Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
belle

belle

03-01-2010 om 17:23

Wat kost een oppas voor een avond in het weekend?

Ik ben op zoek naar een oppas voor mijn drie kinderen. Wat zijn jullie kwijt voor een avond in het weekend? Ik lees bedragen in de advertenties die ik nogal hoog vind. Dit loopt van 6,50 tot 9,00 per uur. Dat zijn meestal studentes die begin 20 zijn. Zo iemand zoek ik wel omdat ik liever niet een te jong meisje wil ivm verandwoordelijkheid en zelfstandig naar huis kunnen 's nachts.

Ik ben gescheiden en wil wel weer eens uitgaan, maar heb geen grote beurs. Het is niet de bedoeling dat de oppas duurder is dan het uitje zelf. De jongste van 3 breng ik zelf naar bed, de oudsten van 7 en 8 mogen wat langer op blijven en die worden dus door de oppas naar bed gebracht. Ik wil een vaste avond per week.

Wat betalen jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

03-01-2010 om 18:06

Waar woon je

Het hangt er volgens mij erg vanaf waar je woont.

Ik had in het verleden ook wel studentes, maar ik vind 6,50 per uur voor iemand die ouder dan 20 is niet belachelijk veel. Voor een jongere oppas (scholier) zou ik 4 of 5 euro per uur ook nog wel redelijk vinden (afhankelijk van hoe lang de avond is). Maar ik woon in het midden/oosten des lands. Ik denk dat dit soort bedragen in het westen niet echt haalbaar zijn.

Mijn oppas van de laatste tijd is een jongen van 16, komt vaak samen met zijn vriendin (die aardig en handig is), en als het op betalen aankomt moet ik het geld haast in zijn hand proppen, "want eigenlijk vind ik het gewoon veel te leuk". En de kinderen zijn dol op hem (en haar). Dus ik heb het zwaar getroffen.

Ik hoop dat je ook iemand vindt (en scholieren kunnen net zo verantwoordelijk optreden als studenten hoor - het verschilt van persoon tot persoon. Ik vind bij scholieren juist het voordeel dat ze nog thuis wonen, dat hun moeder ook vaak belbaar is als er zich iets voordoet. Doet die van mij wel - belt-ie z'n moeder op om advies, en dat is dan weer een vriendin van mij). Studentes zijn misschien zelfredzamer, maar hebben ook geen 'moedernetwerk' in de buurt. Of zouden die ook hun moeder bellen

Margje

Margje

belle

belle

03-01-2010 om 19:00

Noorden

Ik woon in het noorden Margje, ik wist niet dat dat ook uitmaakte.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat ook een 20 jarige haar moeder raadpleegd, dat doe ik zelfs nog wel eens als bijna 40 jarige

Als deze prijzen normaal zijn dan vrees ik dat ik mijn goede voornemen om 1 avond per week voor mezelf te reserveren buiten de deur moet veranderen in 1 avond per 2 weken helaas.

Hier

onze oppas is 22 jaar oud en doet nu de pabo. Daarvoor heeft ze de mbo-opleiding tot onderwijsassistent gedaan.
Wij betalen haar 3,50 per uur. Soms legt ze de kinderen nog bed, soms liggen ze er al in.

Ze wil altijd oppassen en ik heb dus niet het idee dat ze het een gek bedrag vindt. Ze kan bij ons lekker op de bank hangen, tv kijken, in de kast graaien naar wat drinken en lekkers erbij en heeft van niemand last. Thuis mag ze de afstandsbediening delen met haar drie broers....wie weet is dat het.

Ik realiseer me trouwens dat wij erg boffen. Haar moeder is ook gastouder. Dus de kinderen kennen haar en haar moeder goed. Als haar dochter niet kan, dan komt moeder.

groetjes van Purk

P.s.

wij ronden trouwens altijd naar bovenaf. Dus als ze b.v 4 uur heeft opgepast dan maken we er 15 euro van.

groetjes van Purk

Yta Chalne

Yta Chalne

03-01-2010 om 19:26

Midden

Een van mijn dochters (van 16 jaar) past veel op. Zij verdient bij slapende kinderen ongeveer 4 euro per uur, met oppassen overdag (met halen, brengen, koken etc.) vijf euro per uur. 't Is een zeer ervaren oppas, die alleen al thuis veel oefening heeft gehad. Ze wordt dan ook meestal wel drie keer per week gevraagd (waarvan ze er hooguit één kan). Ik ken veel oppassende mensen tot begin 20 jaar, en geen ervan krijgt de bedragen die jij noemt, die zijn echt erg hoog. Ik zou ook zeker via via zoeken (schoolplein, collega's, buren), dat geeft een veel vertrouwder gevoel dan een volledig onbekende.

tonny

tonny

03-01-2010 om 19:42

Voor iemand van begin 20

vind ik het geen rare bedragen. Ik snap dat je het veel vindt, maar ja, zo is dat. Je wilt geen jong meisje, dat vindt je niet zo vertrouwd.

