Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Diets

Diets

08-10-2009 om 21:35

12,5 jarig huwelijk, wat vraag je?

Hallo allemaal,

Over een paar maanden zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd en gaan dit vieren met een etentje voor onze familie. We houden het etentje om gezellig weer eens samen te zijn met iedereen en vind het ook niet nodig dat mensen een gevulde envelop geven.

Maar de eerste persoon vraagt nu al wat we willen hebben.. ehh, hadden we nog niet over nagedacht.
Hebben jullie hier ervaring mee? vraag je om geld te storten voor een goed doel? of zet je niets op de kaart. Vind het nog moeilijk.

Ik zie graag jullie reacties!

Groetjes,
Diets

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

08-10-2009 om 22:03

Laat het aan je gasten over

als ze jullie met 'iets' willen verrassen is dat leuk, laat hen dat gewoon zelf verzinnen.

tonny

Niets

toen wij, 12 jaar geleden een feest gaven voor ons 12,5 jarig huwelijk hebben we op de uitnodiging gezet dat we alles al hebben en dat onze enige wens was dat de gasten zouden komen en met ons mee wilden feesten. Dit werd door vrijwel iedereen geaccepteerd en gewaardeerd. Een enkeling kwam met een flesje wijn aan.
Volgend jaar zijn we 25 jaar getrouwd en vragen we, als mensen echt iets willen geven, een bijdrage voor een goed doel. In dit geval de stichting ambulancewens.

Alvast gefeliciteerd met je 12,5 jarig huwelijk en geniet van de feestelijkheden

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2009 om 01:09

Diets

Voor alles moet je iets vragen wat je leuk vindt en niet omdat er iets is wat je hoort te vragen.
Ik zou het bijvoorbeeld helemaal niet erg vinden om gewoon envelopjes met inhoud te krijgen. Ik kan er nog bergen nuttige dingen mee doen. Struiken voor de tuin, een weekendje weg (ook nuttig hoor!), nieuwe gordijnen... Hier dus geen nobel streven naar het spekken van een goed doel...
Even erg o.t. over schenken aan goede doelen: ik wist tot voor een jaar of 3 terug niet dat als je ieder jaar zo'n 200 euro schenkt en dat voor minimaal 5 jaar laat vastleggen in een notariële akte, je dat voor een deel weer terugkrijgt via de belasting. Ik meen zo'n 60 euro op 200 euro. Stél dus dat je normaal gesproken 20 euro per maand doneert aan een fonds, dan is bovenstaande interessanter. Je mag dit voor kennisgeving aannemen hoor, maar ik vond het een verrassend weetje.

angel3

angel3

09-10-2009 om 08:06

Sparen voor iets?

ik vind zomaar gevulde enveloppen vragen of geven nooit zo leuk. Wat wij deden met ons huwelijk was aangeven waarvoor wij aan het sparen waren en een bijdrage daarin vragen. Mensen geven dan wel geld maar wel als bijdrage in een kado. Is er iets 'groots' wat je nog zou willen hebben? en wat je met dat geld zou kunnen kopen?
En anders gewoon niks

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.