Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

500 euro per maand aan kleding uitgeven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rieke (ot)

"wij zijn wel eens met een vriendengroep weggeweest, in een gezamenlijk huis, wij met kleine kinderen, niet geskied of skipassen nodig gehad. Gewandeld en weinig uit eten. Was echt niet duur!"

Da's dan ook niet echt een wintersportvakantie meer. Eigenlijk alleen een wintervakantie.

skik

Rieke

Rieke

21-09-2011 om 12:49

bergwandelen( met een kind in de rugdrager ) kan vermoeiender en sportiever zijn dan van van een berg af skieen.

Rieke

Rieke

21-09-2011 om 13:30

Nogmaals?

Ja, daarom is het ook geen dure wintersportvakantie geworden voor ons. Onze vrienden hebben wel geskied en gesnowboard. Okee, we zijn met een vriendengroep op vakantie geweest, zij op wintersport en wij op vakantie. Beter?

+ Brunette +

+ Brunette +

21-09-2011 om 19:23

Vic

Ik bedoelde dat ik naast de vaste lasten probeer uit te komen met 300-400 euro per maand, daar moet alles, maar dan ook alles van worden betaald, dus eten, schoolboeken, cadeautjes maar ook kleren. Wat ik per jaar aan kleren uitgeef? Geen idee, heel weinig, ik schat hooguit 500 euro per jaar voor mij en mijn dochter. Ben dan ook altijd dol op tweedehands spul. Maar zelfs als ik een ruim budget had, denk ik dat ik erg mijn best zou moeten doen om op 500 euro per maand aan kleren op te maken.

Vic

Vic

21-09-2011 om 20:12

Brunette

Dat is niet veel. Is het bij jullie wel te doen met dat bedrag?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-09-2011 om 11:22

Fiorucci

Ik heb korte slanke pootjes en een buik. Een wat afwijkend figuur zeg maar. En daarvoor slaag ik echt niet bij Miss Etam oid. Daar vind ik alleen broeken die dan wel om mijn buik passen, maar slobberen om mijn benen. Geen gezicht. Ik kom altijd uit bij de duurdere merken.

Dendy

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 15:31

Dendy

Snap ik, heb je Wehkamp en consorten al geprobeerd? Die hebben ook K-maten.

zonnetje04

zonnetje04

22-09-2011 om 22:28 Topicstarter

Brunette

Dat is wat ik bedoel. Ik ben nu in de gelukkige positie dat ik wel 500,- per maand kan uitgeven aan kleding voor mijzelf, maar ik doe het niet. Ik ben wat dat betreft anders opgevoed. Zoveel uitgeven aan stof zou ik persoonlijk nooit doen. Maar zoiets is heel persoonlijk, ik was wel benieuwd wat anderen ervan vinden. Als ik het zo lees, dan zou de meerderheid ook zoveel geld uitgeven aan kleding als ze het konden betalen. Verrassend!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-09-2011 om 22:50

Fiorucci

Yep, ik koop altijd bij Otto. En dan kom ik toch altijd uit bij de wat duurdere merken. Om de één of andere reden zijn de broeken die ik mooi vind/die goed passen nooit in de aanbieding. Of ze zijn wel in de aanbieding, maar dan is mijn maat er niet meer.
Hetzelfde met mijn cupmaat. Die bh's die dan 15 euro kosten of zo, dat zijn van die niemandalletjes met hele smalle bandjes en beugels die in je vel prikken. Geen idee waarom ze die maken in cup F, daar heb je toch niets aan als je zware borsten hebt. Of het moeten nepborsten zijn, die zijn al stevig van zichzelf.
Het geeft allemaal niet hoor, maar met mijn figuur slaag je gewoon niet bij zo'n kledingrekje waar een bordje aan hangt dat alles voor de helft van de prijs is.

Dendy

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 12:06

Dendy

Ik heb bij lange na geen cup F, maar goedkoop is duurkoop, weet ik inmiddels ook.

