Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lizelot

Lizelot

02-03-2012 om 13:57

Aangifte doen?

Mijn dochter ging afgelopen week-end iets drinken met een vriendin,ze zaten aan een tafeltje in een brasserie/cafe.Toen kwam er een groepje jongens aan hun tafeltje staan om een praatje te maken of aandacht te krijgen.De vriendinnen hadden hier geen zin in en de vriendin van mijn dochter zegt dit ook tegen de knullen en vraagt de jongens om weg te gaan en hun met rust te laten.Mijn dochter kennende zal deze een beetje verveeld arrogant gekeken hebben.Als reaktie hierop wordt ze door 1 van de knullen uitgemaakt voor arrogante........met nog iets erachter en terwijl hij wegloopt schiet hij zijn sigaret tegen haar wang aan.
Omdat dit toch wel een klein ,maar lelijk brandwondje was,heb ik haar de andere dag naar de huisarts gestuurd,die vroeg of ze aangifte had gedaan.
Dat gaan we niet doen,mijn dochter ziet er het nut niet van in,ze heeft ook geen namen,het waren onbekende.Maar het blijft wel een beetje in mijn hoofd zitten,ik zie het nut van aangifte doen ook niet zo,aan de andere kant vind ik het ook te gek om dit gedrag te accepteren.Wat vinden jullie???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

02-03-2012 om 14:10

Ik zou het wel doen.

Met een omschrijving kan de politie al heel wat. Het zal niet direct tot zoeken en oppakken/iets dergelijks leiden, maar wel tot het bv extra in de gaten houden van groepjes jongens/jongeren die soortgelijke acties uitvoeren.

Mwah

Als je dochter er zelf niks voor voelt zou ik niet aandringen. Ze heeft er niets van te verwachten. Ook de verwachting van Mix deel ik niet, eerlijk gezegd. En om daar dan vrije tijd aan te offeren terwijl er geen enkel ander belang mee gediend is ... ik zou het laten.

En, eerlijk is eerlijk, ik heb er nog een andere reden voor ook. Je dochter lijkt er nu betrekkelijk weinig last van te hebben en het te zien als een vervelend maar niet heel erg belangrijk incident. Door aangifte te doen maakt ze het voor zichzelf misschien groter dan het nu voor haar is, en daar schiet niemand iets mee op.

Groeten,

Temet

Maartje Toch

Maartje Toch

03-03-2012 om 10:33

Eens met zowel mix als temet

Ik doe weleens werk voor justitie en het is echt wel zo dat bendes of vervelende individuen in de gaten worden gehouden als het de spuigaten uitloopt dus het aangeven van zo'n incident heeft wel degelijk zin. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer begrijpelijk dat je geen zin hebt je vrije tijd eraan op te offeren en dat geldt ook voor de politie: een aangifte kost veel tijd, die in dit geval niet heel productief wordt besteed.

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2012 om 11:35

Melding

Als je er wat mee wilt doen, doe dan een melding bij de politie. Een melding blijft altijd staan en kan bij een volgend incident meegenomen worden. Een aangifte maakt kans op seponering en is dan niet meer terug te vinden.

Lizelot

Lizelot

03-03-2012 om 12:21

Inderdaad

Vandaar mijn twijfel,de jongens zulen vast wel meer vervelend doen,als niemand dat meld of aangifte doet,gaan ze door.
En Temet,het is wel een probeem voor dochter,ze is een puber en het is in haar gezicht.Ze was woest,maar is van mening dat de politie toch niets doet,dus waarom daar je tijd aan verspillen.Dat is de enige reden.
Maar ik denk dat we het toch maar even gaan melden,dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.

Hombre

Hombre

03-03-2012 om 19:04

Aangifte tegen het cafe

Dat ze het rookverbod niet handhaven!

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Aangifte/melding

Ik zou sowieso melding doen bij de politie, het is toch een mishandeling. Ook klopt het wat je zegt, als nooit iemand er melding van doet, weet de politie het niet en kan er natuurlijk ook niks aan gedaan worden. Dat de politie er iets aan gaat doen, is natuurlijk niet zeker. Dat ligt eraan hoe druk het is met overige zaken. Zij prioroteren de zaken eerst, en minder zware zaken worden onder op de plank gelegd. Na drie maanden zal er waarschijnlijk niks meer mee gedaan worden. Je krijgt dan een brief thuis. Je kunt overigens wel tegen dit besluit in bezwaar gaan, een zogenaamde artikel 12 procedure, waarmee je afdwingt dat er iets met de aangifte wordt gedaan. Maar ik denk niet dat je zover wil gaan. Maar als de politie al meerder meldingen van dezelfde groepering heeft, zal het een hogere prioriteit krijgen, waardoor de kans groter is dat de zaak wel direct wordt opgepakt.

Fiorucci, het klop niet wat je zegt. Een aangifte die wordt geseponeerd is niet meteen weg, dat blijft voor een bepaalde periode, een aantal jaren in ieder geval, in het systeem staan, net zoals een melding/mutatie.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.