Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Aanrij ellende

Als je twijfelt of iemand wel rijvaardig genoeg is wat kun je dan ondernemen?
Wij twijfelen aan de rijvaardigheid van onze overbuurman. Zijn auto is meer deuk dan normaal, heeft al vaker bijna (parkeer)aanrijdingen veroorzaakt sinds hij hier woont. (juli 2010.) Laat ik het zo zeggen, iedereen in de straat hier met auto vreest als deze buurman zijn auto in de buurt parkeert. Vanavond ging het dan mis! Hij reed tegen onze auto aan. Nu lijkt het er in het donker op dat er alleen een deukje in onze nummerplaat zit, niet ernstig. Maar hoevaak gaat het nog meer mis?

Weet iemand wat nu te doen?

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna

Anna

12-01-2012 om 22:10

Buurtagent

Wat lijkt me dat vervelend, zeker als het je eigen auto betreft.
Misschien is het een idee om eens op de koffie te gaan bij de buurtagent en het probleem aan te kaarten. Die kan je vast advies geven/doorverwijzen/zelf er iets aan doen. Veel succes.

Slechte rijvaardigheid

Kwam de buurman wel netjes melden dat hij tegen jullie auto aan zat? Ik denk dat zolang hij netjes zijn verzekering inschakelt als hij schade maakt en het niet veroorzaakt wordt door drank ofzo je er weinig aan kan doen?

Nou

zolang de buurman het nog netjes komt melden zou ik mij er niet te druk over maken. Wij hadden een buurman met rijontzegging die nog doodleuk in zijn auto rond reed. Politie moest hem op heterdaad betrappen anders konden ze niks doen. Hij mocht zijn auto gewoon houden maar er dus niet in rijden. Maar meneer was dus niet verzekerd en dan ben je mooi de pineut als zoiemand tegen je aan zit want je krijgt geen cent. Alle schade is dan voor jouw rekening.

Pham

Pham

13-01-2012 om 09:47 Topicstarter

Buurman meld niets

De buurman heeft zelf niets gemeld. We zagen het gebeuren, buurman bleef maar gas geven met zijn 45 km autootje! Hij zat vast tegen onze auto en kon niet gelijk weg, hij bleef het proberen.Wij zijn toen zelf naar buiten gegaan uiteraard. Toen hij wel los was, stapte hij uit, keek een keer naar zijn schade en bekommerde zich niet eens over onze auto. Hij wilde naar binnen! We hebben hem wel duidelijk gemaakt dat we bij daglicht onze auto goed nakijken. Naast bedrijf van mijn man zit een schade herstel bedrijf en die gaan vandaag onze auto inspecteren. Hoop dat het bij het deukje in de nummerplaat blijft. Op de bumper zelf is wel een pinknagel groot lakschade.....nou ja daar is nog mee te leven.

Deze buurman heeft zijn autootje niet onder controle, hij kan ook ineens de stoep op stuiteren tijdens het parkeren, niet fijn met kinderen in de straat!

Gr Pham

Sassie

Sassie

13-01-2012 om 11:59

Politie

Ja, direct de politie inschakelen tot er ergere dingen gebeuren; zou ik zeker even een belletje aan wagen. Misschien zijn de ogen van buurman niet meer wat het geweest was en rijdt hij dadelijk mensen aan of dieren….nee, ik zou niet afwachten.

Tinus_p

Tinus_p

13-01-2012 om 12:04

Geen rijbewijs

Pham:
'We zagen het gebeuren, buurman bleef maar gas geven met zijn 45 km autootje!"
Het is dus geen auto, maar een brommer. Dat maakt t lastig (want buurman heeft geen rijbewijs nodig). Mss is er iets aan te doen, door systematisch schade te cliamen. Dan gaat na enige tijd zijn WA verzekering wel piepen....

Elk akkefietje melden, zodat de verzekeringen steeds contact met hem opnemen. Buurman is dus een brokkenpiloot die er niet warm of koud van wordt. Tja, dan moet hij het maar voelen in de portomonnee.Je auto na laten kijken bij een schadebureau is dat gratis? Zo niet, daar is de eerste melding binnen.

Wel rijbewijs

Maar dan van de categorie AM. Die kan ook gewoon ingenomen worden hoor.
Maar waarschijnlijk rijdt de buurman niet voor niets in zo'n karretje, de meeste doen dat uit noodzaak. Er zal dus wel iets aan hem schelen en mogelijk ontstaan daardoor steeds die aanrijdingen. Ik zou kijken of er met de buurman te praten valt en ander gewoon de politie in kennis stellen. Dit is duidelijk een geval van gevaar op de weg.

Pham

Pham

13-01-2012 om 22:44 Topicstarter

Reacties

Tot nu toe zijn wij de enige die aan persoonlijk iets(kleine) schade hebben. Auto is gezien door schade bedrijf, hebben uitgebreid gekeken maar (gelukkig) is de schade beperkt tot deukje in de nummerplaat en lichte lakschade. Het nummerbord willen we sowieso niet vervangen hebben, dan krijgen we er een 1tje op, niet handig als we over een paar jaar de auto in willen ruilen.

De buurman heeft niets meer laten horen. Hij heeft hiervoor vooral tegen paaltjes/ lantaarnpalen/ hekken aangezeten. Buurman is zeer slecht ter been, snap wel dat hij zijn 45 kilometer auto heeft om zich te verpaatsen, maar hij is echt een gevaar op de weg. Getuige zijn auto vol deuken.Reachts voor mist vanaf de koplamp gewoon de rest van de auto! Hij wil met 2 wielen op de stoep parkeren, maar hoe hij dan de stoep op springt met die auto....je moet er niet aan denken dat er net een kind speelt, hij stopt 'gewoon' ook nergens voor. Parkeert hij echter niet met 2 wielen op de stoep dan kan hij niet in de goot parkeren, dan staat zijn autootje echt half op straat! Bochten neemt hij ook ruim, komt op de baan van de tegenligger. Een wonder dat er nog geen grotere aanrijdingen zijn gebeurd.

We hebben nu bij de woningbouw aangegeven dat er parkeer overlast is en we hebben contact opgenomen met de wijkagent. Beide nemen in de loop van volgende week verder contact op.

Met de buurman is verder niet te praten, hij vloekt alleen maar of geeft niet thuis. Hij vond ook dat onze auto gister in de weg stond! Onze auto stond halfweg de straat en voor onze auto was de hele straat leeg!!!!! (nog 4 huizen)

Gr Pham

sinas

sinas

13-01-2012 om 23:08

He?

>Het nummerbord willen we sowieso niet vervangen hebben, dan krijgen we er een 1tje op, niet handig als we over een paar jaar de auto in willen ruilen.<

Volgens mij is dat alleen als je ook de papieren en dan een bepaald deel kwijt bent, niet voor gewoon een nieuw nummerbord, maar waarom zou je? Kijk eens om je heen. Geen enkele auto is zonder deuken of krassen, ja, balen. Maar meestal weet je niet eens wie het gedaan heeft, heeft er 1 zijn autodeur wat te hard opgegooid, kom je bij je auto, een buts in je deur. Maar de dader allang vertrokken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.