Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

20 kg. bijkomen voor een film

Met enige regelmaat lees ik dat acteur x (meestal geen actrices?) voor een film speciaal extra kilo’s bijkomen. Ik heb al eens een duizelingwekkend aantal kilo’s gelezen voor John Travolta en Robert DeNiro (ik dacht rond de 30 kg?). En zo is nu Matt Damon voor z’n nieuwste film 20 kg. bijgekomen voor z’n rol.

Ik vraag mij af hoe dat in zijn werk gaat. Hoe kom je 20 kg. bij? Bij een kilo of 5 kan ik mij nog wat voorstellen maar 20? Hoe lang doe je daarover? Word je daarvoor professioneel bijgestaan? Krijg je dan een lijst waarop friet, hamburgers en mayonaise aan de top staan?

En natuurlijk: hoe krijg je dat er weer af zodat de acteur voor de volgende film weer strak in het lijf zit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

04-12-2009 om 11:49

Heel simpel!

20 kilo aankomen? Dat zou me geen enkele moeite kosten. Ik snap niet dat iedereen dat zo knap vind.
De tweede vraag, hoe krijg je het er weer af, blijkt in de praktijk wat moeilijker

Jakiro

Jakiro

04-12-2009 om 12:51

Het lukt me al 25 jaar niet

Zelfs die paar kilo lukt me niet.
Slagroomdieeten, bovenop het normale eten ook nog 3 modifast producten, fitness supplementen. Noem het maar op, of ondergetekende heeft het geprobeerd.
Ik zat op een gegeven moment op een kcal inname van 8000....
Geen gram kwam ik aan !!!
Dus inderdaad; hoe doen ze dat ?
Jakiro

Astrid

Astrid

04-12-2009 om 13:41

Lijkt mij niet moeilijk

Lijkt me ook niet moeilijk. Ik kom meteen een kilo aan na een dag zondigen. Het is zelfs zo dat m'n kleren al kneller na een bord sate met stokbrood. Een week vakantie zo en er zit minstens 5 kg aan. Er af krijgen is een stuk lastiger.

Polly Shearman

Polly Shearman

04-12-2009 om 15:00

Tja

sommige mensen komen snel en makkelijk aan, veel eten, niet meer sporten en Welkom 20 kilo.
Als die 20 kilo er dan na een maand of 4 film draaien weer af moet is dat ook niet zo heel moeilijk, ten eerste omdat het verse kilo's zijn, die zitten er pas net dus die vallen er makkelijker weer af. En ten tweede als iemand dan zijn oude patroon weer oppakt van gezond eten en sporten en dat allemaal een beetje extra kan ik me voorstellen dat het er ook zo weer af is, dat moet ook wel voor de premiere, want het oog wil ook wat op die rode loper.
De stok achter de deur is groot als je zo'n publiek figuur bent. Natuurlijk is het wel vreselijk ongezond dat op en neer springen met gewicht.

Groet, Polly
ps Hoeveel vrouwen zijn er wel niet die tig kilo aankomen in zwangerschap en dat na een paar maanden ook weer kwijt zijn??!?!

Pluk53

Pluk53

04-12-2009 om 16:18

Voorbeeld, of juist niet

ik denk niet dat "verse kilo's" er makkelijker afgaan. Het voordeel is wel, dat die kilo's eraan gegeten zijn dmv een voor de persoon afwijkend patroon. Het is dus makkelijk om dat weer los te laten, en weer met behulp van de personal coach er tegen aan te gaan. Maar 20 kilo vet is wel 180.000 Kcal. En die zullen toch verbrand moeten worden.
Het geeft wel een voorbeeld voor mensen met een overgewicht dat het kán. (als je tenminste een normaal werkend metabolisme hebt, en er heel veel energie tegenaan gooit).

Jakiro

Jakiro

04-12-2009 om 16:19

Polly

"Hoeveel vrouwen zijn er wel niet die tig kilo aankomen in zwangerschap en dat na een paar maanden ook weer kwijt zijn??!?!"
Daar zeg je wat, in de zwangerschappen kwam ik wél aan; 27 kilo...Was er binnen 2 weken weer af, op 1 kilo na, maar dat was de borstvoeding.
Jakiro

Sasvangent

Sasvangent

04-12-2009 om 16:57 Topicstarter

Ja maar

Ik begrijp best dat de ene mens wat meer en sneller kan aankomen dan de andere. Maar: 20 kg. is toch echt wel veel.

