Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tihama

Tihama

17-09-2015 om 22:04

Aanmelddraadje voor OO-meeting


Thursday Next

Thursday Next

21-11-2015 om 20:14

slecht weer...

bestaat niet, slechte kleding wel

Tihama

Tihama

21-11-2015 om 20:50

Groslijst restaurants

Hoi

Ik heb dus gezocht. Via Iens heb ik gefilterd op:
- Minimaal een 7
- Centrum Utrecht

Dat leverde 54 restaurants op. Die heb ik op volgorde van laagste prijs gesorteerd. En daarna heb ik per restaurant de website bekeken. Of er een goede menukeuze is, wat de prijs voor groepen is, of je er lekker kunt zitten etc. Bij de aantrekkelijke opties, heb ik nog wat meer recensies bekeken.

Ik heb nu de volgende shortlist gemaakt:

Kartoffel (kartoffelutrecht.nl) Duits
Maria (mariautrecht.nl): Frans
Umami (umamiutrecht.nl) Japans
Paradijs (paradijsutrecht.nl) Chinees
Graaf Floris (graaffloris.nl) Nederlands-Frans
Humprey’s (http://www.humphreys.nl/onze-restaurants/humphreys-utrecht/) Frans
Van Buuren (restaurantvanbuuren.nl)
Pretaporter (pretaporter.nl) Frans
Saffraan (restaurant-saffraan.nl) Turks

De prijs varieert van 20-30 euro voor een 3-gangenmenu of onbeperkt zonder drankjes. Ik wil uiteindelijk graag een all-in prijs afspreken inclusief 3 drankjes, zodat we het betalen zo eenvoudig mogelijk kunnen houden.

Persoonlijk lijkt Humprey’s mij het leukste qua decor (zie vooral de foto’s). Saffraan heb ik laatst zelf gegeten en dat was een heel prettig restaurant en lekker eten. Ik was daar overigens met een vriendin die een vegetarisch gerecht had, dat ook erg lekker was.

Maar ik hoor graag reacties. Of nog briljante tips. Het liefst van mensen die een van deze restaurants goed kent. Of die een veel betere tip heeft.

Ik zoek nu nog een geschikt moment om de restaurants te bellen (dat is dus niet nu als de tent vol zit

Anoniem

Anoniem

21-11-2015 om 20:53

Twijfel

Tihama, ik twijfel enorm en weet ook niet of het dan uitkomt.
Zoek je iets waar er misschien nog eentje extra (ik dus) bij kan?

Nog even als Anoniem gepost nu. Ik ben ook nog aan het bedenken onder welke bekendere of onbekende nick ik dan evt. zou komen .

Ben wel benieuwd naar verschillende bekenden die op de lijst staan, maar twijfel nog vanwege de anonimiteit.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-11-2015 om 21:03

de restaurants

Maria ken ik, is zeker een leuke plek. Lekker informeel ook. Beetje rondlopen en ergens anders gaan zitten, gaat daar prima. Dat lijkt mij ook eigenlijk wel een voorwaarde, want het is wel erg jammer als je op een vaste plek moet blijven zitten en daardoor maar een paar mensen kan spreken.

De andere restaurants ken ik niet echt (of van te lang geleden).

Katniss

Katniss

21-11-2015 om 21:03

Humphreys

Dat is het enige restaurant dat ik ken, en ik ben er niet zo heel enthousiast over. We hebben er wel eens met het werk gegeten. Het is prima voor grote groepen en ook heel betaalbaar, maar het eten is wel een beetje 'AC-restaurant' (blikgroente en kant en klaar ingekochte aardappelgratin e.d.).
Mijn voorkeur gaat uit naar Duits of Japans

Angela67

Angela67

21-11-2015 om 21:20

2 x ervaring

Van Buuren (restaurantvanbuuren.nl)>> erg klein, slechte akoestiek
Saffraan (restaurant-saffraan.nl) Turks >> ontzettend lekker! is werfkelder

maar beiden echt stadsrestaurants, volgens mij de rest ook, dus niet veel beweegruimte.

