Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sp

sp

16-10-2010 om 16:32

1e breukje in gedoogakkoord?

http://www.nu.nl/politiek/2357551/staatssecretaris-moet-tweede-pas-wegdoen.html

Wat denk je? Hoe lang zal dit kabinet er zitten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier 2 kinderen

met een Nederlandse achternaam en de Nederlandse nationaliteit. Mijn koreaanse nationaliteit ben ik verloren toen ik geadopteerd werd. Echter volgens de definitie worden mijn kinderen wel als allochtoon beschouwd, vandaar ook dat ik telkens weer oproepen krijg om mijn kinderen extra te laten vaccineren want men gaat er vanuit dat mijn kinderen regelmatig naar 'mijn thuisland' gaan.

Mijn thuisland, tsss.

Ach dit steekt altijd zo vreselijk.

Asa Torell

Asa Torell

18-10-2010 om 10:53

Kortom xerxes

Wilders HEEFT het hiermee ook gewoon over de gemiddelde OO-poster, zo blijkt maar weer. Geen wonder dus dat we er niets in zien.

Gerry

Gerry

18-10-2010 om 10:54

Rodebeuk

"Mijn wat serieuzere punt is dat ik de creeps krijgt van "kiezen voor Nederland".

Bedoeld wordt het laten varen van schadelijke ideologie. Die vooral in de Islam wordt gezocht. En ondertussen worden alle Nederlanders die op de een of andere manier hun familiegeschiedenis niet tot één natiestaat hebben weten te beperken in de mangel genomen.

Pardon? Kiezen voor Nederland is kiezen voor Nederland en dat heeft niks met de Islam te maken. Maar wel alles met her hier iets van probleren te maken, met je wortels hier hebben en niet in het verweggistan van je ouders of grootouders. Schreef ik al, zoals ik ook schreef over hoe landen als Marokko en Turkije bewust gebruik maken van die dubbele nationaliteit om loyalitiet van Nederlanders aan hun land te kweken en te versterken, wat zeker Marokko geen windeieren legt.

Maar nee hoor, in feite bedoel ik de Islam.... En bedankt Rodebeuk. Selectief lezen is een kunst, maar dit valt niet eens meer onder selectief lezen.

Asa Torell

Asa Torell

18-10-2010 om 11:04

Gerry

Probeer je anders eens echt, echt voor te stellen dat je een ouder uit een ander land zou hebben. En je dus ook een sterke band met dat land hebt. En dat je dan door wildvreemden als onloyaal wordt bestempeld. Je hebt het wel over allerlei 'kiezen', maar je hebt geen idee hoe dat voelt. Het is geen broodbeleg!

Gerry

"Pardon? Kiezen voor Nederland is kiezen voor Nederland en dat heeft niks met de Islam te maken. Maar wel alles met her hier iets van probleren te maken, met je wortels hier hebben en niet in het verweggistan van je ouders of grootouders"

Met die wortels bedoel je dan, neem ik aan, vooral dat iemand hier zijn toekomst ziet. Niet zozeer de wortels als wel de takjes dus. Of bedoel je wel wortels? Dan is afkomst doorslaggevend, ik ga er maar vanuit dat dat je bedoeling niet is.

Maar wat heeft het "er hier iets van proberen te maken" nou te maken met het hebben van een dubbele nationaliteit of twee paspoorten? Je kan toch best hier tijd, geld, en energie investeren (opleiding volgen, baan hebben, huis kopen, kindertjes krijgen) en twee paspoorten hebben? Wat is daar nou toch eigenlijk op tegen?

Trouwens, wat is er op tegen om een tijdje hier te investeren en een tijdje daar, en dan misschien weer een tijdje hier, en dan weer ergens anders?

Nou ja, jij vindt het kennelijk akelig. Ik kan er niet mee zitten. Smaken verschillen, denk ik dan maar.

Groeten,

Temet

Sterke band

ik ken nogal wat Nederlanders die al jaren op vakantie gaan naar een bepaald land, daar een sterke band mee voelen, zelfs plannen hebben om zich er na het pensioen te vestigen.

Wat zegt nou dat papiertje over wat je voelt ? Dat papiertje zegt niets over je doen en laten.

