Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Zmlk kind op de bso

Wij gaan dit najaar verhuizen. Onze zoon is 7 jaar, heeft het syndroom van Down en gaat naar een ZMLK school. Door de verhuizing verandert hij van ZMLK school en gaat hij niet meer naar zijn reguliere gastouder. In de nieuwe woonplaats gaat hij naar een reguliere BSO. Voor die BSO is hij het eerste "zmlk-kindje". Zowel de BSO als wij zien het best zitten. Ik zit alleen nog even met de vraag of en hoe de andere ouders te informeren. Ik ben altijd graag open in dit soort dingen maar wil niet met een overkill aan info komen.Dus mijn vraag op dit forum is eigenlijk zou je het willen weten als onze zoon bij jouw kind in de groep zou komen en wat zou je precies willen weten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet

Persoonlijk zou ik niet geïnformeerd hoeven worden over de handicap een nieuw kind op de groep. Ik ga uit van de professionaliteit van de leiding van de BSO en dat het prima zal lopen.

Doof, astmatisch, adhd, enorm allergisch, hartproblemen, stronteigenwijs. Allemaal BSO-maatjes van mijn kinderen. Gewoon zonder intro.

Annet

Annet

06-09-2010 om 17:43

Heel beperkt.

Ik zou het prima vinden als jouw kind zou komen. Zelf zou ik het prettig vinden als de leiding tijdens het afhalen even meldt dat er een kind met down-syndroom bij komt. Dan kan ik de verhalen van mijn kind beter plaatsen. Of dat de leiding het wel aan de kinderen vertelt, dan hoor ik het via zoon wel.
De bso van mijn zoon heeft een verdeling in groepen: tot/met 7 jaar en boven de 7 jaar. Soms betekent dat een andere locatie.
Ik zou in jullie geval gaan voor de jongere groep.

Niet

Ik zou dit niet hoeven weten, bij onze kinderen op de creche zaten ook allerlei 'speciale' kinderen. We werden geinformeerd als er een probleem was, net zoals bij de 'niet speciale' kinderen. Vond ik voldoende.
success met de verhuizing en veranderingen

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-09-2010 om 11:45

Via leiding

Bij mijn zoontje zat vorig jaar ook een jongetje met het syndroom van Down in de klas. Wij kregen hier wat informatie over op een algemene informatieavond van de klas. Maar dat was vooral omdat de hele klas een soort gebarentaal leerde om beter met het jochie te kunnen communiceren en bepaalde dingen in de klas op hem waren afgestemd.

Een klas is natuurlijk wel wat anders dan een BSO maar op zich is het wel handig om eea te weten zodat je de verhalen van je kind beter kunt plaatsen. Maar echt noodzakelijk is het wat mij betreft niet.

Guinevere

Guinevere

07-09-2010 om 16:26

Nee hoor

Nee, ik zou dat helemaal niet vooraf hoeven te weten. Vermoedelijk zou ik wel even verbaasd zijn, maar dat is alles. Alleen als er op basis daarvan een beleidsaanpassing zou komen, wil ik dat wel weten. Bv. "we gaan maximaal 30% kinderen die van ZMLK zijn op de groepen plaatsen" oid. Maar voor een enkel kind, nee hoor.

judith70

judith70

08-09-2010 om 08:10 Topicstarter

Bedankt

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben blij om te horen dat jullie er geen "problemen" mee zouden hebben en niet zitten te wachten op grote info. Zoon gaat naar een jonge groep BSO voor groep 1 tot en met 4. Zowel de BSO als wij willen hem daar lang laten verblijven omdat dit meer aansluit bij zijn ontwikkelingsleeftijd (bovendien is hij klein van stuk, zou zo voor een 4 jarige door kunnen gaan) en hem op termijn te laten doorstromen naar de bovenbouwgroep

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.