ik zal eens kijken of ik wat locaties kan herkennen die wat verder uit het centrum liggen en dus misschien wat meer informeel/wisselen toelaten.

gr Angela

Tihama

Tihama

21-11-2015 om 21:49

Trein of auto

Ik heb nu gezocht in het centrum, omdat ik verwacht dat er veel mensen met de trein zullen komen. Het centrum heeft veel parkeergarages dus je auto kwijtraken is ook niet moeilijk (niet goedkoop overigens).

Als we een restaurant in de outskirts nemen is dat wel makkelijker met de auto, maar als je ver terugmoet wordt het stressen om je laatste trein te halen. Mijn voorkeur zou daarom wel het centrum zijn.

Voor mij persoonlijk maakt het overigens niks uit. Zowel met auto als trein ben ik in driekwartier thuis.

Saffraan vond ik qua sfeer en beweeglijkheid heel mooi. Je kunt in dat werfdeel heel gezellig met een groep zitten.

Hortensia

Hortensia

21-11-2015 om 21:59

Tihama

Mag ik je privé even mailen?

Hortensia

Hortensia

21-11-2015 om 21:59

ehmmmmm

Ik heb het mailadres al gevonden, sorry voor de topicvervuiling

Tihama

Tihama

21-11-2015 om 22:08

Hortensia

Natuurlijk mag dat
[email protected]

Tihama

Tihama

21-11-2015 om 22:14

Ben ik ff away from keyboard, want we gaan gezellig op de beamer film kijken met de 3 pubers.

Morgen weer verder

Egel

Egel

21-11-2015 om 22:26

opties voor eten

Alleen dit vond ik een soort van grappig:
"Uitgangspunt is: in de nabijheid van Utrecht CS, met parkeermogelijkheid.."
Parkeermogelijkheden zijn er natuurlijk toch wel, maar wel waanzinnig duur. Dus als het echt Utrecht stad wordt, zou ik gewoon sowieso met openbaar vervoer gaan. Anders parkeren in bijv. P+R De Uithof en dan een bus.
Restaurant Paradijs ken ik wel, ziet er binnen een beetje suffig uit (lichtroze volgens mij) maar het is wel écht Chinees, en echt goed, vooral als je bijvoorbeeld 's middags gaat en dan Dim Sum bestelt. Allemaal kleine hapjes (zeg maar tapas maar dan op zijn Chinees )
De Saffraan ken ik ook, ik vond het goed eten, maar ook weer niet fantastisch. Je moet niet bang zijn voor muizen. Is het daar wel groot genoeg?
Graaf Floris lijkt mij in ieder geval te klein.
Ik zal nog verder meedenken. Je hebt beneden in de Winkel van Sinkel aparte delen waar je met een groepje kan zitten. Maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
We kunnen ook nog naar de Faculty Club, nogal mooie/ chique locatie (nou ja gewoon erg mooi), maar de prijs valt nogal mee als je geen wijn meerekent. Voor 15 euro een dagschotel, als je wat beters wil heb je voor 31,50 een driegangendiner (excl.drankje/koffie). Dat wil ik ook wel reserveren natuurlijk.
http://www.uu.nl/organisatie/faculty-club/catering

Tot nu toe was ik totaal zonder zorgen over de meeting, maar ineens dacht ik: straks ken ik nog iemand! Dat zou ik wel gênant vinden….
maar verder leuk!

Tonny

Tonny

21-11-2015 om 22:43

Nou, aan mij heb je niks bij het maken van deze keus

Want ik ben niet bekend met horeca in Utrecht.