Die band van Kristina Wilders met haar geboorteland is blijkbaar zo groot dat ze daar getrouwd zijn, dat ze die nationaliteit niet kwijt wil. En toch woont en werkt ze hier, is ze getrouwd met een Nederlander (met Indisch bloed).

Kiezen voor nederland?

huh waarom moet een mens kiezen voor Nederland of welk ander land ?

Je bent als mens vrij, als je de capaciteit hebt om in het buitenland te werken dan kan dat gewoon. Mijn vriend heeft jaren in het buitenland gewerkt.
Anderzijds heb ik nu meerdere verhalen gehoord van hoog opgeleide mensen die hier niet door de bureaucratie kwamen en dus elders zijn gaan werken.

En natuurlijk de braindrain die al jaren gaande is, Turkije is bijvoorbeeld een land net als India en China waar veel hoogopgeleide jonge mensen naar toe gaan en daar meer dan welkom zijn en bakken met geld verdienen.

Dus je moet je intentie even duidelijk maken Gerry.

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 11:25

Overgevoelig?

In het geval van de Zweedse nationaliteit kun je best zeggen dat het in de praktijk meevalt, maar bij de Turkse bijvoorbeeld absoluut niet. Syp Wynia kan dat mooi uitleggen:

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/278788/Zweedse-nationaliteit-niet-vergelijkbaar-met-Turkse.htm

Gezien de problemen als je gaat discrimineren tussen Zweden en Turken lijkt het mij beter om voor bepaalde functies de dubbele nationaliteit gewoon te verbieden.

Ik probeer me echt voor te stellen dat ik in een buitenland zou gaan wonen en om voor een dergelijke functie in aanmerking zou willen komen m'n NL nationaliteit zou moeten opgeven. En weet je wat? Ik zou daar geen enkel probleem mee hebben.

Maar ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik me zo verschikkelijk geraakt zou voelen omdat mijn kinderen vanwege een of ander geautomatiseerd proces een extra uitnodiging voor een vaccinatie krijgen.

Dus ofwel ik ben ongevoelig of jullie zwaar overgevoelig. Weet je wat, ik doe brutaal en ik hou het op het laatste

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 11:35

Welkom in utopia

Kijk, Manda woont al in die utopische wereld waar iedereen kan gaan en staan waar hij wilt en nooit iemand honger of armoe lijdt.

Helaas woon ik nog steeds in een wereld waarin het in de meeste landen een puinhoop is en - waarin - als de grenzen opengaan, mensen massaal naar een land verhuizen waar ja voor nietsdoen een uitkering krijgt en waar iedereen gratis medische zorg kan verwachten.

Wat jij wilt kan best, maar niet met behoud van:
- Ons sociale stelsel
- Onze medische zorg
- Onze minimumlonen
en nog een paar andere westerse verworvenheden

Dat is een beetje het probleem. In Nederland wonen teveel mensen met hun hoofd in de wolken die denken de hemel op aarde te creeeren en straks volstrekt het tegenovergestelde gaan oogsten.

Turkije is vast dol op hoogopgeleide Nederlandse geld binnenbrengende immigranten, maar wacht maar tot er een paar honderdduizend arme Iraanse vluchtelingen op de stoep staan. Dan geven ze ook niet thuis, en gelijk hebben ze.

Mwah

Ach, jij bent dan kennelijk weer heel gevoelig op het punt van wat het zou moeten betekenen om Nederlander te zijn. Je hebt het ook over 'je Nederlander voelen'. Zo gevoelig ben ik dan weer niet.

Groeten,

Temet
(botte hork)

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 11:52

Nee hoor

Daar ben ik helemaal niet gevoelig over. Interesseert me eigenlijk geen lor.

Ik ben wel gevoelig voor het gevaar dat we met als ons (nou ja jullie) linkse idealisme een behoorlijk functionerende maatschappij (met al z'n imperfecties) naar de knoppen gaan helpen. Maar dat krijg je als je kinderen hebt, je wilt niet dat ze het slechter gaan krijgen dan jij.

We hebben al genoeg relistaten op de wereld en tot voor kort hadden we ook nog heel wat linkse heilstaten. Daar moeten de inwoners nog steeds flink van bijkomen.

