Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mammie2

mammie2

04-12-2008 om 10:28

250 euro incasseren voor verkoop auto vrienden

Vrienden van ons zijn geemigreerd en hebben ons gevraagd hun auto voor hen te verkopen. Zij boden ons toen daar 200 euro voor aan, ik vond dat toen al niet nodig, maar ben de discussie niet zo aangegaan.

Zij hebben die auto twee jaar geleden bij een garage voor 12.000 euro tweedehands gekocht. Wij hebben de auto meerdere malen op verschillende sites op internet gezet, zonder dat er reactie opkwam. We hebben elke keer dat we het er weer opzette de prijs een beetje verlaagd.

We hebben ook geprobeerd er garantie op te krijgen, hebben daarvoor 199 euro betaald. Er bleek wat te mankeren, dit hebben we laten repareren voor 150 euro.

Onze garage bood 4000 euro voor die auto omdat er wat krassen op zaten. Uiteindelijk hebben we gisteren eindelijk via internet die auto aan een autohandelaar verkocht. Door alle kosten krijgen onze vrienden er netto maar 4.725 euro voor. Ik heb voorgesteld daar 100 euro van te houden als bemiddelingskosten. Dit was het idee van mijn man, persoonlijk hoef ik er helemaal niets voor, want zoveel werk hebben we niet gedaan (advertenties gezet, auto naar garage gebracht en keuring, auto naar wasstraat, met potentiele kopers gesproken).

Ik vind het sneu dat ze zo weinig voor de auto uiteindelijk hebben gekregen en het zijn ook vrij goede vrienden. Ik ben net bij ze op bezoek geweest en heb er drie dagen gelogeerd.

De vrienden mailen nu terug dat ze ons 250 euro bemiddelingskosten willen betalen.

Wat zouden jullie doen? Ik vind niets of anders 100 euro meer dan genoeg. Manlief wil echter de 250 euro wel in ontvangst nemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

Als zij je dat absoluut willen geven, zou ik er ook verder niet moeilijk over doen. Ik zou ze echter wel na een tijdje een lekker Hollands pakket sturen (pindakaas, drop, Libelle's dat soort werk) en iets erg leuks voor ze meenemen als ik er weer zou logeren. Dan trekt het in je gevoel misschien weer recht.

dynastie

dynastie

04-12-2008 om 13:08

Groot gelijk

Je vrienden hebben groot gelijk! Je hebt er wel degelijk aardig wat werk aan gehad als ik dit lijstje zo zie en het is een behoorlijke verantwoordelijkheid. Niet meer dan normaal dat je vrienden je dit bedrag willen geven. Dat je op bezoek bent geweest en er gelogeerd hebt, staat hier los van en je hoeft je er echt niet schuldig om te voelen: jij hebt ze veel werk uit handen genomen, zij willen je daarvoor bedanken. Niet meer dan logisch.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

05-12-2008 om 12:07

Ik sluit me aan bij de voorgangers

Ik weet niet naar welk land ze zijn geƫmigreerd en wat voor handelsmentaliteit daar heerst. Vanuit Nederlands oogpunt begrijp ik dat je niet zoveel geld wilt hebben voor een vriendendienst. Zelf woon ik in Spanje en is de grens tussen vrienden en zakendoen een stuk vager. Heel veel handel gaat via via en overal worden vette commissies opgestreken. In het begin heb ik me daar erg over verbaasd en ook wel aan geƫrgerd maar als die vrienden nou zelf 250 euro aanbieden, dan vinden ze kennelijk dat jullie werk dat waard was.

Ises

Ises

06-12-2008 om 20:04

Nee ik zou er geen geld voor willen

Vriedendiensten gaan wat mij betreft met gesloten portemonnee. De ene keer doe jij wat voor hen en de andere keer doen zij wat voor jou (bijvoorbeeld je een leuk logeeradres aanbieden). Pas als ik echt grote kosten moet maken zou ik geld vragen.
Overigens als wij wat doen voor vrienden of zij wat voor ons wordt dat vaak wel "goed gemaakt" met een etentje, bosje bloemen oid.
Ises

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.