Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
angelina ballerina

angelina ballerina

07-02-2011 om 11:19

Wisselen kdv

Ik zit met een dilemma. Mijn dochter van 2,5 gaat met veel plezier naar een kdv bij ons in het dorp. Toen ik 5 jaar geleden de keuze maakte voor dit kdv ging het erg goed met de organisatie. Inmiddels gaat het echter heel slecht. De organisatie is gefuseerd en er zijn een heleboel bestuurlijke fouten gemaakt waardoor het ook financieel heel slecht gaat. Er moet heel erg worden bezuinigd en er vinden wijzigingen plaats die ten kosten gaan van het personeel en de kwaliteit. Dit is inmiddels al 2 jaar gaande en de situatie word m.i. alleen maar slechter.
Nu zou ik mijn dochter het liefst weghalen daar en kiezen voor een kleinschalig kdv in een ander dorpje maar ben bang dat dit voor mijn dochter een moeilijke overstap zal worden. Zij heeft vriendinnetjes bij het kdv en heeft een hele goede band met een aantal leidsters. Deze leidsters zijn heel erg lief en goed voor de kinderen dus dat is geen reden haar over te plaatsen. Er wordt goed voor haar gezorgt en mijn dochter merkt niks van alle bestuurlijke toestanden (al werken de toestanden natuurlijk wel door op de leidsters, is er teveel wisselend personeel en zal er binnenkort weer een weiziging gaan plaatsvinden waardoor dochter weer voor een deel andere leidsters krijgt en bij andere kinderen in de groep komt).
Wat zouden jullie doen. De 1,5 jaar uitzitten of toch overstappen. Ik neig naar het laatste al is het alleen maar om een statement te maken maar ik wil niet dat dochter de dupe wordt van die keuze.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

07-02-2011 om 21:07

Zolang

mijn kind het erg fijn zou hebben zou ik blijven maar als je straks veel wisselingen gaat krijgen dan lijkt het me ook anders. Dan is het voor je kindje ook lastiger.
Kun je niet vast inschrijven op het andere KDV zodat als je het genoeg vindt je niet nog lang op een wachtlijst moet( of is die er niet)

May

May

09-02-2011 om 09:08

Niet wisselen om een statement te maken..

Maar alleen als je kind echt last van het gedoe heeft. Zolang zij het naar haar zin heeft en ze goed verzorgd wordt, lekker laten zitten!

Sofie-Anne

Sofie-Anne

11-02-2011 om 23:47

Mening

ik vind het geheel niet erg stabiel klinken, wijziging van groep en andere leidsters, dat is toch ook ingrijpend, bijna net zoiets als wijziging van kdv
Op die leeftijd zijn ze zo gewend aan een ander kdv. En afspreken met 'vriendinnetjes' kan altijd nog ! Of je maakt een leuk fotoalbumpje van het afscheid met foto's van iedereen.
Mijn dochter is 2 en half, en gaat binnenkort naar een ander kdv, omdat ik voor mijn werk een andere dag opvang nodig heb, en ik kan niet een jaar op de wachtlijst. Voordat ze voor het eerst komt, gaat ze even kijken, even met de kindjes spelen. Ik weet zeker dat ze dat harstikke leuk vindt.
Bovendien, veel zaken zijn hetzelfde, dagritme, speelgoed, lieve leidsters, de eigen knuffel, rugzakje enz..ze zijn zo flexibel op die leeftijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.