Jeetje wat naief

"In Nederland wonen teveel mensen met hun hoofd in de wolken die denken de hemel op aarde te creeeren en straks volstrekt het tegenovergestelde gaan oogsten. "

Wat een achter gebleven idee zeg. In de middeleeuwen bouwde je een hoge muur om je bezit heen, daar zorgde de edelen voor en dan betaalde je belasting voor bescherming maar dan nog moest die loopbrug af en toe naar beneden, voor verkoop en inkoop bijvoorbeeld. Maar als de armoede te groot werden vielen er gaten in de muren en de nederzettingen buiten die muren om werden steeds groter en zo ook de afhankelijkheid.

Je kan niet denken dat met een grote muur om Nederland heen we van 'het probleem' af zijn. Nederland is buitengewoon afhankelijk van andere landen, van mensen die de grenzen over en weer gaan. Daarnaast is het naief te denken dat we dit stelsel van leegzuigen in het buitenland in stant kunnen houden. Die muren zijn afgebroken, de armen staan aan de poort. Jij zoekt de oplossing in hogere en bredere muren maar die gaan je echt niet redden.

Xerxes

Maar ik begrijp niet wat dat nou allemaal met dubbele paspoorten te maken heeft.

Groeten,

Temet

Over die vaccinaties

jij gaat uit van de situatie dat je in het buitenland zit, ik niet, ik zit hier in mijn land.

Ik weet niet of je ongevoelig bent, ik heb wel het idee dat je weinig inlevingvermogen hebt.

Wat bedoel je?

Xerxes:"Maar dat krijg je als je kinderen hebt, je wilt niet dat ze het slechter gaan krijgen dan jij. "
Even een vraagje tussendoor: Heb jij het beter dan je ouders? Zo ja, in welk opzicht?
Xerxes:"We hebben al genoeg relistaten op de wereld en tot voor kort hadden we ook nog heel wat linkse heilstaten."
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_de_Tweede_Wereldoorlog Nederland wordt al sinds jaar en dag vooral door CDA en VVD geregeerd. Is dat ook 'linkse kerk'?
En bovendien: wat heeft dit toch allemaal met een dubbele nationaliteit te maken? Is het niet heel Nederlands om een dubbele nationaliteit te hebben (zie koningshuis) en bewijst dat koningshuis niet juist dat er met zo'n dubbele nationaliteit niks aan de hand is?
Groet,
Miriam Lavell

Wat ik me dan nog afvraag

..stel je kiest als dubbele sukkelburger puur voor het Nederlanderschap... je absolveert het inburgeringsexamen waar je uitgevraagd wordt over strippenkaart, koningshuis en verjaardagsvisite...

Hoe lang nog voordat je dan republikein mag worden zonder dat je afkomst weer ter sprake wordt gebracht? Van vreemde smetten vrij, hoeveel generaties duurt dat? Mag ik a contrario aannemen dat Xerxes tot bij zijn 16 grootouders puur Nederlands is en dus gerechtigd om dit soort afkeuring over het koningshuis uit te spreken?

Of mag je bij het inburgeringsexamen al de vragen over het koningshuis overslaan met een verwijzing naar een aspirant-lidmaatschap van het Republikeins Genootschap.

Oh ja, wat Mandarijn zegt over die arbeidsmarkt en die hoge muren... we zijn als Europa druk bezig om de belangrijke plek in de wereldeconomie af te staan aan China en andere hotspots... daar doe je idd niets aan met een muur, het gaat alleen nog wat vlugger.

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 12:47

Temet

Dat was weer zo'n zijweg, Temet, als reactie op een post van Manda.

Rodebeuk

Als je een dubbele nationaliteit hebt door geboorte hoef je geen inburgeringsexamen te doen hoor. Gelukkig niet zeg, ik zou niet weten of Beatrix daar wel voor zou slagen. Zeker niet voor die vragen over de strippenkaart, ik bedoel, die heeft haar eigen trein.

Groeten,

Temet

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 13:00

Lavell

"Even een vraagje tussendoor: Heb jij het beter dan je ouders? Zo ja, in welk opzicht?"

Lijkt me wel, o.a.: Financieel, meer vrijheid, beter sociaal vangnet, geen tweede wereldoorlog, veel prettige technologie.

Links/rechts en partijen kun je niet een op een op elkaar leggen. De VVD heeft en had ook linkse denkbeelden. Het CDA is natuurlijk helemaal geen rechtse partij.

