Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Herfst

Herfst

07-04-2011 om 19:36

Zindelijk & crèche

Hallo
Even een vraagje: hoe doen jullie de zindelijkheids'training' in combinatie met de crèche?
Ik merk dat ze zeggen dat het allemaal wel ok is (de ongelukjes) maar zie aan de non-verbale dingen dat ze het toch wel veel werk vinden.
Onze eerste was in 1 week zindelijk maar de tweede heeft nu ruim 2 weken ongelukjes nog en ik zie niet echt een verbetering.

Nou hoorde ik een andere moeder zeggen: stuur hem naar de crèche met een kado voor de leidsters om zich te excuseren voor de ongelukjes en dan snapt hij ook beter dat hij meer zijn best moet doen.

Hij wordt over drie maanden drie jaar, lijkt me nog beetje jong?

Snachts is hij wel droog trouwens , al twee weken! Ik snap het eigenlijk niet zo goed. Hij lijkt het principe wel goed te begrijpen trouwens maar wil gewoon liever spelen dan op tijd richting wc of potje vertrekken.

Alvast bedankt voor inspiratie!
Herfst

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat kado

..vind ik een prima idee.
het is toch een extra belasting op de groep.

Zelf heb ik gewacht tot het makkelijk ging, beetje gecombineerd met vakantie enzo. Ik vond het idd vervelend om de groep en de leidsters ermee op te zadelen. Het is toch extra werk ten koste van de andere kinderen.

Nee

Ik vind eerlijk gezegd dat het er bij hoort op een creche. Je betaalt er genoeg voor.

Mijn beide kinderen zijn zindelijk geworden met dank aan de creche. Er werd extra aandacht aan besteed en ze kregen een mooie kaart toen ze zindelijk waren. Oudste was zo in 1 dag zindelijk en de jongste iets minder snel maar uiteindelijk ook van de ene op de andere dag.

Vic

Vic

07-04-2011 om 21:58

Thuis gedaan

Mijn kinderen waren 'laat' zindelijk (3 jaar 3 mnd). Ik heb voor die tijd wel pogingen gedaan om ze zonder luier te laten lopen, maar na een dag met 6 ongelukjes was ik er dan wel weer klaar mee. Bij de laatste poging bleven ze de hele dag droog en waren ze zindelijk. Oudste zonder ongelukjes, jongste heeft nog een paar weken af en toe in haar broek geplast. De leidsters op het kdv waren enorm verrast. Op donderdag droegen de kinderen nog een luier, en de dinsdag daarna waren ze zindelijk

Luierbroekjes?

Hier kreeg ik destijds van de creche het verzoek om zoon luierbroekjes aan te doen. Als het dan fout ging was niet alles nat, en als het goed ging kon hij zo'n broekje gewoon aan en uittrekken als een onderbroek.

Groeten,

Temet

Sanne

Sanne

09-04-2011 om 07:00

1 kans daarna de luier om

Een paar weken terug was het de laatste keer dat Lotte op het kinderdagverblijf een ongelukje heeft gehad. En met de leidsters had ik afgesproken, dat ze een set kleding met een luier daar als reserve had liggen. Zodra ongelukje, een luier om. En thuis ging die luier weer af. Ze vond het luier-om-krijgen op het kdv echt niet leuk, tot huilens toe, maar ze was na 2 weken op elke druppel droog. Nu alleen 's nachts nog

Yaron

Yaron

09-04-2011 om 13:51

Hier

Hier op de creche zijn ze heel actief bezig met zindelijkheidstraining voor de peuters. Vanaf 2 jaar en 3 maanden zetten ze alle kinderen op een vaste tijd op de pot en wc. Ongelukjes zijn geen probleem en er wordt geen luier meer omgedaan, zodra de kinderen thuis ook geen luier meer dragen. Ik vind het vreemd dat ze op andere kdv niet actief meehelpen met de zindelijkheidstraining.

Sascha2

Sascha2

10-04-2011 om 00:13

Inderdaad

Bij ons gaat het op dezelfde wijze als bij Yaron. De leidsters gaan er positief mee om, denken mee, kinderen worden met regelmaat op de wc gezet en hebben een stickerkaart. En ongelukjes horen erbij, er liggen voldoende reservekleren.

Herfst

Herfst

15-04-2011 om 15:33

Bloemen

Hallo

Ik heb uiteindelijk toch maar bloemen gekocht, maar dan wel gewoon zelf gegeven aan de leidsters. Heb toch het idee dat het sindsdien allemaal wat soepeler gaat
Het hoort er bij, dat klopt maar het is toch gedoe natuurlijk.
Ik vond mijn zoontje nog te jong om hem zijn excuses te laten aanbieden voor de ongelukjes. Hij is nog maar in training en dan moet hij ook de kans krijgen een bepaalde periode te oefenen.

Het gaat nu ook al beter. Hij voelt nu beter aan wanneer hij moet, en hij begrijpt nu ook de concequenties als hij geen zin heeft en het telang uitstelt namelijk vieze broek!

Het sticker systeem werkt ook nog goed, samen met de complimenten. Maar we zijn er nog niet helemaal! Maar het vertrouwen is er wel nu.

Het blijft toch een mijlpaal he, dat zindelijk worden. Kleine kindjes worden ietsje groter!

Herfst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.