Ben benieuwd wat eruit rolt

Noet

Noet

22-11-2015 om 00:06

van buuren

lijkt heel klein, maar achter de keuken zit nog een heel grote ruimte.
Goed eten.
Heb er aan het begin van de maand nog heerlijk op het terras gezeten

Tihama

Tihama

22-11-2015 om 11:25

Parkeren

Over het parkeren:
http://www.parkerenindestad.nl/utrecht

Als je bijv. in Paardenveld parkeert, ben je € 2,60 per 65 minuten kwijt. Dan ben je voor een periode van 17 tot 23 uur ongeveer € 15,- kwijt.

Voor het parkeren loont het om de tarieven van de parkeergarages te vergelijken. Bij een P&R is het €5 per dag en dan zit het OV erbij in.

Katniss

Katniss

22-11-2015 om 12:16

Parkeren

Is daar nog wel plek op zaterdagmiddag? Het is namelijk toch nog wel een stuk goedkoper dan een treinkaartje, en qua tijd maakt het weinig uit of ik met de auto of OV ga.

mirreke

mirreke

22-11-2015 om 12:41

Voor de carpoolers (in aanvulling op egel)

P&R inderdaad 5 euro per dag, en je kunt dan voor die vijf euro ook met ik dacht maximaal vijf personen met het ov naar de stad en weer terug reizen.

Veel plezier!

Tihama (en Tonny)

Je hebt mail.

Tihama

Heb je ook iets kleiners met treinstation in de regio Utrecht overwogen? A la Zaltbommel? Vond ik qua logistiek voor zowel ov als auto ook wel erg prettig moet ik zeggen. Ik denk Hilversum, Naarden, IJsselstein, weet. Ik veel.....

Of vindt iedereen dat een grote stad gezelliger is?

ingrid

Katniss

Katniss

22-11-2015 om 14:23

Volgens mij voor de OV'ers

Volgens mij hebben we voor Utrecht gekozen omdat daar veel treinen komen. Zelf ben ik van plan om met de auto te gaan, en dan nog een stationnetje met de trein. P&R Uithof lijkt me dan minder handig, want dan zit je volgens mij echt nog lang in de bus.
Maarssen, is dat wat? Van daaruit gaat elk half uur een Sprinter naar Utrecht, in 8 minuten.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2015 om 17:16

Als het kan

zou ik het liefst zo min mogelijk over willen stappen. Ik zie dat ik voor Zaltbommel 2 uur onderweg ben.

Ik zag dit restaurant in Houten:
http://www.eetatelier.com/home/14/0/home.html

Utrechtse

Utrechtse

22-11-2015 om 17:20

P&R etc

Ik kom niet naar de meeting, maar bemoei me er even tegenaan
P&R Uithof naar De Neude is 17 minuten. Er is ook een transferium bij de A2-tunnel, westkant dus, bus is dan 10 minuten, en nog twee meer, ook west en zuidwest van het centrum gelegen.
Zaterdagmiddag kan het echt heel erg druk zijn in parkeergarages en uiteraard in alle horeca. Komt bij dat de (automobiele) bereikbaarheid nogal een uitdaging is met alle werkzaamheden. Wat nu kan, kan misschien volgende week niet. Goed checken op tzt op Utrecht bereikbaar, op de site van de gemeente.
En, in januari is er ook altijd de vakantiebeurs, rond half januari. Ook goed voor veel extra parkeer-en mensendrukte.

Tihama

Tihama

22-11-2015 om 19:48

Afwegingen

Hoi

Het probleem met alle kleinere plaatsen (waar parkeren meestal goedkoper en makkelijker is) is dat hier vrijwel nooit intercity's stoppen. Het gevolg is veel gedoe met overstappen.

Mijn afweging was: je bent met de auto altijd sneller dan met het OV, in elk geval op deze tijden.

Kiezen voor een locatie ver van een intercitystation, betekent dat de reistijd voor de OV-ers nog langer wordt en vooral voor de terugreis wordt dan de tijd van de laatste trein bepalend.
Kiezen voor een locatie in de nabijheid van een intercitystation betekent voor de autorijders: óf een duurdere parkeerplek óf een langere reistijd door een P&R te kiezen.
Opgeteld zal de reistijd voor een autorijder mét P&R vermoedelijk dan gelijk worden aan een OV-er.

