Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jet

Jet

12-04-2013 om 19:10

40-dagen zonder suiker

Heeft iemand ervaring met de cursus 40dagenzondersuiker.nl? Of heeft iemand een beter/goedkoper idee om te leren eten/koken en boodschappen doen met minder koolhydraten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Relithe

Relithe

15-04-2013 om 14:22

Zo zie je maar weer

Hoe verschillend mensen kunnen denken
Ik vond deze nog https://mobile.twitter.com/wateetjanneke/status/44114077949247488

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

15-04-2013 om 14:31

Tja afval

Ik ken mensen die klokhuizen van appels eten en mensen die de stronkjes van de broccoli weg gooien. Ik denk dat we allemaal wel eens iets eten wat iemand anders in de vuilnisbak kiepert. In een ander draadje gaat het over restjes groente die je prima in een omelet of whatever kunt gooien, ook zoiets.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-04-2013 om 14:32

Eira

Gelukkig is dat zo En die drol.. ach ja.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-04-2013 om 14:38

Klokhuizen

Oh, ik ben zo'n mens Met huid en haar eet ik appels, peren en druiven op. Behalve de steeltjes dan. Tenzij ik me echt geen raad met het steeltje weet en hij klein genoeg is om door te slikken. Maar dan moet ik wel erg omhoog zitten met dat ding Citrusvruchten eet ik ook met pit en al op als het moet. Als ik thuis ben spuug ik de pitjes meestal wel uit.
Ik denk dat wij in Nederland nog bescheiden omgaan met 'restvlees'. In andere landen wordt gesmuld van orgaanvlees, wat bij ons zelfden op tafel te vinden is. Pens, hersens, nieren... Ik heb in Engeland nieren geprobeerd en ik vond de smaak echt niet lekker.

Vic

Vic

15-04-2013 om 15:02

Organen (o.t.)

Als ik in een goede bui ben maak ik wel eens kippenlever voor mijn vriend. Het gekke is dat het heel lekker ruikt als je het bakt maar het smaakt als hmmm tja, afval wil ik niet zeggen maar ik vind het echt niet lekker. Mijn vader kreeg vroeger met Kerst altijd twee geslachte konijnen van een kennis. Mijn oma kreeg dan de organen en pootjes om soep van te maken.

amk

amk

15-04-2013 om 15:43

Eira

afval is het als het in de afvalcontainer verdwijnt. Het vlees dat niet van de botten gehaald kan worden heet separatorvlees en geen afval.
En separatorvlees is gewoon prima vlees alleen moeilijk van het bot te verwijderen. Schenkel is ook geen afval en daar zitten ook stukjes vlees aan: separatorvlees.

Het vlees is echt niet anders dan het vlees dat 10mm verder op dat er wel makkelijk afgesneden kan worden.

Vic

Grappig, dat vind ik dus ook: gebakken kippenlevertjes ruiken verukkelijk. Maar smaken... nee. Ik krijg het wel weg, maar ik houd er niet van.

Wij aten vroeger nog wel eens kippenmaagjes, van de afhaal-Surinamer. Dat vond ik lekkerder dan levertjes(niet zo gek, een maag is een spier dus dat is ook spiervlees net als 'gewoon' vlees). Toen de verloskundige mij bij zwangerschap 2 afraadde bepaalde soorten orgaanvlees te eten vroeg ik of dat ook voor kippenmaagjes gold. Ze keek een tikje beteuterd

Groeten,

Temet

Tigress

Tigress

15-04-2013 om 17:38

Orgaanvlees

Mjammie: Gebakken lever met ui, spek en champignons!! En nog gezond ook met al dat ijzer. Goedkoop vlees ook voor wie op de kleintjes moet letten als AH het niet doet.
Maar om terug te komen op de topicstarter: Suiker is ook heel verborgen aanwezig. Op menig product staat bijvoorbeeld 0% vet en dan sla je alsnog steil achterover als je ziet hoeveel suiker er in zit.

Kijk her eens:http://foodwatch.nl/misleid/index_nl.html

Ely

Ely

15-04-2013 om 18:32

Verzadigd vet

Is dus niet zo gezond. Het voedingscentrum raadt vrouwen aan maximaal 22gram per dag te eten. En er zit overal wel wat in als ik het goed begrijp dus als je aan de frikadellen gaat met 10gram per stuk loop je al gauw kans het arrestatieteam van het voedingscentrum aan de deur te krijgen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

IngeM

IngeM

15-04-2013 om 19:43

Over 0% suiker

Hier wordt meestal bedoeld dat er geen extra suiker is toegevoegd. Van nature zit er dan wel suiker in, lees de etiketten na op % koolhydraten. Dat zijn bij bijvoorbeeld de zuivelproducten alleen maar suikers.
Soms zit er geen suiker in maar wel zoetstoffen. Als je liever geen zoete yoghurt eet, moet je die niet kopen.

Moraal: lees etiketten! Ik eet ook koolhydraatarm (en zeker niet erg vet). Koop volle yoghurt (boerenlandyoghurt bij AH is erg lekker). Die is zo zacht van smaak dat je geen suiker nodig hebt. Hier doe ik graag verse aardbeien door (zomer) of frambozen uit de vriezer( winter), beiden zonder koolhydraten.
Als lunch vind ik Griekse yoghurt lekker, die is wat vetter (vult beter). Daar doorheen vruchtjes en (in apart bakje meenemen) wat geroosterde nootjes/zaden.
Kijk maar eens naar tomatensaus in de winkel. De meeste merken zitten vol met suiker (10% van het totaal). Die heb je niet nodig en het smaakt onnatuurlijk. Koop eenvoudig pak gezeefde tomaten (bevat alleen tomaten en wat zout, goed nakijken, er zijn merken waar toch nog suiker in zit). Ik doe er daarna wat rode pesto door (ook hier goed kijken naar percentage suiker, mijn favoriet is die van de ALdi, alleen soms te koop).

Relithe

Relithe

15-04-2013 om 22:04

Griezel..

Ik moet hier niet meer lezen als vegetarier, kippenmaagjes, levertjes, niertjes, brrr..
Maar ik blijf er bij, frikadellen zijn niet gezond!

Petra Pakje

Petra Pakje

15-04-2013 om 23:42

Eita

Nee, echt gezond zijn ze niet, maar niet omdat ze van "restvlees" of zoals jij dat noemt afvalvlees gemaakt zijn. Hooguit vanwege het onverzadigd vet gehalte. Maar dan is 48+ kaas ongezonder.

Relithe

Relithe

16-04-2013 om 08:40

Ik ga

Andere dingen doen vandaag dan over frikadellen discussiƫren
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Frikandellen

Het zou me niet verbazen als frikandellen ook stijf staan van de suiker:


http://www.youtube.com/watch?list=UUpko_-a4wgz2u_DgDgd9fqA&v=hWzeSbCwwjU&feature=player_embedded

skik

Koolhydraten-tabellen

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gezegd. Maar koolhydraten kun je heel goed zelf berekenen via de koolhydratenwijzer (internet of via app) of de papieren Eetwijzer.
Dus als het je puur te doen is om koolhydraatarm te eten, zou ik dit kunnen aanraden.

n@nny

Jet

Jet

17-04-2013 om 23:11

Bedankt

voor alle reacties. Mochten er nog meer tips zijn dan lees ik die graag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.