Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liora

liora

24-01-2011 om 22:24

Weekend oppassen

Hoi,

Ik heb een oppas die soms een avond oppast. Ze is 17 en ik betaal haar 4 euro per uur. Als zij nou eens een hele zaterdag en zondag zou oppassen, inclusief overnachting, wat zou dan een redelijk bedrag zijn om haar aan te bieden?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

25-01-2011 om 09:09

Op hoeveel kinderen?

Ik weet niet op hoeveel kinderen ze moet passen, hoe oud ze zijn, en of ze alleen aanwezig moet zijn, of ze ook naar sport ed moet brengen, maar ik zou zeggen de uren dat de kinderen wakker zijn betalen (12 uur per dag), en de uren dat ze niet slapen niet betalen.

Totaal kom ik dan op ongeveer 100 euro, wat ik dan naar boven af zou ronden, richting de 125.

Hanne.

Hanne.

25-01-2011 om 13:46

Rekenfout

Xanneke, je maakt een rekenfout.

24*5=120
12*3=36

Volgens jouw methode zit je niet afgerond dus al op 156 euro.

En ik zou je dochter leren vooraf prijsafspraken te maken! 5 euro voor een avond is belachelijk.

liora

liora

31-01-2011 om 11:06

Denk erover

Hoi,

Ik denk dat ik mijn oppas eerst eens moet vragen of ze het wil en wat haar een redelijke vergoeding lijkt. Maar ik vind 150 euro teveel, dan wordt het wel een heel prijzig nachtje.

Dus ik overweeg om mijn uitstapje te verplaatsen naar een doordeweekse dag dat ik toch al opvang heb, en dan de oppas te vragen de kinderen op te halen en met ze te eten en naar bed te brengen.

Ik vind het misschien ook wel erg veel om ze dan zo te missen en dan zondagmiddag terug te komen en maandag ze alweer weg te moeten brengen.

Het was meer een idee omdat ik nu gewoon helemaal niemand heb bij wie ze beiden kunnen logeren, en ik het wel lekker zou vinden om eens een nachtje weg te gaan. Maar ik geloof dat ik beter maar kan accepteren dat dat er de komende jaren nog niet in zit.

Liora

liora

liora

31-01-2011 om 14:50

Nou nee

Ik bedoel dat ik dan 's avonds weer thuiskom. Maar wat jij zegt is niet eens zo'n gek idee!!!

Briljant eigenlijk!!! (ik ben wel vrij op vrijdag maar daar verzin ik dan wel wat op)

Liora

Geen oplossing voor de korte termijn...maar wij doen vooral aan kid-swapping. Met een alleenstaande moeder. Haar dochter slaapt regelmatig bij ons (veel vaker dan andersom) en soms gaan onze jongens overdag of 's nachts naar haar toe.

Een en ander op een stevige basis van vriendschap tussen mijn oudste en haar dochter. En een grote genegenheid voor mijn jongste bij haar (hij is flink jonger, zoals je weet).

Tkan je net wat vrijheid geven. En mijn jongens zijn verder niet veel oppas gewend omdat ik door de week echt om tien uur uiterlijk in bed moet liggen.

En allebei apart uit logeren?

Is dat een idee? Ik kan me voorstellen dat je graag een nacht over weg wilt!

Een meisje van 17 een nacht over laten oppassen lijkt me een hele verantwoordelijkheid en een hele klus, vooral als er 's nachts eentje wakker wordt. Kleine kinderen zijn 's morgens meestal zeer vroeg uit de veren, dat is iemand van 17 jaar in het weekend totaal niet gewend!!

jeltje

jeltje

05-02-2011 om 21:26

Ja, swappen!

He Liora, als we deze zomer nou even werken aan de bonding tussen de kids, ben ik helemaal voor die swaps hoor!

Overigens, wij betaalden een (wat oudere oppas-26 jaar) 9 euro per uur als zij op beide wakkere kinderen paste. Niet ongebruikelijk in Amsterdam, geloof ik. We hebben het wel eens over een weekend gehad, maar dat werd erg begrotelijk, zelfs als je de nachturen het halve tarief betaalt. Helemaal niets 's nachts vind ik ook niet redelijk, want ze kunnen immers niet gaan en staan waar ze willen, maar slapen verplicht bij jou.

J

liora

liora

06-02-2011 om 08:18

Zomer

Goed plan Jeltje!

liora

liora

06-02-2011 om 08:21

Betalen

Ik betaal mijn oppas trouwens 4 euro per uur, ongeacht of de kinderen wakker zijn of slapen. Lijkt me best goed verdiend! 9 euro lijkt me wel echt heel erg veel. Mijn neefje, echt hardcore Amsterdam-Zuid, paste heel lang overdag op drie kinderen en kreeg geloof ik 6 euro.

Hoeveel betaal jij dan voor slapende kinderen?

Liora

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2011 om 12:14

Per uur?

Ik krijg als onofficiele gastouder iets van 9 euro per uur voor twee kinderen, incl ophalen van school is dat. (Overigens kun je overwegen per nacht te betalen, een tientje ofzo.)

jeltje

jeltje

06-02-2011 om 20:46

Liora

Eerlijk gezegd hangt mijn tarief vooral af van de leeftijd van de oppas. Mijn buurkinderen (van 14 tot 17 jaar) krijgen 5 euro per uur, ongeacht slaap of wakker. De oppas voor 9 euro per uur is 23, komt soms hele dagen, doet ook wat in huis, bakt taarten, brengt naar clubjes, gaat picknicken en naar artis, kortom, maakt er echt wat van en draagt daarmee ook meer verantwoordelijkheid. Ik betaal daar graag wat meer voor, ook om voor haar aantrekkelijker te blijven dan andere baantjes.

sassie

sassie

09-02-2011 om 13:55

Liora

Ook al slapen die kindjes s'nachts…er kan altijd wat gebeuren en dan wordt van dat meisje van 17 wel verwacht dat ze actie onderneemt. De opmerkingen om s'nachts niet te betalen, vind ik dus echt niet kunnen! dan zou je bij wijze van spreken dat meisje ook niet hoeven te laten overnachten...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.