Als ik precies wist wie waarvandaan kwam, dan zou ik er een geweldig handelsreizigersysteem op los kunnen laten, inclusief exacte financiële consequenties. Maar dat weet ik niet (en ik heb er ook geen tijd voor).

Utrecht CS is dus ingegeven door bovenstaande afweging. Volgens de jaarbeursagenda is er geen activiteit daar (vakantiebeurs begint pas de 13e)

mirreke

mirreke

23-11-2015 om 01:30

Nog even: Handige P&O

is deze:

http://www.slimutrechtin.nl/pagina/3/p-r-locaties/3/p-r-westraven-parkeren-en-gemakkelijk-utrecht-in-vanaf-de-a12/

Na parkeren, hop, de sneltram in. Die rijdt vaak, zo om de 7 minuten.

Hoef je niet te kijken welke bus, tram is handig en snel, stopt bij Centraal Station/Hoog Catharijne, en dan loop je ook zo de stad in.

Angela67

Angela67

23-11-2015 om 10:23

ov fiets

http://www.ov-fiets.nl/huurlocaties
overal te huur in en om utrecht.
grappig is dat als je 'utrecht' intypt en dan pijltje omlaag kiest, dat je ook andere plekken dan stations ziet (die beginnen met Utrecht) waar je een ov fiets kan huren (nooit geweten), dus bijv. de P+R enzo.
gr Angela

Mijntje

Mijntje

23-11-2015 om 10:38

gratis parkeren

Jullie mogen ook allemaal gezellig parkeren in de straten achter mij. Daar is namelijk niet betaald parkeren. Kunnen we samen naar de lokatie in het centrum lopen, dat is zo'n 20 a 30 minuten (ligt eraan hoe hard we lopen).
Ik kan jullie alleen helaas niet allemaal binnen laten want ik heb een enorm prikkelgevoelig kind

groetjes,
Mijntje/Rafelkap

Angela67

Angela67

23-11-2015 om 11:11

please . . .

zeg dat niet mijntje, jouw buren vinden dat niet leuk . . .
(zowel thuis als m.b.t. werk kom ik met zoiets in aanraking, dat er onbetaald parkeren is maar dat de bewoners daar dus veel last van hebben . . .). Of heb je het over een echt groot parkeerterrein oid? Dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit voor de bewoners . .

gr Angela

Mijntje

Mijntje

23-11-2015 om 11:19

angela

Het is geen groot parkeerterrein, maar altijd wel een plekje over in de straten achter mij. Hoewel ik geen garantie kan geven Hoeveel mensen komen met de auto? Dat valt toch wel mee, wordt er nog gecarpooled?
Een parkeergarage is handiger denk ik. Of met de trein.

Ben benieuwd wie van de nicks eigenlijk ook weer 'oude' forummers zijn??

Puck

Puck

23-11-2015 om 13:30

Carpoolen

Ik neem in ieder geval Hortensia mee in de auto en misschien is er ook nog wel een pooltje te regelen. In het verleden ben ik meegereden met IngridT, als we ergens op de route afspreken kan (en evt. nog carpoolers van haar) zij bij mij instappen of wij bij haar. Gaat vast goedkomen

Fransien

Fransien

23-11-2015 om 13:54

Utrecht

Utrecht ligt enorm centraal, heel veel treinen, wat mij betreft heb ik daar echt wel wat voor over.
Maarssen ken ik niet en ieder half uur een trein is te weinig, je zult altijd zien dat je hem net mist en een half uur loopt te kleumen in het donker op een dorpsstationnetje.

Overigens is Olivier erg sfeervol, heel leuk gehuisvest in een oude schuilkerk (Maria Minor), op het balkon kun je goed met een groep zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.