Maar je snapt toch ook wel dat iemand van begin 20 niet voor 3 euro per uur gaat oppassen?

tonny

tonny

03-01-2010 om 19:45

Je hebt oppassen en oppassen...

Bij het gezin waar mijn dochter oppast, is het echt geen kwestie van bank-hangen en TV-kijken. Die is echt bezig.
Ze is 18, past op een gezin met 4 kinderen en krijgt 3 euro per uur. Ze moppert er zelf niet over omdat ze het gezellig vindt, maar ik vind dat die ouders een koopje aan haar hebben.

Yta Chalne

Yta Chalne

03-01-2010 om 19:52

Pelle

Mijn zestienjarige verdient met haar winkelbaantje vijf euro per uur. En vakantieuren, vakantiegeld, etc. Ook daar is het werken voor bijna niks achterhaald. Ik betaal voor winkelwerk met twintig jaar 6,60pu, en vanaf 23 jaar 10,86pu. Dus als je het daarmee vergelijkt is het best reëel.
Overigens valt me op dat mensen altijd maar praten over 'op de bank hangen' en 'lekkers mogen pakken' alsof oppassen bij hen thuis het ultieme pleziertje is. Geloof me, dat is het echt niet, hun eigen bank/computer/lekkers is voor een jongere veel relaxter Oppassen is wel degelijk gewoon werk, en nog op rottijden ook (jongeren gaan ook liever uit)
Maar dat gezegd hebbende, een ervaren zestienjarige is prima geschikt om op een paar kinderen te passen, en dan is 5 euro pu een uitstekend bedrag.

Puck2

Puck2

03-01-2010 om 20:11

Nibud

Op de site van het Nibud staan richtbedragen voor oppas-tarieven. Onze 16-jarige oppas krijgt ook iets van 3,50 per uur en dat ronden we dan ook ruim naar boven af.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2010 om 00:47

Tussen de 3 en 4 euro

Is hier hier heel gangbaar. (17 en 18)

Nou ik moet inplaats van gastouder maar oppasser worden zie ik

zolang ik 4,75 krijg per uur (met dank aan de regering soms nog minder) vind ik bedragen tussen 6 en 9 euro belachelijk.... (al is die 4,75 per uur per kind)

Chippie

Chippie

04-01-2010 om 15:44

Didi68

Maar...past die vrouw van 26 dan 's avonds op? Als je kinderen al in bed liggen? Of is dat een oppas voor overdag? Daar zit nogal een verschil, vind ik.

Onze overdagoppas is een volwassen vrouw met EHBO diploma. Die moet de boel draaiende houden met drie kinderen. Zij krijgt 95 euro per dag (van 8.00 - 17.30). Ons oppasmeisje (16) krijgt meestal 15 euro per avondje uit (3 euro per uur). Ze hoeft alleen de kinderen in bed te doen, kidneren zitten al in pyjama.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-01-2010 om 17:18

Jee, didi

Ik ben ook regelmatig allen thuis met mijn eigen kinderen, en dan heb ik geen auto en geen EHBO diploma. Toch lijkt me dat niet bijzonder risicovol, jou wel? Je kunt je ook té druk maken. Ook iemand zonder die dingen kan 112 bellen als het nodig is.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-01-2010 om 17:24

3 tot 4 euro

.. is wat wij meestal betalen voor meiden van ca. 16 jaar. Soms moet er nog een kind naar bed worden gebracht, maar verder is het lekker op de bank zitten, tv kijken en huiswerk maken. We ronden wel altijd naar boven af.

12 tot 15 euro

betalen wij aan ons buurmeisje van 15 dat bijna elke vrijdagavond komt oppassen. Niet per uur hoor, maar per avond, van kwart over 7 tot ergens tussen half 11 en half 12. Het is dus 3 a 4 euro per uur. Ze past op 2 kinderen van 7 en 3 die dan nog niet in bed liggen.

5 euro

5 euro per uur krijgt ons buurmeisje (inmiddels is ze bijna 19). Ze past af en toe 's avonds op, meestal als de kinderen al in bed liggen of toch in ieder geval de 2 jongsten. De enkele keer dat ze overdag oppast is het maar een uurtje, als er 10-minuten gesprekken zijn en maar 1 van ons thuis is zodat de ander dus niet bij de kinderen kan blijven. Daar wil ze niks voor hebben, omdat ik gratis haar en haar zusje knip.

Puck2

Puck2

05-01-2010 om 12:31

Didi

"Maar als jij een avond alleen thuis bent met je eigen kinderen, hoef je rond middernacht niet naar huis gebracht te worden. Ik wil een meisje van 16 \'s nachts niet alleen naar huis laten fietsen"
Nee dat snap ik, dat doe ik ook niet. Maar de opppassen van 16 zijn een stuk dikker gezaaid dan de oppassen van boven de 25 dus alle kans dat er dichter in de buurt oppassen van 16 zijn die je binnen een paar minuten even thuis afzet. Of wil je je kind geen seconde alleen laten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.