Dan komt natuurlijk de vraag, wat is links. Naar mijn mening ben je links als je de samenleving (te veel) naar je idealen wilt omvormen. Aangezien de mens nogal feilbaar is gaat dat meestal fout en draait het soms zelfs op een ramp uit. Ik ben dus ook eerder conservatief dan liberaal (al stem ik VVD). Behouden wat bewezen werkt en erg voorzichtig zijn met 'nieuwlichterijen'. De multiculturele samenleving en massa-immigratie van kansarmen uit (vnl) moslimlanden zijn wat mij betreft levensgevaarlijke experimenten.

Op je laatste vraag zou het antwoord zijn. Dat het tegengaan van dubbele nationaliteiten een maatregel is om de integratie beter te laten verlopen. Om in linkse termen te blijven. Waarom moet er een onderscheid zijn tussen mensen met en mensen zonder een dubbele nationaliteit (veel immigranten hebben niet eens een dubbele nationaliteit).

Voor specifieke argumenten tegen dubbele nationaliteit in bepaalde functies moet je even dat artikel van Syp Wynia lezen, ik kan me niet voorstellen (maar volgens Manda ben ik wat gehandicapt op dat gebied) dat je dat een onredelijk stuk vindt. Indien toch, dan hoor ik graag wat er aan mankeert.

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 13:13

Rode beuk

Ik ben voor vrije meningsuiting. Zolang je niet tot moord oproept mag je van mij op Beatrix schelden. Allochtoon of niet.

China heeft nog een hele hoop in te halen, net als Japan destijds. als ze dat gedaan hebben lopen ze waarschijnlijk tegen dezelfde muur op als de Japanners. Bijhalen is makkelijk, inhalen, wat lastiger. Zeker als ze politiek zo krampachtig blijven.

Hebben 'wij' het slechter gekregen toen de Japanners hun Wirtschaftswunder beleefden? Lijkt me niet.

Uiteindelijk gaat het om cultuur. De dominantie van de westerse cultuur valt niet te ontkennen. Ga maar eens in Shanghai kijken. De Chinezen willen wat wij hebben inclusief democratische vrijheden.

Wat niet wil zeggen dat je Europa maar ongestraft vol kunt laten stromen met mensen uit andere culturen en zeker niet als het om culturen gaat die vijandig tegenover de westerse staan (veel moslims beschouwen de westerse vrijheden als pervers en immoreel).

Xerxes

"Naar mijn mening ben je links als je de samenleving (te veel) naar je idealen wilt omvormen"

Naar die definitie zijn VVD, CDA en PVV uitgesproken links, zou ik denken. Het valt me op dat juist de 'rechtse'hoek de laatste tijd zo in de maakbaarheid van de samenleving lijkt te geloven. Een onaangenaam maatschappelijk verschijnseltje? Huppetee, nieuw systeempje erop, nieuwe regelgeving ertegenaan, en de nieuwe dageraad gloort.
Electronisch kinddossier, electronisch patiëntendossier, om maar eens twee voorbeelden te noemen.

De Wet Investeren in Jongeren, ook zoiets: we duwen iedereen die geld nodig heeft en nog geen 27 is in een trajectje en alles lost zich vanzelf op.

De PVV wil natuurlijk de maatschappij ook graag naar eigen beeld en gelijkenis hervormen: iedereen die ons ongerief bezorgt mikken we eruit, en dan nog een paar agentjes voor de zielige honden en katten en het paradijs ligt om de hoek. Bij wijze van.

Dat de SGP in jouw optiek naar het Stalinisme neigt spreekt natuurlijk voor zich

Groeten,

Temet

Wat wil je dan wel zeggen?