Vic

Vic

23-09-2011 om 12:25

Bh's

In een ander draadje was laatst iemand die vertelde dat haar tienerdochter 15 bh's had. Dat zou hier een behoorlike investering vergen, en dan heb ik nog maar een klein maatje Ik baal er wel eens van dat ik nooit zo'n aanbieding drie voor 15 euro bij de Hema kan kopen.

Rieke

Rieke

23-09-2011 om 13:53

Parfums

Ook een geldverslindende hobby. Ik ben gek op mode en kleding maar draag als parfum alleen maar white musk olie van de bodyshop.
Terwijl mijn vriendin iets van 15 luchtjes in de kast heeft staan, niet de goedkoopste, en niets om kleding geeft.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

23-09-2011 om 14:44

Nee

Ik zou best 500 euro per maand aan kleding kunnen besteden, maar dat doe ik echt niet. Vroeger hadden wij thuis weinig geld en volgens mij ben ik daardoor nogal zuinig geworden Zelfs een shirtje bij de hema kan ik laten liggen als ik het twee euro te duur vind. Best gek eigenlijk.

De mensen die ik ken die echt veel geld uitgeven aan kleren, zijn allemaal best van van de buitenkant en status... met kinderen in Jottumkleren die niet in de zandbak mogen spelen. Daar heb ik persoonlijk niet zo veel mee. Verder heb ik geen vooroordelen

Nely

Nely

23-09-2011 om 15:49

Toevallig

heb ik vandaag ook veel geld uitgegeven aan kleding (en ondergoed) voor mezelf al kwam ik niet aan 500 euro. En als ik iets duurs koop draag ik het echt jaren.

liesl

liesl

23-09-2011 om 21:48

Nou

ik heb net sinds een paar jaar van die wat duurdere zaken ontdekt. De kleding die ik daar koop is zo duur, maar het is tijdloos en het blijft zo mooi. de stof draagt heerlijk, het zit ontzettend veel beter dan wat ik voorheen droeg. maar ja de prijs...
ik ga er daarom wel heen, maar dan alleen in de 50% uitverkoop en goh wat kan ik daar goed slagen. neemt niet weg dat ik dan nog erg veel geld kwijt ben als ik daar weer wat koop.

in totaal geef ik de laatste jaren wel wat meer geld uit aan kleding, maar slechts een paar keer per jaar. en ik zie mijn garderobe groeien met mooie spullen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-09-2011 om 23:14

Liesl

Zou je een tip voor het adres kunnen geven? Ben bezig om mijn garderobe op te bouwen maar weet niet zo goed waar ik terecht kan

Rosa van der Zanden

Hmm goedkoop duurkoop

Ik bem best gierig maar leer wel dat goedkoop vaal joet lang duurt.

Toch een kick als ik iets duurs in uitverkoop scoor - vooral als het na 3 maanden versleten is - esprit..

Liefst echt kwaliteit on de uitverkoop ja.

Ook niet per Se veel te besteden maar als ik alle 'random koopjes' bij elkaar ga optellen.. Hm. Het hebben van smaak valt niet mee..
Heb wel een goede vriendin die streng is en mij verbiedt grijze stretchkleding te kopen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liesl

liesl

24-09-2011 om 11:49

@rosa

Rosa,
de zaken waar ik heen ga zijn vnl regionale winkels dus je hebt er denk ik niet veel aan. een van de winkels is ter horst van geel (kun je op googlen waar ze zitten). ik heb daar drie weken geleden een prachtige zomerjas gekocht. was 279 euro (no way dat ik een zomerjas voor 279 ga kopen), voor 50% en dan nog een keer 50% er over heen. dus voor 70 euro en mooi dat ie is. Die gaat nog -tig jaar mee, klassiek en sportief tegelijk.

maar elke stad heeft wel een paar van dat soort winkels. de uitstraling is sjiek en duur dus geen boetiekjes oid.