Iemand zegt: na een week 5 kg bijkomen. Daaruit kan je helemaal niet afleiden dat je dus na -4 weken- veel eten dan ook maar 20 kg. zal bijkomen. Misschien blijf je wel hardstikke lang op die 5 kg. hangen.

En dan het vb. van de zwangerschap: je lichaam maakt gewoonweg andere/meer hormonen aan die op zichzelf ervoor zorgen dat je bijkomt. En dan is er natuurlijk nog het kind, de moederkoek ed. Dat weegt al bij al zo'n 10 kg. Bij de bevalling zijn die er al dus weer onmiddellijk af. Die heb je er echt niet aan gegeten - de rest misschien wel en die kilo's gaan er toch zeker niet altijd zomaar af.

Ik ken maar 1 persoon die ooit 20 kg. is bijgekomen, dat was onder invloed van zware medicatie. Zou dat hun geheim zijn

Vic

Vic

04-12-2009 om 17:25

Dan voel je je ziek

Ik heb onlangs weer eens een poging gedaan om wat kilo's aan te komen, met extra tussendoortjes en grotere porties. Na twee dagen ben ik ermee gestopt omdat ik me er zo ziek bij voelde, met continue een vol gevoel en misselijk. Volgens mij is het veel makkelijker om 20 kilo af te vallen dan aan te komen. Je hebt dan misschien wel trek maar voelt je niet zo lamlendig en opgeblazen. Tijdens mijn zwangerschappen bleven de kilo's (14 en 21) overigens vanzelf zitten, en het heeft ook beide keren een jaar geduurd voor ze er weer af waren, zonder lijnen.

Guinevere

Guinevere

04-12-2009 om 17:43

Michael moore

Gewoon een maan bij de Mac\eten, net als Michael Moore in die film Supersize me. Moet lukken. Jr voelt je er dan wel beroerd bij. (het was toch michael moore?)

Maxime.M

Maxime.M

04-12-2009 om 18:53

Moest ik laatst ook aan denken

Hoi,

Grappig, ik dacht daar laatst ook aan, maar dan andersom met de film 'cast away' in mijn gedachten. Tom Hanks strandt op een onbewoond eiland. Het laatste deel van de film, als hij dus enorm vermagerd is door het zware leve op het eiland, is een jaar later opgenomen dan het beginstuk van de film. Ik vond het knap om zo enorm af te vallen. (en als je dat in meerdere films moet doen, dan weer aankomen, dan weer afvallen, dan is dat toch funest voor je stofwisseling??)

Maxime

Charlize theron

Moest voor "monster" ook aardig wat aankomen geloof ik. Maar volgens mij komen de meeste acteurs/actrices dan ook wel aan onder begeleiding en krijgen ze het er daarna weer af onder begeleiding. Dat maakt het waarschijnlijk wel makkelijker.

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2009 om 21:25

Nee

Dat was niet Michael Moore, in Supersize Me. Wie het wel was weet ik niet.

Tirza (immer super)

Guinevere

Guinevere

04-12-2009 om 21:40

Ik heb 'm (11,1 kg)

Het was een zekere Morgan Spurlock in Supersize me. En hij werd "maar" 11,1 kg zwaarder. Wel in één maand tijd, dus toch errug knap.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Supersize_me

22 kilo in 9 maanden

toen ik 28 jaar was woog ik 48 en op het laatst 70 kilo met 9 maanden zwangerschap, ongelovelijke verandering was dat. Met 2 maanden zwangerschap had ik nog een castingklusje gedaan en op het eind zag ik er uit en voelde ik mij als een onherkenbare aangespoelde walvis. Ik geloof dat ik pas na 2 jaar weer op iets van 49 zat.

Ik ben nu 34 jaar en weeg 58 kilo (baby is 5 maanden), er moeten er nog minstens 5 van mijzelf af wil ik weer in mijn oude kleren passen.

Als ik nu weer zou gaan roken zoals vroeger dan zou het er heel snel weer af gaan maar ik wil niet meer roken, ik ben zo weer zwaar verslaafd.

