Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

madelief

madelief

30-11-2011 om 17:56

130 km


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

02-12-2011 om 11:04

In ons geval

zit dat metertje in een Skoda Fabia. Die zo groen is (voor een auto, dus relatief, hè) dat we (voorlopig) helemaal geen wegenbelasting betalen. Je kunt naast je snelheidsmeter zien hoeveel je verbruikt per kilometer, gemiddeld of 'actueel'.

Pluk53

Pluk53

02-12-2011 om 11:35

P, rekenen!

180km met constant 130, of constant 120: nog geen 7 minuten verschil. En waarschijnlijk kun je in de praktijk maar 50% van de tijd die topsnelheid rijden. Scheelt je dus drie-en-een-halve minuut op anderhalf uur. Als je twee stoplichten tegen hebt in de stad ben je hetzelfde kwijt; waar praten we over.

Belle Époque

Belle Époque

02-12-2011 om 11:56

Temet

Daar had ik nog niet bij stilgestaan, maar inderdaad...!

Belle Époque

Belle Époque

02-12-2011 om 12:02

Bromvlieg en krin, verbruiksmetertje

Ik heb afgelopen zomer goedkoop een Hyundai Accent kunnen kopen. Ik weet niet of het standaard of een extra optie is (ik vind het best een luxe auto, maar toen ik dat laatst hardop zei werd ik uitgelachen ) maar het is dat digitale metertje waar de kilometerstand opstaat. Als je op het knopje drukt zie je achtereenvolgens buitentemperatuur, verbruik (liter per 100 km), hoe ver je nog komt met je tank benzine en de dagteller. Ik wist zelf niet eens dat dat bestond!
Tot nu toe lijkt de meter behoorlijk zuiver. En ja, het roept een soort onbedwingbare drang op om het metertje zo laag mogelijk te houden! En dan zie je ook hoe stadsverkeer benzine slurpt

Belle Époque

Belle Époque

02-12-2011 om 12:03

Tomtom

Op de tomtom kan je ook de aankomsttijd zien. Als je flink plankgast zie je dat tijdstip maar amper teruglopen.

Tinus_p

Tinus_p

03-12-2011 om 14:29

Verbruiksmeter

Ik heb de indruk dat veel nieuwe auto's (5 jaar of jonger, afhankelijk ook van de prijs) een boordcomputer hebben, die ook idd het verbruik bijhoudt.

**Wacht op het moment dat files ontstaan omdat Windows is gecrasht en opnieuw moet opstarten**

Tink

Tink

06-12-2011 om 01:08

Boordcomputer

Onze auto is ruim 11 jaar oud Tinus en die heeft er ook eentje
Ik laat hem zoveel mogelijk op 'momenteel verbruik' staan, zodat je idd direct ziet wat je doet. Dat cijfer zo laag mogelijk houden scheelt zomaar 100 km rijden op een tank benzine!
Bij ons zit er naast de dingen die Belle noemt ook nog een gemiddeld verbruik, stopwatch en ritverbruik op. Mijn man zit nog wel eens te klooien met die dingen, maar daar krijg je (vind ik) niet echt een goed beeld van. Het 'momenteel verbruik' wel.
Je leert er heel snel zuinig van rijden (sneller doorschakelen, auto uit laten rijden voor een stoplicht, etc.)

Tja

dit weekend de A6 gedaan, na 19.00 uur dus 130, echter een regenachtige avond dus om de paar kilometer word je verzocht 90 te gaan rijden. En het wegdek is soms zo slecht en er zitten zoveel hobbels in die weg dat je er niet vrolijk van werd.

Oh en een ander effect lijkt te zijn dat de 130 rijders van vroeger je nu met 140 voorbij rijden. ( anders hebben ze nog steeds niet het idee dat ze lekker doorrijden als iedereen zo snel gaat?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.