Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2010 om 11:53

Wie werkt er onregelmatig, en hoe regel je dat met je kinderen?

De titel zegt het al,
wie werkt er onregelmatig, en hoe regel je dat met de kinderopvang?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

07-07-2010 om 13:27

Flexibele gastouder

Ha Polly,

juist in dit soort gevallen kan een gastouder uitkomst bieden. Bij gastouders vind je vaak flexibele opvangmogelijkheden.

Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2010 om 16:00

Nou minet

ik heb zelf de laatste 10 jaar als gastouder gewerkt, en de combi,onregelmatig werken en gastouder is heel goed als je kinderen onder de 4 hebt.
Maar je moet minimaal 22 uur per maand afgnemen via een gastouderorganisatie. En daar kom je met schoolgaande kinderen nooit aan.
Het gaat maar om kleine uurtjes. van 7 tot half 9 en van 3 tot half 5.
Hoe lossen andere dat op vraag ik, buren? partners die flexibeler gaan werken? uurtje later beginnen, of uur eerder stoppen?

groet, polly

vlinder72

vlinder72

07-07-2010 om 16:33

Op school

Bij ons op school werken heel wat ouders onregelmatig. Ik heb gemerkt dat zij bijna allemaal oppas aan huis hebben. Het is alleen niet via een gastouderbureau geregeld.

Minet

Minet

07-07-2010 om 16:49

22 uur?

Is dat zo bij elk gastouderburo? Ik ken de regel nl. niet?

Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2010 om 16:55

Hier

hier is die regel er wel, bij het buro.
Maar goed,iemand in huis dus?
zwart?

Man gaat proberen om uurtjes later te beginnen en uurtjes vroeger te stoppen. mocht ons mooie plan doorgaan.

anyway... de tijd zal het leren.

groet, pol;

Polly

wij hebben een contract met een gastouder voor drie uur per week geloof ik, flexibel af te nemen. Deze gastouder hebben wij achter de hand naast onze vaste oppas die wij zwart betalen.

De gastouder woont bij ons in de straat en bij haar zouden wij die 'gekke' uurtjes makkelijk kunnen invullen. Daarom zou het volgens mij zinvol kunnen zijn als je eens je straat onder de loep neemt en kijkt of er iemand is die die uurtjes voor je zou willen doen. En dan een gastouderbureau zoeken die ook zo'n contract wil aangaan. Bij ons, gastouderbureau oost-nederland, heb ik daar nog nooit over gehoord, verplicht 22 uur afnemen. Dat maakt het m.i. al een stuk minder flexibel.

Enne....succes maandag! Zet 'm op.

groetjes van Purk

Kiki

Kiki

07-07-2010 om 21:53

Ik heb mijn ouders en schoonouders

dus heel flexibel zijn.
En anders wat kennissen die een uurtje ofzo op de jongens kunnen passen als ik het niet red op tijd.

Janeway

Janeway

08-07-2010 om 13:40

Kan je

niet 2 of 3 dagen per week afspreken dat je die werkt, ' savonds of op de dag of welke andere diensten er zijn? Ook al werk je dan de avond dan kunnen ze wel op de dag naar de opvang.. Ik neem aan dat vader in beeld is en ze die dan kan halen..
Ik werk in de kinderopvang en we hebben ook wel mensen die onregelmatig werken maar dan wel op een paar vaste dagen in de week uren maken en in het weekend.. Maar dat moet je dan bij je werkgever regelen..

soepstengel

soepstengel

10-07-2010 om 11:58

Bij ons op de bso (en ook kdv trouwens)

kan het wel mits er regelmaat in zit; dus bv wel/niet/wel/niet per week. Je kan t dus navragen.
Ook hebben we contracten met ouders die meer flexibel zijn en dan wordt er per maand doorgegeven wanneer de kinderen komen. Dit is wel iets duurder dan de gewone kinderopvang

amk

amk

10-07-2010 om 20:34

Polly ea het is niet zwart

ik heb het al vaker geschreven het is niet zwart.
Er is bij de belastingdienst namelijk een speciale regeling voor huishoudelijk werk. Het is pas zwart als de verdienende partij de inkomsten niet aangeeft bij de belastingdienst. En daar ben je als betalende partij niet verantwoordelijk voor.

zie de site van de belastingdienst voor de regels:
http://www.belastingdienst.nl/particulier/inhuren_huishoudelijk_werk/inhuren_huishoudelijk_werk.html

Kinderopvang valt in de categorie huishoudelijkwerk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.