Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

A Perfect Planet

Iemand gister op NPO1 de aflevering van A Perfect Planet over CO2 gezien? Ik vond het persoonlijk heel indrukwekkend. Naast dat het weer fantastisch in beeld werd gebracht, was de uitleg ook heel goed. Ik leerde dingen die ik eigenlijk niet precies wist. Heeft iig indruk op mij gemaakt.



Ik heb het niet gezien, maar wat was nieuw voor je?

bieb1963

bieb1963

13-06-2021 om 15:29 Topicstarter

Ixia. schreef op 11-06-2021 om 22:01:

Ik heb het niet gezien, maar wat was nieuw voor je?

Sowieso dat verhaal in het begin van die vulkaanuitbarstingen in het verleden en  de daarbij vrijgekomen CO2, die 95% van het leven kostte toen. Ook de miljoenen bomen muur die ze in de sahara aan het planten  zijn om het oprukken naar het noorden van  de sahara te voorkomen (fantastisch).  De uitleg hoe weersveranderingen werken enz enz enz. Sowieso hoe ze e.e.a. uitlegde én vooral in beeld brachten. Dat laatste was natuurlijk weer met zeer mooie beelden, maar vooral daardoor ook confronterend  én duidelijker. 

Mijn repeteerplaat is de serie over de reis van The Beagle die,  in navolging van Darwin, weer is gemaakt en uitgezonden door de VPRO. Daarin is al haarfijn op het dek uitgetekend wat de invloed van de mens is op de klimaatveranderingen. Ik heb het denk ik over een jaar of 10 geleden. Wat er nu gebeurt is voor wie toen al wilde luisteren geen verrassing. Je zou kunnen stellen dat het kwartje te langzaam valt, maar nu wel aan het vallen ís. Alleen figuren die om onduidelijke redenen stelselmatig van alles ontkennen, willen daar niet aan.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.