Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Achtste groepers huilen niet..

Door een tip van iemand hier hadden we 4 gratis kaarten voor deze film gisteren in Heerenveen.
Alle kaarten waren vergeven en de zaal zat nog niet voor een kwart vol. Zonde toch! Zoveel mensen die gewoon niet komen opdagen want het was toch gratis...
Maar de film...ik zag kinderen afgezet worden in de zaal (doe ik zelf ook wel eens) maar bij deze film had ik daar geen goed gevoel bij en wij zijn beiden meegeweest.
Wat een heftige film voor deze leeftijd...maar misschien nog wel meer voor ouders.
Tot aan de pauze bungelden bijna voortdurend de tranen over mijn wangen. Na de pauze was het minder maar wel weer erger toen ze overleed. Dochter van 8 had een beetje natte ogen gehad zei ze op het einde. Dochter van 11 had ook wel moeten huilen.
Vind het in ieder geval geen film om je kind alleen naar toe te laten gaan als je zelf de film niet hebt gezien.Wij waren allemaal er een beetje stil van, zelfs mijn man. Nou dat zegt wat.
Wie is er nog meer geweest en wat vinden jullie ervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

12-02-2012 om 14:36

Nee,want

Mijn dochter wil niet, want haar klasgenootje overleed een half jaar geleden....dus ze gaat naar the muppets vanmiddag..)

Dochter

hier heeft dochter van 7 verschillende voorstukjes op tv gezien en daar kwamen al veel vragen over. Hoe/wat/waar/waarom, alleen al de voorstukjes maken een diepe indruk. Collega van haar juf is net overleden aan leukemie.

het is hier dus wat te heftig. ik denk dat we de film wel gaan kijken maar pas over lange tijd, thuis op dvd.

Fonneke

Fonneke

12-02-2012 om 14:50

Ook geweest

Ik ben gisteren ook met dochter geweest. In Utrecht zat de zaal ook nog niet half vol. Ik heb ook regelmatig een beetje zitten huilen, dochter (11) niet. Mijn dochter had het boek al gelezen en wist wat haar te wachten stond. Als ze met een vriendinnetje had willen gaan en dus niet met mij, had ik dat ook wel goed gevonden. Ook omdat ze het verhaal al kende was het voor haar niet te heftig. Voor een kind van 8 vind ik het wel weer wat anders.Ik heb onze dochter van 7 niet meegenomen. Voor haar vind ik het, ook als ik er zelf bij ben, te heftig.

Ciska22

Ciska22

12-02-2012 om 15:51 Topicstarter

9 jaar en ouder

De film is ook voor 9 jaar en ouder.
Mijn dochter wist hoe het ging aflopen en was er op voorbereid dat ze zou gaan huilen.
Maar er zullen ook kinderen naar toe gaan die het boek niet hebben gelezen.En uit het verhaaltje van de film bij de bioscoop haal je het er niet uit dat het om kanker gaat en dat het meisje overlijdt..
Dan kan het wel rauw op je dak komen als je denkt een leuke film te gaan kijken, het is wel een leuke film maar de afloop is zo sneu...zijn we niet gewend in films voor kinderen...

mar

mar

12-02-2012 om 19:29

Hierook

Alle kaarten waren op en de zaal zat misschien voor 1/4 vol.
Er waren ook een redelijk groot aantal jongere kinderen bij. Wel de meesten met ouders.
Zelf had ik het boek al gelezen, dochter ook. De vriendinnetjes die mee waren kenden het niet. Ze vonden het allemaal zielig, maar ze zaten niet te snikken. Op weg naar huis hadden ze natuurlijk nog wel de nodige vragen.
Of het té heftig is voor deze leeftijd weet ik niet. Dit gebeurt helaas, en ik weet inmiddels uit ervaring dat juist als je het niet verwacht je met iemands overlijden geconfronteerd wordt.

Ciska22

Ciska22

12-02-2012 om 20:45 Topicstarter

Mar

De film is niet te heftig maar ik kan me voorstellen dat als kinderen alleen naar de bios gaan (doe ik zelf regelmatig met dochters van 9 en 11)en niet weten wat er gaat spelen in zo'n film ze veel vragen hebben zoals jij al zegt. Als je de film dan zelf niet hebt gezien is dat lastig denk ik.
Naast ons zat een moeder met een dochter die vertelde dat haar zoon kanker heeft en dat haar dochter de hele tijd al moest huilen. En ze vroeg toen hoe het af zou lopen omdat ze dochter tegen mij hoorde zeggen dat we straks nog veel harder zouden moeten huilen.

mar

mar

13-02-2012 om 09:38

Ciska

Ja, ik ben het met je eens, niet zo geschikt voor alleengaande kinderen.
Vooraf het boek lezen vind ik ook wel nuttig bij deze film.

Zwaar voor die moeder, die film. Een van de vriendinnetjes die bij ons mee waren zei: "Wat moet dat erg zijn voor ouders als je kind dat heeft."

janneke

janneke

14-02-2012 om 09:30

Mooi neergezet

Ik ben met dochter van 10 geweest. Zou haar niet alleen laten gaan. Toch keek zij zo heel anders naar de film; ik heb echt minstens de helft van de film met tranen over m'n wangen zitten kijken. Zij vond het meest naar dat Akkie flauw viel.

Het is prachtig neergezet; weinig spuiten, bloed en fysieke narigheid wat kinderen afstoot. Maar zo rauwe en integer de wereld van een ernstig ziek kind neergezet. Het bericht dat ze zou sterven, zonder woorden, zonder theatraal te doen maar zo envoudig heftig. Ikl was onder de indruk van het verhaal en van de subtiele opzet. En er was nog veel te lachen, wat het voor dochter 'lichter'maakte.

Echt een aanrader vanaf een jaar of 10.

Ciska22

Ciska22

14-02-2012 om 12:04 Topicstarter

Dat vond ik ook. Als ouder kijk je ook heel anders naar die film. Je leeft mee met de ouders die een kind hebben met leukemie. Dochter snapte niet dat ik steeds tranen over mijn wangen had in het eerste stuk.
Na de pauze keken dochters me zo nu en dan even goed aan of ik alweer moest huilen, maar dat was in het eerste gedeelte veel erger....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.