooiste zou zijn als het een vaste dag betreft, dan kan je makkelijker afspraken maken dan de ene keer maandag en de andere keer dinsdag ofzo.

Familie lukt helaas niet qua gezondheid.
Buren misschien, maar die hebben ook 3 kinderen dus ik weet niet of dat de oplossing is.
Ik zou met liefde ook hun kids willen ophalen of wat dan ook, dus wie weer zit daar nog iets. 

Ik hou er alleen niet van om dan afhankelijk te zijn.... maar dat is meer mijn probleem denk ik.

Mijn zoon is 5. Maar tegen de tijd dat hij misschien alleen naar school zou kunnen, gaat zijn broertje ook naar school. Dus ik zit best een poos met dit 'probleem' (het kdv opent wel om 7uur) 

Helaas gaat de voorschoolse opvang ook niet tegen betaling eerder open.

Bedankt allemaal al voor het meedenken!

Skippyball

Skippyball

19-10-2021 om 14:48 Topicstarter

Patatje15 schreef op 19-10-2021 om 14:38:

Je overweegt van baan te wisselen, je zit dus nog niet in een procedure of wil je intern overstappen? Ik zou hoe dan ook eerst informeren wat er vanuit werkgever mogelijk is. Het hangt natuurlijk van het type werk af, maar is later beginnen echt geen optie of zit er nog ergens anders flexibiliteit?

Ik zat eerder al in een procedure maar ik ben eruit gestapt om deze redenen. Lastig te combineren.


Echter zou ik het nog steeds graag willen en zoeken ze nog steeds overal mensen. Maar nu wil ik wel zeker weten of ik het kan regelen voor ik weer opnieuw in de procedures stap.

Het zou gaan om de kinderopvang, dus later beginnen is niet mogelijk. Misschien is er wel andere flexibiliteit mogelijk, dat zou ik moeten bespreken dan. (Zoals geen vroege diensten draaien)

In het werk van je man zit ook geen enkele flexibiliteit? Ik zou het in elk geval niet in de informele hoek zoeken, daarvoor is het te lang nodig.
Een flexibele gastouder aan huis?

oh wat vervelend zeg, als ik vlakbij woonde had ik het zeker voor je gedaan maar daar heb je niks aan nu😩 khoop dat je snel een oplossing vind.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik hoop als ik de overstap maak een oppasmeisje/studente te vinden die kind dan kan opvangen tot school of voorschoolse opvang open is. 

Een studente/buurmeisje in de buurt? Die van 7 tot schooltijd voor je kind(eren) zorgt en ze op tijd op school krijgt? Ik denk dat types als (de vriendinnen van) mijn dochter dat best willen doen. Het is maar 5 a 6 kwartier, en daarna kunnen ze naar college/studeren enz. Desnoods gooi je de vraag in de buurt app/Facebook, want daar halen die eerder genoemde meiden ook oppasadresjes vandaan. 

Misschien moet je eerst zicht krijgen over hoe vaak je vroeg moet starten? Hoe worden de shiften verdeeld? Kan je onderling wisselen? Bij mij in het bedrijf zijn er meer kandidaten voor een vroege shift dan voor een late omdat ze dan vroeger kunnen stoppen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.