Persoonlijke noot: als je me met mijn achternaam aan wilt spreken, zet er dan even 'mevrouw' voor. Ik hecht zeer aan lang bewezen beleefdheidsvormen.
Xerxes:"Lijkt me wel, o.a.: Financieel, meer vrijheid, beter sociaal vangnet, geen tweede wereldoorlog, veel prettige technologie. "
Oh, dat kan natuurlijk. Je bent een 60+er en je ouders zijn al overleden (genieten niet van die prettige technologie). Sorry, niet aan gedacht. Moet ik ook wel even helemaal het beeld dat ik bij je kinderen had bijstellen. Of ben je een man met een piepjonge vrouw?
Xerxes:"Dan komt natuurlijk de vraag, wat is links. Naar mijn mening ben je links als je de samenleving (te veel) naar je idealen wilt omvormen."
Een Nederlandser Nederland is geen ideaal?
Xerxes:"Ik ben dus ook eerder conservatief dan liberaal (al stem ik VVD). Behouden wat bewezen werkt en erg voorzichtig zijn met 'nieuwlichterijen'. De multiculturele samenleving en massa-immigratie van kansarmen uit (vnl) moslimlanden zijn wat mij betreft levensgevaarlijke experimenten. "
Maar de immigratie komt van rechts. Van de diezelfde VVD. Die wilde (tot ergernis van de vakbonden), gastarbeiders.
Xerxes:"Waarom moet er een onderscheid zijn tussen mensen met en mensen zonder een dubbele nationaliteit (veel immigranten hebben niet eens een dubbele nationaliteit). "
Ben ik je weer kwijt. Wie zegt dat er iets anders moet met mensen met een dubbele nationaliteit?
Xerxes:"Voor specifieke argumenten tegen dubbele nationaliteit in bepaalde functies moet je even dat artikel van Syp Wynia lezen"
Die heeft geen problemen met dubbele nationaliteit. Loyaliteit is het probleem niet, schrijft hij. Hij is het niet eens met Wilders:
"Een dubbele nationaliteit is problematisch als het andere land verregaande plichten oplegt aan wie zijn nationaliteit heeft. Daarom is een Turkse nationaliteit voor een staatssecretaris wel problematisch. En een Zweedse niet"
Ik ben het trouwens niet eens met hem. Het mag wel zo zijn dat een staat op afstand mensen tot hun burgers verklaart en ze ook nog allerlei plichten en verboden oplegt, maar dat betekent niet dat die personen zich daarvan iets moeten aantrekken. Zeker hier in Nederland niet. Tenminste: zolang we de mensenrechteverdragen blijven respecteren.
Kortom: ik begrijp je nog steeds niet.
Groet,
Miriam Lavell

Huh?

De westerse cultuur is dominant, ga maar eens in Shanghai kijken ?

Wat is de westerse cultuur dan volgens jou en hoe is die dominant zichtbaar in Shanghai ? En wat is je punt daarmee dan ?

Sorry, ik ben even lui (over wynia)

Wat voor onhandige verplichtingen legt de Turkse staat zijn in het buitenland wonende onderdanen nog meer op behalve de dienstplicht? Staat dat in het artikel?

Groeten,

Temet

Gerry

Gerry

18-10-2010 om 13:42

Miriam

Nee hoor Miriam, je hoeft helemaal geen 60+ te zijn om het beter te hebben dan je ouders. Mijn ouders waren kind in de jaren twintig/dertig. Bij mijn vader werden de winterjassen op bed gelegd als het 's winters hard vroor. Dat heb ik als kind nooit meegemaakt, en de kans dat mijn kinderen dat mee gaan maken lijkt me klein.

Mijn moeder heeft geen middelbare schoolopleiding gehad vanwege de oorlog, en mijn vader heeft ambachtsschool gedaan, goed genoeg voor zijn soort mensen.

Ik heb het vele malen beter gehad dan zij het hadden als kind. Nee, ze leven niet meer, en de kans dat ik een slechtere oude dag krijg als zij gehad hebben is ruim aanwezig. Een huis zoals zij hadden toen ik kind was, kunnen wij ons niet veroorloven. Ook het kleinere huis toen ze oud waren zit er zoals het er nu gaat niet in. Wat dat betreft hebben mijn kinderen het slechter dan ik het had toen ik klein was, maar niet zo slecht als hun grootouders het hadden.

Rodebeuk, is het fijn om zo door te draven en er van alles bij te halen dat door niemand gezegd is?