Terpi

Terpi

05-12-2009 om 10:31

Jeee fladder

Ik schrik er weer van, als je het zo even op een rij zet. *hart onder de riem* Je bent gewoon een topvrouw, laat niemand je iets anders vertellen.
Groet Terpi (kan ook zonder medicatie probleemloos een hoop aankomen en niet afvallen)

Balletmama76

Balletmama76

05-12-2009 om 15:06

Lijkt me moelijk

Vroeger hoefde ik chocola alleen maar aan te kijken en kwam al 5 kg aan.

Maar in het voorjaar ben ik bij TNT begonnen en sindsdien heb ik het omgekeerde probleem. Ik kan nu eten als een varken (en dat doe ik ook), maar blijf maar gewicht verliezen - heb dan ook een looproute van ca 3-4 uur dagelijks en nu begint de kerst-gekkte ook weer - veel kerstkaartjes, veel folders en waarschijnlijk ook overuren vanaf volgende week.

Ik had broekmaat 42/44 toen ik begon - nu ben ik op broekmaat 38 en ook deze beginnen wat ruim te zitten...

Maar ach, het bespaart me de sportschool, he?

Starry Night

Starry Night

05-12-2009 om 20:41

Toch gevaarlijk...

Ik weet dat het Robert de Niro na Raging Bull enorm veel moeite gekost heeft om weer af te vallen, en beroeps-jojo Renée Zellweger vind ik elke keer erg anorexia uit de Bridget Jones-delen komen. Het lijkt me niet gezond in ieder geval. En dat je prima moddervet kunt lijken met pakken heeft Eddy Murphy al eens bewezen.

Balletmama76

Balletmama76

06-12-2009 om 12:35

Lady gaga

ziet ook steeds ongezonder eruit, hoor.

In "Poker Face" had zij nog een normale figuur, maar nu in het "Bad Romance"-video zag zij veel te mager eruit.

Het ligt aan je lichaam

Of het kan, volgens mij. Sommigen (waaronder ik!) kunnen altijd aankomen. Ik ben in een zomervakantie wel eens 4 kg aangekomen. Ik hoef dus niet zoveel moeite te doen om aan te komen. Ooit woog ik (zonder zwangerschap!) 113 kg. Nu dus bijna 20 kg minder. Ik zou het er binnen een paar maanden bij kunnen eten denk ik.
Anderen zullen nooit zo kunnen aankomen denk ik omdat hun lichaam daar niet geschikt voor is, die blijven altijd rond een bepaald gewicht, wat ze ook eten. Hooguit een varatie van een paar kilo. Ik zou willen dat ik dat had, want vaak is dat ook een redelijk gezond gewicht.

Vonda

Sasvangent

Sasvangent

07-12-2009 om 09:41 Topicstarter

Aanmaak vetcellen

Het ligt aan je lichaam, schrijft Vonda.

Zo heb ik me ooit laten vertellen dat de aanmaak van vetcellen bepaald wordt tot de leeftijd van 3 jaar. Dwz. (of dit zou willen zeggen): de vetcellen die in je lichaam aanwezig zijn, staan vast rond de leeftijd van drie jaar. Daarna komt er niets meer wezenlijk bij.

Heb je op die leeftijd (al) veel vetcellen (bv. door vetter eten?), dan heb je later kans om zwaarder te worden. Die vetcellen zie ik als cellen die vet vasthouden in je lichaam.

Iemand een idee of hier waarheid inzit?

Pluk53

Pluk53

07-12-2009 om 16:08

Vetcellen

op http://www.kennislink.nl/publicaties/vechten-tegen-miljarden-vetcellen , voor wat het waard is:
"En vet kwijt raken is hartstikke moeilijk. Ieder mens is in het bezit van ongeveer twintig miljard vetcellen. Kom je aan, dan nemen die cellen meer vet op en worden ze groter. Kom je nog meer aan, dan gaan de vetcellen zich delen en nemen dus in aantal toe. Ga je op dieet, dan slanken de vetcellen weer af. Maar het aantal neemt maar heel langzaam af, het kan wel zeven jaar duren voordat je weer terug bent op het oude aantal vetcellen. En voordat ze worden afgebroken geven al die afgeslankte vetcellen signalen dat ze bijna leeg zijn en wel wat vet kunnen gebruiken. Daarom vergt afvallen een ijzeren discipline.".
Dus als die sterren hun 20 kilo vet verbrand hebben, dan zitten ze met een overschot aan "hongerige" lege vetcellen. Dan is liposuctie mogelijk "gezonder"; ben je het vet én de cellen kwijt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.