Tihama

Tihama

24-09-2011 om 17:27

Ter horst & van geel

Ja, die is goed! Toen ik nog in een stad woonde waar ze zaten, kocht ik daar het liefst mijn nette kleding. Na de verhuizing heb ik er in 2004 nog een keer kleren gekocht. Het is ongelooflijk, maar een pantalon van 200 euro die ik daar kocht, draag ik nog steeds. Geen pluisje, geen vaalheid, perfect gewoon. Datzelfde geldt trouwens ook voor kleding van Anna van Toor. Ik heb daar een paar blazers van en die blijven mooi. Een velours jasje dat gewoon maar niet wil slijten. Daar ben ik ook heel blij om, want het heeft me moeite genoeg gekost om een knallend roze jasje in de juiste taillering te vinden. Ik heb overigens wel 1 keer een miskoop gehad bij Ter Horst& Van Geel: een grijs mantelpakje waarvan na het stomen het rokje een andere kleur had gekregen. Ik heb toen overigens mijn hele aankoopbedrag teruggekregen, want zoiets mag natuurlijk niet gebeuren. Dat was wel verschrikkelijk balen, want het was een volmaakt mantelpakje.

Ik heb inmiddels een paar merken ontdekt die tamelijk onverslijtbaar zijn: Taifun, Betty Barclay en Frankwalder. Als je in het zuiden woont, dan is Van Tilburg ook een aanrader. Hebben veel kwaliteitskleding.

Ik denk overigens niet dat ik aan die 500 euro per maand kom. Want ik heb echt maar 1 nette bruine pantalon nodig en als ik daar vervolgens 7 jaar mee doe (en still counting), dan was die eigenlijk spotgoedkoop.

Ik kocht vorig jaar zomer een geweldig leuk zwarte top met witte bolletjes bij de Hema voor 15 euro (of misschien nog minder). Na 3 wasbeurten was het een vaalgrijze top geworden. Ik baalde daar enorm van, want als ik een kledingstuk gevonden heb dat goed bij mijn figuur past, dan wil ik er gewoon lang lol van hebben. Ik had dan liever 75 euro betaald in de wetenschap dat ik het 5 jaar later nog goed zou kunnen dragen. Het gaat namelijk niet alleen om het netto bedrag, maar ook om de tijd en de zoektocht die er zit in de juiste kleding.

Ik heb na 3 avonden surfen 4 shirts besteld bij een Postorderbedrijf. Ik kreeg ze in 2 etappes en dat betekent dus ook 2 keer naar het postkantoor om ze terug te brengen.

Als iemand nog tips heeft van waar ik polyamide getailleerde V-gehalsde shirts met lange mouwen kan vinden, dan hou ik me aanbevolen. Vooral geen katoen.

Tihama

liesl

liesl

24-09-2011 om 18:31

Tihama

van Toor zit hier naast Ter horst van Geel
ik dacht dat het winkels waren waar je 50+ en vermogend moest zijn om er heen te gaan. Dat laatste klopt ook wel enigszins (let op de uitverkoop) maar de mode is erg vlot, kan er als eind-dertiger prima slagen.

Van Tilburg (10km verderop) heeft meerdere merken maar daar kan ik minder goed slagen. te groot denk ik, te massaal? en veel 70+ers die daar met hun dochter tijdens een halfjaarlijks uitje hun kleding kopen :-s

Iris

Iris

24-09-2011 om 21:49

Weinig geld, heel veel kleding

Ik geef echt weinig uit aan kleding, ik koop of tweedehands of uitverkoop. Zo heb ik laatst voor mijn kinderen 15 stuks kleding gekocht: spijkerbroeken, shirts, vesten: totaalprijs 118 euro. Ik krijg ook vaak kleding, ook voor mezelf of voor mijn man. Een vriend van ons was veel kilo's afgevallen en doneerde ongeveer zijn hele garderobe, geweldig!
Ik vermoed dat we per jaar zo'n 750 euro per jaar uitgeven, grootste kostenpost: schoenen.
Ik vind kleding gewoon duur en ik kan echt geen 150 euro uitgeven aan een spijkerbroek. Ik liep gisteren langs Grimbrere en zag een jas van 650 euro. Dat wil/kan/ga ik echt niet uitgeven voor een jas. Was wel een heel mooie ja, maar 650 euro!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.