Gerry

"en mijn vader heeft ambachtsschool gedaan, goed genoeg voor zijn soort mensen. "

Uit zo'n soort familie kom ik ook wel zo'n beetje. Nou ja, kleine middenstand. Mijn grootouders gingen 7 jaar naar de lagere school en daarna werken, de jongens bij hun vader in de zaak, de meisjes in een dienstje. Mijn oudtante, de jongste zuster van mijn opa, is nooit getrouwd en heeft geloof ik jarenlang bij een hospita gewoond.
Ik heb een WO opleiding, waarmee ik een redelijk betaalde baan kon krijgen, en omdat ik vrij zuinig ben aangelegd en mazzel heb gehad had ik voor mijn dertigste, als alleenstaande jonge vrouw, mijn eigen koophuis. In twee generaties van onderknuppel bij hospita naar eigenwoningbezitter met een titel.

Daar dank ik de vrouwenbeweging en de sociaal-democratie voor. Zonder die bewegingen was ik vermoedelijk ook bij een hospita geëindigd. Of in een dienstje.

Groeten,

Temet

reina

reina

18-10-2010 om 13:52

Gerry

"Plus dat ik groot belang hecht aan het maken van keuzes" Ik ook, daarom mogen mensen van mij ook de keuze maken te kiezen voor het behoud van hun dubbele nationaliteit. Jij bent ervoor mensen tot een keuze te dwingen, dat is iets anders dan belang hechten aan keuzes maken.....
Trouwens, wat is dat 'je Nederlander voelen'? Ik weet niet of ik me dat voel, ik ben toevallig in Nederland geboren, ik woon er mijn hele leven al, daarom heb ik veel gewoontes die vast typisch nederlands zij, al hoor ik vaak over typisch Nederlandse gewoontes waarin ik mezelf helemaal niet herken, maar wat ik daarbij moet voelen? Geen idee.

reina

reina

18-10-2010 om 13:56

Rodebeuk

Troost je, er zijn ook mensen met 2 ouders van Nederlandse afkomst die zo denken als jij (al ben ik niet grootgebracht met alleen piepers en groente, misschien scheelt dat ), maar ik zou me bijna gaan schamen over het feit dat ik zo oersaai Hollands van afkomst ben, als ik sommige reacties lees...

Meneer schrijft dit

"Wie de Turkse nationaliteit heeft riskeert zware straffen als de persoon in kwestie iets onaardigs zegt over Kemal Atatürk, de grondlegger van de Turkse republiek. Een erkenning van de Armeense genocide: idem dito. Ieder man met Turkse nationaliteit moet de Turkse dienstplicht vervullen en beloven te allen tijde bereid te zijn voor de Turkse natie te strijden. Het ook hebben van de Nederlandse nationaliteit ontslaat hem in het geheel niet van die plicht."
Overigens maakt meneer niet aannemelijk dat al die verboden en plichten zich over de grens van Turkije uitstrekken. Ik heb nog niet gehoord van Turkse diensplichtvluchten waarin alle Nederlands/Turkse dienstplichtigen op last van de Turkse staat naar de hun aangewezen kazerne vliegen.
De enkele Turk die dat wel doet, verliest de Nederlandse Nationaliteit (in vreemde dienst gaan).
Ik ken ook geen verhalen van aanklachten of Interpoll lijsten van Turken buiten Turkije die door de Turkse Staat vervolgd worden vanwege hun uitlatingen over Atatürk of de genocide.
Maar in theorie is het inderdaad mogelijk dat het hebben van een dubbele nationaliteit in diplomatieke of overheidsdienst op problemen stuit, zeker als je voor je overheidswerk naar dat land moet.
In de praktijk ken ik er geen voorbeelden van.
Groet,
Miriam Lavell

Xerxes

Xerxes

18-10-2010 om 13:57

Luiheid

Ik ben ook te lui, dames. Ik heb even geen zin meer jullie allemaal van weerwoord te dienen. De een wil details over Shanghai. De ander wil in discussie over de interpretatie van Wynia. En weer een derde wil op de juiste wijze aangesproken worden en heeft een hele waslijst aan commentaartjes.

Een discussie is leuk, maar als ik jullie allemaal van m'n lijf moet houden kan ik wel wat assistentie gebruiken. Zo snel typ ik niet.

Daarmee het risico lopend dat de dames weer (zelfgenoegzaam) de conclusie trekken dat iedereen met enige sympathie voor enig Wilders idee wel:
- Oliedom moet zijn
- En geen weerwoord heeft

Ik constateer wel dat Wilders een trend aan het zetten is in Europa. Merkel begint ook al anti-multicultitaal uit te slaan...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.